1
Vraag
2
Reageer en help mee
MartinJ

Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Connectieproblemen

Ik weet niet waar het probleem precies ligt maar ik heb een connectie probleem.

Ik werk bij Defensie en bij het thuiswerken gebruiken we een telestick en cardreader. De telestick maakt gebruik van Ubuntu en start een virtuele werkomgeving(W10) op. Nu is dat geen probleem. Meetings houden we online met behulp van Skype for bussiness binnenin de virtuele werkomgeving echter op het moment dat  iemand met wie ik een online meeting heb zijn webcam aanzet wordt ik uit die meeting gegooid waarbij wordt gemeld dat ik een connectieprobleem heb. Ik heb dit reeds gemeld bij onze Defensie-helpdesk maar daar wordt aangegeven dat er van hen uit geen probleem is. Ik heb werkelijk alles vervangen aan mijn thuiszijde wat het connectieprobleem zou kunnen veroorzaken: ik heb een ander netwerkkaart gekocht waarbij 10/100/1000Mbit verbindingen mogelijk zijn. Ook heb ik een cat6 utp-kabel gekocht echter lijkt het niks op te lossen. Ikzelf denk dus dat het aan de verbinding ligt bij of voor de Ziggo-router maar ik zou niet weten of en hoe ik daar achter kom.

Graag zou ik hierin wat hulp krijgen om mijn probleem te verhelpen

 

32 Reacties 32
Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Probeer dit eens.

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/dhcp-server-timelease-verlengen-54180

 

Log in op uw modem, ga naar geavanceerde instellingen, DHCP en wijzig 3600 in 86400 (24 u) en sla de instellingen op.

 

MartinJ
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Steefb wrote:

Probeer dit eens.

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/dhcp-server-timelease-verlengen-54180

 

Log in op uw modem, ga naar geavanceerde instellingen, DHCP en wijzig 3600 in 86400 (24 u) en sla de instellingen op.

 


Die heb ik al op 43200/12 uur staan staan.


Niet van toepassing

Wat gebeurt er als je een speedtest binnen de werk omgeving doet? Wil je eens een speedtest doen binnen (werk server) en buiten (ziggo) omgeving? 

Liefst via ww.speedtest.net

 

 

Eventueel nog ipv6 aanpassen naar stateful?

 

 

MartinJ
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
PeterH2020 wrote:

Wat gebeurt er als je een speedtest binnen de werk omgeving doet? Wil je eens een speedtest doen binnen (werk server) en buiten (ziggo) omgeving? 

Liefst via ww.speedtest.net

 

 

Eventueel nog ipv6 aanpassen naar stateful?

 

 

Ik zal dat binnenkort eens doen.

Ik maak gebruik van IPv4 dus dat gaat niet.


Niet van toepassing
MartinJ wrote:
PeterH2020 wrote:

Wat gebeurt er als je een speedtest binnen de werk omgeving doet? Wil je eens een speedtest doen binnen (werk server) en buiten (ziggo) omgeving? 

Liefst via ww.speedtest.net

 

 

Eventueel nog ipv6 aanpassen naar stateful?

 

 

Ik zal dat binnenkort eens doen.

Ik maak gebruik van IPv4 dus dat gaat niet.

Welk type modem heb je dan?

MartinJ
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Een connectbox maar ik heb om IPv4 gevraagd ivm portforwarding en nee daar ligt het niet aan want met IPv6 software was het ook al 🙂

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@MartinJ

Kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken

en een printscreen van de down en upstream waarden uit het modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

MartinJ
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

 

MartinJ
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

 

MartinJ
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

 

MartinJ
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Voldoende info zo?

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Ja dat is een deel, kun je ook de volledige netwerk historie log uit het modem hier posten?

Wat is de “Beschikbaarheid” van het modem? Vind je onder Beheer / Informatie.

