1
Vraag
2
Reacties
FritzP1

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Connectbox wel of niet met router

Beste,

 

Ik heb een nieuw modem (Connectbox) klaarliggen voor installatie. Mijn huidige modem heb ik bridge staan met een "verouderde" Nighthawk router. 

Wat is nu wijsheid, moet ik straks met de nieuwe Connectbox de WiFi pods gaan aanschaffen? Of raden jullie aan deze ook bridge te laten zetten en nieuwe router aan te schaffen? De router komt in de meterkast in de hal te staan. Ik heb een open overloop dus geen directe betonnen vloer tussen de verdiepingen. 

 

Wat is jullie ervaring?

 

Groet,

FritzP1 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
FritzP1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste reageerders,

 

Ik heb inmiddels de ConnectBox aangesloten, deze stond meteen al in bridgemodus. Dus de Nighthawk eraan gekoppeld, en we zien wel hoe het gaat. 

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga mocht het weer mis gaan een andere Nigthhawk aanschaffen.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Goede vraag @FritzP1 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben. Maar dit terzijde. 
Die keuze is voor veel abonnees heel persoonlijk en dit kón nog wel eens een interessante discussie worden. De eerste vraag die je jezelf misschien zou kunnen stellen: “waarom heb ík destijds deze keuze gemaakt?” en “zijn de opties en keuzemogelijkheden ondertussen veranderd en/of verbeterd?”

Ikzelf heb met de Connectbox in combinatie met SmartWifi Pods een prima verbinding door het hele huis, maar elk ander heeft wellicht weer andere ervaringen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik heb de pods met een SmartWifi modem als de Connect box.

De downloads zijn met een bedrade pod 650 Mbit/s en met een wifi verbonden pod met het modem 300 Mbit/s.

Maar dat is voor mij niet het belangrijkste, de wifi stabiliteit is belangrijker en is nog nooit zo goed geweest in 18 jaar wifi, heb al een jaar geen netwerkkabel meer aan mijn modem nodig gehad voor langdurige Teams verbindingen en Teamviewer sessies.

 

De SmartWifi heeft wel de 2,4 en 5 GHz met 1 wifinaam en die kunnen niet gescheiden worden.

FritzP1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Wim,

 

Idd wel een complexe vraag. Destijds heb ik voor de bridge optie gekozen omdat de huidige modem het huis niet dekte met het wifi signaal. Maar dat is alweer 10 jaar geleden. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere gebruikers die wellicht eerder voor dezelfde keuze stonden.

Roos59

Level 7
  • 177Posts
  • 2Oplossingen
  • 134Likes

Het is minder complex dan het lijkt.

Als de Connectbox met pods een stabiele (wifi) verbinding tot stand brengt en de Connectbox in het dagelijks gebruik je niet beperkt dan is dat een prima optie.

Heb je daarentegen een meer complex netwerk dan is een ‘high-end’ router met meer opties wellicht een betere keuze. 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De pods kun je per maand huren, bevallen ze niet, dan kun je ze opzeggen en terug sturen: 

SmartWifi pods | de beste wifi-oplossing voor bij je thuis (ziggo.nl)

FritzP1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Bert,

 

Kun je ze ook eerst huren, en als ze bevallen kopen?

 

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

je kan ze eerst huren

mochten ze bevallen kan je ze gewoon blijven huren bijkomend voordeel is garantie zolang je ze huurt mocht je ze kopen heb je 2 jaar garantie 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@FritzP1 

Het voordeel van huren is dat als ze niet bevallen dan kun je het abonnement (één maand opzegtermijn) opzeggen. Maar als je ze koopt en je stapt over naar een andere provider dan heb je er niks aan omdat ze alleen werken in combinatie met een Ziggo-abonnement. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

En als je ze huurt en er komen over 2 jaar nieuwe met b.v. wifi6, dan kun je de oude opzeggen en de nieuwe huren.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat is er 'verouderd' aan de Nighthawk wat zijn uw wensen of eisen op WiFi gebied?

Heeft u overal een goed wifi signaal, dan zie ik geen reden om de Nighthawk niet te blijven gebruiken.

Heeft u nieuwere of meer apparaten dan is een upgrade altijd goed.

FritzP1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

De Nighthawk wordt niet meer geupdate (R7000), en begint "kuren" te vertonen dat niet alle wifi apparaten meer automatisch worden gekoppeld. Hierdoor loopt onder andere je internetbundel leeg van je telefoon abonnement zonder dat je het door hebt, ervan uitgaande dat alles "gewoon" werkt. Een reset lost het wel weer op, maar om dat elke keer te gaan doen vind ik geen oplossing.

FritzP1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

De wens op WiFi gebied is dat ik dus alles kan aansluiten, zoals tv, consoles, hue, telefoons en tablets en dat alles "gewoon" werkt.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Persoonlijk sluit ik een TV en console liever bedraad aan maar ieder zijn voorkeur, een investering in een recentere router, accespunt of mesh systeem is niet verkeerd met de genoemde kuren.

 

Met de Ziggo Pods bent u geen baas meer in eigen huis daarmee wordt alles extern ingeregeld, en als u aparatuur heeft die last hebben van een gelijke naam voor 2, 4 en 5 GhZ is dit ook niet de betere keuze. 

 

Mijn advies is dan toch vervang de Nighthawk voor een recenter model van dezelfde fabrikant. Zeker als u weet hoe u een en ander moet instellen.

 

Er zijn eigenlijk geen verkeerde keuzes 

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@RoWi. “Met de Ziggo Pods bent u geen baas meer in eigen huis daarmee wordt alles extern ingeregeld...

@FritzP1 moet uiteindelijk zelf zijn keuze maken, maar mijn ervaringen op dit punt zijn anders. Ik heb net als Fritz in huis nogal wat zaken aangesloten die “gewoon werken”. En daar vallen ook apparaten onder zoals zonnepanelen (2,4 GHz), Hue, Nest, Klik-aan-klik-uit, PS4 en weet ik veel wat ik nog meer in huis heb dat zowel via wifi als bedraad is aangesloten. Oeverloos gesleutel aan dingen die wel of niet willen werken is niet mijn liefste bezigheid; ik wil dat het gewoon werkt, zowel in huis als op afstand. En dat doet het.

 

Maar, je hebt die Connectbox al klaarliggen. Laat het ding lekker in bridge staan, sluit het spul aan en kijk hoe het werkt. En anders kun je hem altijd laten omzetten naar router-modus, kijk je hoever je komt met wifi en kun je besluiten of extra wifi-bereik noodzakelijk is.

FritzP1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste reageerders,

 

Ik heb inmiddels de ConnectBox aangesloten, deze stond meteen al in bridgemodus. Dus de Nighthawk eraan gekoppeld, en we zien wel hoe het gaat. 

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga mocht het weer mis gaan een andere Nigthhawk aanschaffen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic