Ainmo

Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Connectbox wifi niet uit kunnen zetten

Goedemiddag,

 

Ik heb sinds kort het zwarte modem van Ziggo. Hier hangen deco`s achter. Met het vorige modem prima snelheden en de wifi van het modem kunnen uitzetten. Bij dit modem lukt me dit niet aangezien er staat smartwifi pods in gebruik. Deze gebruik ik niet en heb ook al gebeld om deze eruit te laten halen.

Ook heb ik nu erg wisselende snelheden van 350 tm 20 mb via de deco`s.

 

CB-Deco-Switch-bekabeld naar andere deco`s. via de app van deco staat dat alles optimaal werkt. Maar ben niet tevreden hierover. 
Wanneer ik verbind met de wifi van de CB haal ik snelheden van 950 mb.

Hoe los ik dit nu goed op aangezien bij de deco`s ook het lampje af en toe uitgaat en ik dan ook geen internet radio meer heb.

Is dit dan de storing vanuit de CB omdat deze wifi uitzend? Vorige  modem nergens last van gehad namelijk en werkte alles top.

6 Reacties 6
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Je kunt de SSID's uitschakelen via de webinterface van het modem, bereikbaar via 192.168.178.1 of 192.168.100.1. Mogelijk moet je wel eerst SmartWifi (kanaaloptimalisatie) uitschakelen.

 

De Deco's zouden in AP mode geconfigureerd moeten zijn, is dat het geval? Zie de pagina Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus (More, Advanced, Operation Mode) in de app.

Ainmo
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik ga dit proberen, maar lastigste is dat ik nergens aanpassingen kan doen. Overal staat je kan dit niet uitschakelen omdat je wifipods gebruikt. Maar dat is het nu juist deze gebruik ik niet 🙂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Voor de webinterface is niet zichtbaar dat er SmartWifi pods gekoppeld zijn, via die weg kun je Wi-Fi dus wel uitschakelen.

Ainmo
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb inderdaad de wifi uit kunnen zetten van het modem... Dank voor je tip.

Heb nu via de deco`s 400mb speed. Even paar dagen aankijken of dit goed gaat.

 

Heb de bewerkingsmodus in Deco app staan in Accespoint.  Dit zo laten of terug zetten naar Wifi router?

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Fijn om te lezen. Afhankelijk van het type Deco's dat je gebruikt (M4?) is 400 Mbps een uitstekende snelheid. AP mode is aanbevolen wanneer het modem in router mode is geconfigureerd, zoals bij jou het geval is, daar hoef je dus niets aan te veranderen.

Ainmo
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

AAh helemaal top. Tobias heel erg bedankt voor je hulp.

Uitgelicht topic