MikeClickr

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Connectie met My Cloud Home netwerk harddisk mislukt, port of netwerk probleem?

Dag,

Ik ben al enige tijd met Western Digital in overleg over mijn My Home netwerk harddisk.

Sinds enige tijd kan ik deze niet meer benaderen.

 

Ik krijg de volgende suggestie, met mijn resultaten:

Networking

  1. Network connections issues can often be resolved with a reboot of the router, followed by a reboot of the WD My Cloud Home ➡️ Gedaan, zonder resultaat
  2. Faulty network cable or router port ➡️ Andere kabel die zeker werkt geprobeerd, zonder resultaat
  3. Not using a Gigabit but a 10/100 network router ➡️ Volgens mij n.v.t. met Connect box
  4. Router, Hub or Switch between the Internet facing router and the My Cloud Home ➡️ De WD My Cloud Home is aangesloten direct op Connect box, maar ook geprobeerd deze aan te sluiten op een TP-Link Extra Wifipunt Ziggo (die verbonden is met Connect box, geen resultaat
  5. Insufficient amount of available IP addresses from the DHCP pool ➡️ DHCPv4 server is ingeschakeld en daar staat aantal apparaten 245 ingesteld. Er zijn nu 9 apparaten bekabeld verbonden
  6. Router Security feature blocking local queries, filtering or block incoming network traffic (ports 443,8443,40000-49999) ➡️ Hoe kan ik dit testen?
  7. ISP filtering or blocking network traffic (ports 443,8443,40000-49999) ➡️ Als ik  http://portquiz.net:443, http://portquiz.net:443, http://portquiz.net:40000, http://portquiz.net:49999 probeer, telkens als resultaat: Your network allows you to use this port. (Assuming that your network is not doing advanced traffic filtering.)
  8. Unstable or congested network ➡️ Geen idee hoe ik dit kan testen
  9. VPN access being used causing network connection issues ➡️ Ik zie geen plek in configuratie waar ik VPN aan kan zetten.
  10. Network Jitter and Latency

    Click Here or use a network test tool to obtain your Latency and Jitter results. High amounts of Latency and Jitter can result in packet losses, network reliablilty and connectivity issues.
    Solution: Address the issue with your network router and upstream ISP. ➡️ Download: 555.37 Mbps,  Upload 40.12 Mbps, Latency 98 ms, Jitter 3 ms

Ik kan dus niets vinden o.b.v. de aanwijzigingen, maar wellicht dat iemand kan helpen met punten 5, 6, 7 en 8 en/of kijken of ik juiste conclusies trek.

 

Dank vast!

 

 

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Even hardop meedenken:

 

Kun je die niet bereiken vanuit buiten of vanuit binnen of beide?

 

1111.png

MikeClickr
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Dank vast, bij mij staat Firewall ook zo ingesteld.

Ik krijg noch vanuit eigen netwerk noch van buiten connectie met de WD My Cloud Home.

geprobeerd met Firewall uit, ook geen verschillen.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @MickClickr! Goed dat je hier je eigen topic bent gestart nu je sinds kort problemen ervaart met je harddisk. Je hebt zelf al bijzonder veel zaken gecheckt zie ik en de meeste punten heb je al kunnen afvinken begrijp ik. Top! 😉

 

@Bert welke zaken zou TS nog meer kunnen controleren? Heb jij misschien nog tips of ideeën waarom dit sinds enige tijd niet meer mogelijk is? 
 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Helaas weet ik hier het fijne niet van.

Hopelijk komt er snel iemand hier langs die hier het fijne van weet.

MikeClickr
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Dank voor jullie reacties. Western Digital stelt voor een complete reset en daarmee dus alle data kwijt. Dat wil ik niet. Ik heb een losse 4TB harddisk waar ik graag de data naar overzet, maar ja, hoe krijg ik dat voor elkaar als ik de schijf niet kan benaderen?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Ik weet hier gelukkig wel wat vanaf want heb er zelf 2 staan online staan, 1 nieuw gekocht omdat de huidige niet meer te bereiken was. De nieuwe was in 1 keer geinstalleerd en de oude na bijna week eindelijk weer met 2,5 van de 4 TB online, alle foto's en prive dingen stonden er op.

 

Als eerste om welke My Cloud Home gaat het, ten 2e is de OS geupdate naar OS5

 

Hoe is de WD Cloud gekoppeld aan modem met UTP of met switch 

 

Log eerst in op je Modem en kijk of je de WD MyCloud online ziet met een IP adres

Ten tweede: haal je Poort forwarding eruit want dit is niet nodig

Ten derde: als je IP Adres hebt ga naar de DHCP in je modem en scroll naar beneden tot je MyCloud weer ziet en klik deze aan,

nu kan je het IP naar keuze die van mij staat op 192.168.178.248 vast maar het kan zijn dat die van jou op http://192.168.178.93 benaderbaar is.

 

Nu heb je even iets om uit te vogelen, lukt dit niet, dan heb ik ook nog meer truc's in huis, het heeft mij ook een week gekost weer online te krijgen.

 

Als bovenstaand niet lukt LEES DIT EERST EVEN DOORWD My Cloud Support  voor je onderstaand uitvoerd, komt op zelfde neer namelijk. ( 1 voordeel alles wat op je cloud staat blijft staan, alleen de Admin modus en DHCP wordt gereset, de rest blijft staan, zie uitleg link) Dit is wel een klusje waar je rustig voor moet gaan zitten. En de tijd nemen.

 

 

Je kan stroom eraf halen, een sateprikker of paperclip in de resetknop doen, stroom op de WD MyCloud en 40 seconde de reset knop ingedrukt houden tot hij opnieuw opstart. Dan ga je naar het IP adres in je modem en vervolgens kom je in je Admin menu, admin en admin.

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Met een complete reset ben je niet alle data kwijt, lees de Link in mijn Post maar even goed door, zelfde probleem gehad met mijn 4TB WD MyCloud.

MikeClickr
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Dank Dave, ik probeer een reactie te sturen maar die wordt steeds geweigerd

MikeClickr
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Dank Dave,
Hierbij mijn antwoorden:
Ik heb de My Cloud Home gekoppeld met Ethernetkabel (UTP dus).
Is uit 2020 en heb volgens mij wel niet lang geleden een firmware update gedaan die werd aangeboden.
Het probleem is dat ik onder de lijst aangesloten apparaten in mijn Connect box niet de My Cloud Home zie staan:
Mediabox 192.168.178.10/24
Unknown 192.168.178.28/24
Onbekend 192.168.178.55/24
Andere apparaten met een naam 192.168.178.16/24
Port forwarding staat it in mijn Connect box
In de lijst bij DHCP zie ik ook de apparaten met bovenstaande Apparaatnamen. Welke handeling zou ik hier moeten verrichten? Je hebt het over uitvogelen, maar wat bedoel je?
De 40 s optie heb ik trouwens al eens geprobeerd, heeft niets opgeleverd toen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

In jou topic van stuk 6 tot 10 mag je verwijderen, en uit je modem halen.

 

Bij Geavanceerde instellingen en dan Beveiliging en daarna bij Mac Filtering - IP en Poort Filtering

Port forwarding en Port Triggering, daar moeten de instellingen uitgehaald worden.

 

Staat in je modem de UPnP functie aan als je naar geavanceerde instellingen gaat.

 

en kan je het inlog scherm admin paneel benaderen van de WD MyCloud of heb je de WD MyCloud een naam gegeven.

 

Kan je hem benaderen met deze link > https://os5.mycloud.com/sessions/new

 

admin-scherm.png

 

inlog-mycloud.png

 

Er zal een IP Adres naar dit scherm moeten leiden, of naar inlog scherm, maar door de stroom er af te halen en dan eerst de reset knop indrukken dan stroom erop voor 40 tot 1 minuut geeft alles weer vrij. Herstart je modem daarna en wacht tot de cloud led weer volledig blauw wordt en blijft branden en probeer hem dan alsnog te benaderen.

 

Is belangrijk hoe de WD MyCloud heet in je modem, Unknown lijkt me sterk begint meestal met WD MyCloud of WCC- iets met nummers

 

Heb je hem ook op andere punt geprobeerd op een switch of andere router.

MikeClickr
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Dank Dave!

Ik heb de 40 s reset gedaan, nu blijft ie knipperen, dus afwachten tot het solid blue is. Duurt al 30 min.

De link https://os5.mycloud.com/sessions/new geeft:

Geen bijbehorende NAS.

Schermafbeelding 2021-05-18 om 22.33.39.png

 

Morgenochtend anders een nieuwe 40 s reset proberen.

 

In Connect Box staat

  • Firewall: IPv4 ingeschakeld
  • Mac filtering: Op dit moment is er geen MAC-filtering ingesteld.
  • IPv4 poort-filtering: Op dit moment is er geen poort-filtering ingesteld.
  • Poort-forwading: Op dit moment is er geen poort-filtering ingesteld.
  • Poort triggering: Op dit moment is er geen poort-filtering ingesteld.
  • DMZ: Uitgeschakeld
  • DHCPv4-server ingeschakeld
  • UPnP Uitgeschakeld

Dank vast, morgen meer!

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Ik heb er al Leek ook week over gedaan en ik heb zelf andere erbij gekocht voor geval dat, ook de WD eruit gehaald in een Cradle gezet om foto's en videos etc maar was niet nodig. Uit eindelijk door 3x de langer als 40 seconde in te voeren met reset kreeg ik hem weer aan de praat, is even niet fijn klusje en heb je de tijd even voor nodig. Hier draait ie weer goddank, alleen alles van de oude WD staat nu op de nieuwe WD behalve Series en films. 

 

Ik blijf topic volgen en met een @ en naam komt het goed, we gaan hem werkend krijgen voor je 😉 en ja ik heb wat nette vloekwoordjes gebruikt hoor 😁 want die van mij is uit 2017 en zomaar in eens ermee kappen, dat dacht ik niet, we gaan door tot we winnen. En dat gaan we met jou ook doen.

MikeClickr
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Dank @Dave! 

Ik waardeer je hulp en fijn dat je blijft meedenken en wil zorgen mijn My Cloud Home weer werkend te krijgen.

 

  1. Ik heb deze My Cloud Home: https://support-en.wd.com/app/products/product-detail/session/L3RpbWUvMTYyMTQxNDgyNi9nZW4vMTYyMTQxND...
  2. Ik heb vandaag Connect Box en extra Wifipunt opnieuw gestart en op Mac de apps van WD verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
  3. Als ik onderop de My Cloud Home kijk, staat er een MAC adres, dat ik niet terugzie ik de lijst verbonden apparaten als ik inlog op de Connect Box.
  4. Ik heb de My Cloud Home weer aangesloten zoals het eerder was. De WD My Cloud Home is via Ethernet verbonden aan het Extra Wifi punt Ziggo-C7 (zie: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifibooster/via-een-internetkabel-zwart). 
  5. Onderop de My Cloud Home staat een MAC adres. Dit MAC adres zie ik niet in de verbonden apparaten als ik inlog op de Connect box.
  6. Wederom een 40 seconden reset gedaan, maar de WD blijft knipperen. Als ik https://support-en.wd.com/app/answers/detail/a_id/9578 bekijk vind ik ook geen oplossing voor mij.
  7. Ik twijfel nog of het uitmaakt of ik de My Cloud Home verbindt met de Connect Box of het Extra Wifipunt Ziggo-C7. Het heeft altijd gewerkt door verbinding met Extra Wifipunt Ziggo-C7.
  8. En op achterzijde van de My Cloud Home zit ook een USB aansluiting. Enig idee of ik daar iets mee kan?

 

 

MikeClickr
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

En hier de reset info voor mijn Mijn Cloud Home, na 60 seconden reset zijn wel alle data weg als ik het goed begrijp: https://support-en.wd.com/app/answers/detail/a_id/5722

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Zet de WD MyCloud even aan de Connect Box op Poort 2 tot 4 en de C7 even uit of die even erbuiten laten.

 

Als je modem herstart en daarna de WD MyCloud opstart zal hij in je modem tevoorschijn komen, wat voor modem gebruik je als ik vragen mag.

 

Als j bij verbonden apparaten kijkt geef je even mijn voorbeeld, rode is de oude WD MyCloud en staat aan de Lan Poort van me modem en de Groene de nieuwe maar die staat in de woonkamer aan een Switch.

Naam wdmycloud.png

 

 

 

 

Daarna ga je naar DHCP toe en scroll je naar beneden en zie je dit scherm

 

IP reservering.png

 

 

Daar voeg je macadres van je WD MyCloud in en geef hem dan een vaste IP adres zoals je op de Lijst Gereserveerde IP-adressen ziet. 

Dan zou je na herstart modem opnieuw en de WD MyCloud de cloud kunnen benaderen in het Admin login scherm.

MikeClickr
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Dank, ga ik proberen. Ik heb nu alles disconnected, in de lijst verbonden apparaten via ethernet is het nu leeg. Dus zelfs de My Cloud Home wordt niet getoond.

Ik ga de Connect box herstarten. Hopelijk levert dit wat op. Duurt even... 

 

Ik heb de Connect box van Ziggo

Het modem ook via Ziggo: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifibooster/via-een-internetkabel-zwart

MikeClickr
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Helaas, ook na herstart van Connect box (https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box) en herstart van My Cloud Home komt de My Cloud Home niet zichtbaar in de lijst 'Verbonden apparaten'.

Achterkant zie ik wel een groen ledje oplichten dat aangeeft dat ethernet verbonden is.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Ik ga heel even nadenken hoe ik je verder kan helpen, komt in orde we gaan dat ding werkend krijgen hoe dan ook 😉

MikeClickr
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

@Dave! Ik ben zojuist gebeld door WD Support.

Ze verzochten me de WD My Cloud Home via netwerkkabel te verbinden met MacBook Pro en deze herstarten.

Daarna zou deze zichtbaar moeten zijn in Finder. Helaas niet.

 

Conclusie van WD: hardware failure. Ze bieden aan om de My Cloud Home te vervangen en zullen mij recovery opties aanbieden. Vrees dat dit de enige oplossing is nu.

Uitgelicht topic