Vraag
Reacties
Oplossing
Harmenm
Level 3

Connectbox vervangen voor Ubee 1318

Trouwe klant wil graag Connectbox vervangen voor een Ubee 1318. Internet verbinding is niet stabiel, vooral in de avond merk ik vertragingen. Smokeping laat vertragingen zien vooral in de avond. Vertragingen zijn meestal na 1-2sec weer over, totaal geen touw aan vast te knopen. Games worden gestreamed vanuit Google Stadia naar een Chromecast Ultra welke gedraad is aangesloten.

 

Netwerk situatie:

AOP UMU-01 -> Connectbox (bridged) -> Opnsense router (daarvoor een edgerouter x) -> LAN/Wifi Ubiquiti

 

Zie bijlages voor someping en signaal waardes.

Hoor graag!

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen
36 Reacties 36
Harmenm
Level 3
Topicstarter

Kwam op de zolder nog een Mediabox XL doos tegen, hier zat ook een geschikte coax kabel (zwart met rood/groene connector) in. Deze  heb ik een uur geleden aangesloten. Modem is tussentijds uitgeweest.

Waardes lijken mij niet veel beter, wat is jullie idee?

 

Puma 6 test wordt er niet veel beter op.... ben nu de enige die online is.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De upstream is verbeterd en toont voor vermogen nu waarden die overeenkomen met het verschil in demping tussen de UMU-1006 en POA-01-B. Er is nog wel ruis zichtbaar op een aantal kanalen in de downstream. De TV-kabel leek hiervoor dus niet de oorzaak te zijn.

 

Om de binnenhuisinstallatie uit te sluiten, zou je het modem tijdelijk direct op het AOP kunnen aansluiten? Start daarna het modem opnieuw op en plaats na 1-2 uur nogmaals de downstream-gegevens.

0 Kudos
Harmenm
Level 3
Topicstarter

Heb de modem gelijk op het AOP aangesloten, zie bijlages. Waardes heb ik na een uur uitgelezen.

Weet niet exact hoe snel deze waardes oplopen?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De ruis is nog aanwezig.

 

@Lotte Een signaalcontrole op locatie en AOP laten vervangen door monteur lijkt mij de volgende stap?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Gaan we doen @tobiastheebe! Ik heb een monteur ingepland op 03-02-2022 tussen 12:00-18:00 uur @Harmenm. Er zijn andere afspraken beschikbaar, je kunt wanneer nodig, de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo naar een ander moment. Laat je aan ons weten hoe het gegaan is? 

Harmenm
Level 3
Topicstarter

@Lotte Hoelang duurt het doorgaans dat de afspraak zichtbaar wordt? Zou hem graag willen verplaatsen naar vrijdagochtend. 

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@Harmenm Hij zou al zichtbaar moeten zijn maar ik heb hem voor je verplaatst naar vrijdag 🙂 Geniet van je avond! 

Harmenm
Level 3
Topicstarter

Monteur is langs geweest, aop is vervangen. Deze was erg oud.

Signaal probleem is nu opgelost, waardes zijn nu stukken beter. 

Zie screenshot (uptime 1,5u)

 

Ga kijken of online gaming nu goed gaat, zo niet dan kom ik graag in aanmerking voor een andere modem. 😉

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De downstream is duidelijk verbeterd. Op kanaal 16 en 19 zijn de RS errors nog wel een hoger aantal dan op de andere kanalen.

0 Kudos
Harmenm
Level 3
Topicstarter

Signaal was na het vervangen van het AOP prima, is een connectbox gevoeliger voor storing oid?

Ga ik hier in de praktijk nog iets van merken. (RS errors)

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Zolang deze niet in de duizenden per dag lopen zou het geen problemen moeten opleveren.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hoe gaat het nu @Harmenm? Streamen de games weer soepel?

0 Kudos
Harmenm
Level 3
Topicstarter

@Mark Het lijkt inderdaad beter te zijn dan voorheen. Zojuist even modem waardes gecheckt. Post errors zijn nu veel minder dan voorheen. Kanaal 24 925 errors na 11 dagen uptime.  

Sta altijd open voor een zuinigere modem, gebruik de connectbox enkel als modem. Ubee zou maar 5W gebruiken, alle beetjes schelen. 🙂

0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Regel ik, er komt een Ubee UBC1318ZG jouw kant op! Ook al zegt de standaardmail dat het een Connectbox (tegenwoordig SmartWifi modem) is, het is echt een Ubee.

Harmenm
Level 3
Topicstarter

Top! Bedankt  Mark. 

0 Kudos
Harmenm
Level 3
Topicstarter

Modem in goede orde ontvangen. Gisteravond aangesloten, verbinding lijkt stukken stabieler. Smokeping is ook een stuk rustiger. Thanks!

 

Hoe stuur in de connectbox terug?  Er zat geen retourlabel in de doos.

0 Kudos
Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Super bedankt voor je terugkoppeling, @Harmenm! Heerlijk om te lezen dat het sinds de aansluiting van het modem al zoveel beter functioneert 🙂 

 

Op deze pagina vind je alles over het terugsturen van apparatuur, inclusief het retouradres waarop je Connectbox welkom is.

 

Ik wens je heel veel plezier van het nieuwe modem en verder vast een prettig weekend!