MartinJ
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beschikbaarheid : 13day(s)16h:8m:33s
MartinJ
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Tijd Prioriteit Omschrijving
07-01-2021 20:21:07 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.214];CM-MAC=ac:22:05:38:ed:2f;CMTS-MAC=00:01:5c:87:f8:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-01-2021 20:19:38 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=13.32.240.61 MAC=00:01:5C:87:F8:46;CM-MAC=ac:22:05:38:ed:2f;CMTS-MAC=00:01:5c:87:f8:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 18:10:34 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.214];CM-MAC=ac:22:05:38:ed:2f;CMTS-MAC=00:01:5c:87:f8:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 18:09:52 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=93.184.220.29 MAC=00:01:5C:87:F8:46;CM-MAC=ac:22:05:38:ed:2f;CMTS-MAC=00:01:5c:87:f8:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 15:12:38 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:38:ed:2f;CMTS-MAC=00:01:5c:87:f8:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-01-2021 15:09:47 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=130.211.34.23 MAC=00:01:5C:87:F8:46;CM-MAC=ac:22:05:38:ed:2f;CMTS-MAC=00:01:5c:87:f8:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-01-2021 19:56:58 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.214];CM-MAC=ac:22:05:38:ed:2f;CMTS-MAC=00:01:5c:87:f8:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-01-2021 19:52:52 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=52.3.33.12 MAC=00:01:5C:87:F8:46;CM-MAC=ac:22:05:38:ed:2f;CMTS-MAC=00:01:5c:87:f8:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-01-2021 21:37:55 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.214];CM-MAC=ac:22:05:38:ed:2f;CMTS-MAC=00:01:5c:87:f8:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-01-2021 21:37:27 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=185.34.106.33 MAC=00:01:5C:87:F8:46;CM-MAC=ac:22:05:38:ed:2f;CMTS-MAC=00:01:5c:87:f8:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-01-2021 20:32:45 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.214];CM-MAC=ac:22:05:38:ed:2f;CMTS-MAC=00:01:5c:87:f8:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-01-2021 20:29:37 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=93.184.220.29 MAC=00:01:5C:87:F8:46;CM-MAC=ac:22:05:38:ed:2f;CMTS-MAC=00:01:5c:87:f8:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-01-2021 20:02:08 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.214];CM-MAC=ac:22:05:38:ed:2f;CMTS-MAC=00:01:5c:87:f8:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-01-2021 20:01:20 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=20.190.137.73 MAC=00:01:5C:87:F8:46;CM-MAC=ac:22:05:38:ed:2f;CMTS-MAC=00:01:5c:87:f8:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-12-2020 14:54:50 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:38:ed:2f;CMTS-MAC=00:01:5c:87:f8:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-12-2020 14:53:44 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=172.217.20.65 MAC=00:01:5C:87:F8:46;CM-MAC=ac:22:05:38:ed:2f;CMTS-MAC=00:01:5c:87:f8:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-12-2020 19:10:40 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.214];CM-MAC=ac:22:05:38:ed:2f;CMTS-MAC=00:01:5c:87:f8:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-12-2020 19:10:24 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=104.18.21.226 MAC=00:01:5C:87:F8:46;CM-MAC=ac:22:05:38:ed:2f;CMTS-MAC=00:01:5c:87:f8:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-12-2020 06:45:43 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:38:ed:2f;CMTS-MAC=00:01:5c:87:f8:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-12-2020 11:30:50 warning [AC:22:05:50:48:D6][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 60 to 48
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@MartinJ bovenstaande data geeft geen aanleiding tot een voor de hand liggend probleem.

Heb je wellicht nog een andere PC thuis waar je PingPlotter op kunt laten meelopen zodat te zien is of er een onderbreking in de Internet verbinding plaats vind?

Heeft het altijd goed gewerkt?

Zo ja:Is er iets veranderd in huis? 

Hoe zit de webcam aangesloten?

MartinJ
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb nog een oude minilaptop waar ik nu pingplotter op geïnstalleerd heb en de komende dagen wel even laat draaien.

Ik heb hier thuis altijd dit probleem gehad sinds ik Ziggo had maar nu met dat thuiswerken is het wel een probleem. Het probleem is dan nog niet eens als mijn webcam aan ging maar binnen Skype for bussiness bij elke cam die aan ging. Dan werd ik uit die meeting geknikkerd.

Ikzelf heb een USB logitech cam. Die verder normaal zijn ding doet.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Om de Pingplotter plaatjes leesbaar te houden is het raadzaam om de horizontale balk, tijd, in te stellen op 24 uur.

MartinJ
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er zit nogal wat ruis op de downstream. Andere data zijn goed.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic