Hi,
Zoals aangegeven in de titel krijg ik het niet voor elkaar een verbinding te leggen met de cloud service Shadow (https://shadow.tech/nl/) vanaf mijn Pico 4 VR headset met VirtualDesktop (https://www.vrdesktop.net/). Als ik verbinding probeer te maken krijg ik de melding "Computer Unreachable".
Op de site FAQ zeggen ze dat dit mogelijk komt door het volgende:
If you are trying to connect to Shadow or another cloud service:
- Make sure you don't have any DMZ host configured in your router settings
- If your ISP (Internet Service Provider) uses DS-Lite, you'll need to switch to Dual Stack or IPV4
- If you have a double NAT with your ISP, it might prevent you from connecting. Contact your ISP to get a public IPv4 address.
Voor zover ik weet heb ik in ieder geval geen DMZ. Nu heb ik de help community van zowel VD als Shadow benaderd voor verdere hulp. Uiteindelijk heb ik een traceroute (tracert 8.8.8.8) uitgevoerd met het volgende resultaat:
Op basis hiervan werd mij verteld: "so you have a double NAT: you’ll have to call your ISP and ask for a unique IPv4 address". Dit vanwege de 2 verschillende adressen op de eerste 2 regels.
Nu heb ik net de Ziggo helpdesk gebeld en dit voorgelegd en daar werd mij vervolgens verteld dat Ziggo GEEN dubbel NAT hanteerd en dat het probleem waarschijnlijk bij mij lokaal of bij de clouddienst ligt. Ik heb zelf geen routers in mijn interne netwerk dus dat kan het probleem zeker niet zijn. Ik werd naar dit forum doorverwezen voor verdere hulp.
Kan iemand mij hierbij helpen? Dank!