Trouwe klant wil graag Connectbox vervangen voor een Ubee 1318. Internet verbinding is niet stabiel, vooral in de avond merk ik vertragingen. Smokeping laat vertragingen zien vooral in de avond. Vertragingen zijn meestal na 1-2sec weer over, totaal geen touw aan vast te knopen. Games worden gestreamed vanuit Google Stadia naar een Chromecast Ultra welke gedraad is aangesloten.
Netwerk situatie:
AOP UMU-01 -> Connectbox (bridged) -> Opnsense router (daarvoor een edgerouter x) -> LAN/Wifi Ubiquiti
Zie bijlages voor someping en signaal waardes.
Hoor graag!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kwam op de zolder nog een Mediabox XL doos tegen, hier zat ook een geschikte coax kabel (zwart met rood/groene connector) in. Deze heb ik een uur geleden aangesloten. Modem is tussentijds uitgeweest.
Waardes lijken mij niet veel beter, wat is jullie idee?
Puma 6 test wordt er niet veel beter op.... ben nu de enige die online is.
De upstream is verbeterd en toont voor vermogen nu waarden die overeenkomen met het verschil in demping tussen de UMU-1006 en POA-01-B. Er is nog wel ruis zichtbaar op een aantal kanalen in de downstream. De TV-kabel leek hiervoor dus niet de oorzaak te zijn.
Om de binnenhuisinstallatie uit te sluiten, zou je het modem tijdelijk direct op het AOP kunnen aansluiten? Start daarna het modem opnieuw op en plaats na 1-2 uur nogmaals de downstream-gegevens.
Heb de modem gelijk op het AOP aangesloten, zie bijlages. Waardes heb ik na een uur uitgelezen.
Weet niet exact hoe snel deze waardes oplopen?
De ruis is nog aanwezig.
@Lotte Een signaalcontrole op locatie en AOP laten vervangen door monteur lijkt mij de volgende stap?
Gaan we doen @tobiastheebe! Ik heb een monteur ingepland op 03-02-2022 tussen 12:00-18:00 uur @Harmenm. Er zijn andere afspraken beschikbaar, je kunt wanneer nodig, de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo naar een ander moment. Laat je aan ons weten hoe het gegaan is?
@Lotte Hoelang duurt het doorgaans dat de afspraak zichtbaar wordt? Zou hem graag willen verplaatsen naar vrijdagochtend.
@Harmenm Hij zou al zichtbaar moeten zijn maar ik heb hem voor je verplaatst naar vrijdag 🙂 Geniet van je avond!
Monteur is langs geweest, aop is vervangen. Deze was erg oud.
Signaal probleem is nu opgelost, waardes zijn nu stukken beter.
Zie screenshot (uptime 1,5u)
Ga kijken of online gaming nu goed gaat, zo niet dan kom ik graag in aanmerking voor een andere modem. 😉
De downstream is duidelijk verbeterd. Op kanaal 16 en 19 zijn de RS errors nog wel een hoger aantal dan op de andere kanalen.
Signaal was na het vervangen van het AOP prima, is een connectbox gevoeliger voor storing oid?
Ga ik hier in de praktijk nog iets van merken. (RS errors)
Zolang deze niet in de duizenden per dag lopen zou het geen problemen moeten opleveren.
Hoe gaat het nu @Harmenm? Streamen de games weer soepel?
@Mark Het lijkt inderdaad beter te zijn dan voorheen. Zojuist even modem waardes gecheckt. Post errors zijn nu veel minder dan voorheen. Kanaal 24 925 errors na 11 dagen uptime.
Sta altijd open voor een zuinigere modem, gebruik de connectbox enkel als modem. Ubee zou maar 5W gebruiken, alle beetjes schelen. 🙂
Regel ik, er komt een Ubee UBC1318ZG jouw kant op! Ook al zegt de standaardmail dat het een Connectbox (tegenwoordig SmartWifi modem) is, het is echt een Ubee.
Top! Bedankt Mark.
Modem in goede orde ontvangen. Gisteravond aangesloten, verbinding lijkt stukken stabieler. Smokeping is ook een stuk rustiger. Thanks!
Hoe stuur in de connectbox terug? Er zat geen retourlabel in de doos.
Super bedankt voor je terugkoppeling, @Harmenm! Heerlijk om te lezen dat het sinds de aansluiting van het modem al zoveel beter functioneert 🙂
Op deze pagina vind je alles over het terugsturen van apparatuur, inclusief het retouradres waarop je Connectbox welkom is.
Ik wens je heel veel plezier van het nieuwe modem en verder vast een prettig weekend!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.