Jo Seegers

Stamgast
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Connectie met mailserver met IMAP protocol happert hapert regelmatig

Sinds een aantal dagen heb ik problemen met het ophalen van email op mijn mobiel, tablet en PC. Deze 3 gebruiken alle het IMAP protocol. Op een andere PC  benader ik dezelfde mailbox zonder problemen met het POP3 protocol.
Op de mobiele apparatuur komt de email zo nu en dan binnen, blijkbaar afhankelijk van het toevallig succesvol benaderen van de mailserver. De ene keer staat de meest recente email op de mobiel, de andere keer is dat op het tablet het geval. Op de IMAP-PC lukt het aanmelden van Thunderbird aan de mailserver meestal niet. Als het wel lukt komt er email binnen.

Probleempje bij Ziggo?

48 Reacties 48
Jo Seegers
topicstarter
Stamgast
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nog een aanvulling. Email lezen via webinterface (mail.ziggo.nl) werkt ook niet. Ook hier problemen met het aanmelden.

Foutmelding:
Verbindingsfout (time-out). Probeer de pagina opnieuw te laden.

Herladen

Als ik op de Herladen knop klik zie ik afwisselend een leeg scherm en dan een inlog scherm. Na een paar keer krijg ik het normale scherm, echter zonder email en een pop-up venster met de tekst:

Fout

Er is een tijdelijke fout opgetreden tijdens het aanmelden. Probeer het later nog een keer.
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 2576Posts
  • 311Oplossingen
  • 644Likes

Goedemorgen @Jo Seegers

Wat bijzonder dat je ineens zoveel problemen ervaart met je Ziggo mail op meerdere apparaten en zelfs via de webmail.

Heb je sinds je dit probleem ervaart je mail wachtwoord al eens gewijzigd via Mijn Ziggo en daarna imap opnieuw ingesteld? https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail

Jo Seegers
topicstarter
Stamgast
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het is allemaal zeer wisselend. Gisteren middag werkte alles opeens helemaal goed, maar daarna bleef elk apparaat weer hangen. Je ziet duidelijk dat de intervallen waarop de email programma's verbinding maken met de mailserver verschillend zijn. Als de verbinding lukt komt er email binnen. Gisteren werkte de webmail weer niet, maar een klik op de probeer opnieuw knop leverde wel verbinding en emails op.

Eerlijk gezegd zie ik er niets in om imap opnieuw in te stellen. Het enige gemeenschappelijke dat een rol speelt is de mail-server.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 2576Posts
  • 311Oplossingen
  • 644Likes

@Jo Seegers

Bij ons zijn er momenteel geen problemen met de mailserver. Wellicht staat er in de instellingen qua server toch iets niet goed.

Kun je jouw instellingen vanuit je e-mailprogramma delen zonder daarbij je e-mail adres te tonen? Wellicht kan @Bert dan eens meekijken en ontdekken waar het fout gaat.

Jo Seegers
topicstarter
Stamgast
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik wil er nog even aan toevoegen dat mijn eega met haar mobiel en tablet exact hetzelfde probleem heeft. Op de PC gebruikt ze ook POP3 en dat gaat altijd goed. Ik zal straks de instellingen van mijn linux Thunderbird doorsturen.

GerardvL

Technician
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn vrouw heeft dat alleen op haar telefoon, van alles geprobeerd maar geen oplossing, soms komt de mail zomaar binnen! Dit speelt al een aardige tijd.

Jo Seegers
topicstarter
Stamgast
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Waar ik helemaal niets kan doen is de webmail van Ziggo. Ook daar vlot het niet altijd.

Instellingen van Thunderbird in Linux systeem:

Server instellingen

Servertype: IMAP-mailserver

Servernaam: imap.ziggo.nl Poort: 993 Standaard: 993

Gebruikersnaam: ************************

Beveiligingsinstellingen

Verbindingsbeveiliging: SSL/TLS

Autheticatiemethode: Normaal wachtwoord

Uitgaande server

Ziggo Mail - smtp.ziggo.nl (standaard)

Poort 587

Verbindingsbeveiliging: STARTTLS

Jo Seegers
topicstarter
Stamgast
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Als het mis gaat bij Webmail ontvang ik deze boodschap:

Fout

Er is een tijdelijke fout opgetreden tijdens het aanmelden. Probeer het later nog een keer.
David286

Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Iemand die ik regelmatig help met de computer heeft precies hetzelfde probleem. Zowel via de webmail, op de smartphone als op de computer problemen met de IMAP-verbinding. Hierbij een schermprint van de webmail.

David286_0-1653569511886.png

Trijn

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb hetzelfde probleem. zowel op de PC als mobiel. Er  is een storing geweest vanmorgen bij Ziggo en nu krijg ik dezelfde melding als hier genoemd. Ik heb geen wachtwoord aangepast. alles is hetzelfde en wil dit ook  niet wijzigen.

Modem reeds gereset.

Wims280

Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier zelfde probleem

Wims280

Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hier hetzelfde probleem

Trijn

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo meldt nu een email storing sinds 15.47 uur hier:

Wat is er aan de hand?

E-mail werkt niet bij iedereen zoals het hoort, we zijn bezig met een oplossing.

Verwachte oplostijd

Nog niet bekend

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 3048Posts
  • 259Oplossingen
  • 479Likes

@Jo Seegers, de instellingen zijn helemaal in orde. Er speelt een issue op webmail momenteel, je krijgt in dat geval een melding te zien op webmail bij het inloggen. Hoe is de status nu bij jou en andere gebruikers? Werkt het inmiddels wel weer via een e-mail client?

Jo Seegers
topicstarter
Stamgast
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Helaas werkt het allemaal nog niet zoals het zou moeten. OP mijn mobiel is de meest recente email van 13u03. Op mijn tablet blijft de meest recente email van 10u41. Thunderbird laat ook de meest recente email van 13u03 zien. Maar daar komt net wel email binnen terwijl de Thunderbird probeert verbinding met de mail-server te maken en dan rapporteert dat het niet lukt. Vreemd, heel vreemd.

Webmail zal ik maar even niet opnieuw proberen. Soms gaat die na een foutmelding in een loop door achtereenvolgens een inlog scherm te laten zien en dan een blanke scherm en dan weer een inlog scherm. Ik kom er alleen uit door de browser buffer en het Ziggo cookie te verwijderen.

David286

Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

De webmail lijkt het inderdaad weer te doen op dit moment. Of het ook via de mailclient werkt kan ik op dit moment niet testen. 

Trijn

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn mail werkt inmiddels weer naar behoren. De storing is hier weer opgelost.

David286

Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

ik hoor net dat het ook via emClient weer werkt. Fijn dat het is opgelost. 

Jo Seegers
topicstarter
Stamgast
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bij mij werkt webmail nog altijd niet. Thunderbird blijft ook maar aanmelden. Heeft wel een keer email ontvangen. Tablet doet het ook niet. Kortom, m.i. is mijn probleem helemaal niet opgelost.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic