1
Vraag
2
Reacties
Harmenm

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Connectbox vervangen voor Ubee 1318

Trouwe klant wil graag Connectbox vervangen voor een Ubee 1318. Internet verbinding is niet stabiel, vooral in de avond merk ik vertragingen. Smokeping laat vertragingen zien vooral in de avond. Vertragingen zijn meestal na 1-2sec weer over, totaal geen touw aan vast te knopen. Games worden gestreamed vanuit Google Stadia naar een Chromecast Ultra welke gedraad is aangesloten.

 

Netwerk situatie:

AOP UMU-01 -> Connectbox (bridged) -> Opnsense router (daarvoor een edgerouter x) -> LAN/Wifi Ubiquiti

 

Zie bijlages voor someping en signaal waardes.

Hoor graag!

36 Reacties 36
Harmenm
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Kwam op de zolder nog een Mediabox XL doos tegen, hier zat ook een geschikte coax kabel (zwart met rood/groene connector) in. Deze  heb ik een uur geleden aangesloten. Modem is tussentijds uitgeweest.

Waardes lijken mij niet veel beter, wat is jullie idee?

 

Puma 6 test wordt er niet veel beter op.... ben nu de enige die online is.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De upstream is verbeterd en toont voor vermogen nu waarden die overeenkomen met het verschil in demping tussen de UMU-1006 en POA-01-B. Er is nog wel ruis zichtbaar op een aantal kanalen in de downstream. De TV-kabel leek hiervoor dus niet de oorzaak te zijn.

 

Om de binnenhuisinstallatie uit te sluiten, zou je het modem tijdelijk direct op het AOP kunnen aansluiten? Start daarna het modem opnieuw op en plaats na 1-2 uur nogmaals de downstream-gegevens.

Harmenm
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Heb de modem gelijk op het AOP aangesloten, zie bijlages. Waardes heb ik na een uur uitgelezen.

Weet niet exact hoe snel deze waardes oplopen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De ruis is nog aanwezig.

 

@Lotte Een signaalcontrole op locatie en AOP laten vervangen door monteur lijkt mij de volgende stap?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Gaan we doen @tobiastheebe! Ik heb een monteur ingepland op 03-02-2022 tussen 12:00-18:00 uur @Harmenm. Er zijn andere afspraken beschikbaar, je kunt wanneer nodig, de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo naar een ander moment. Laat je aan ons weten hoe het gegaan is? 

Harmenm
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

@Lotte Hoelang duurt het doorgaans dat de afspraak zichtbaar wordt? Zou hem graag willen verplaatsen naar vrijdagochtend. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Harmenm Hij zou al zichtbaar moeten zijn maar ik heb hem voor je verplaatst naar vrijdag 🙂 Geniet van je avond! 

Harmenm
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Monteur is langs geweest, aop is vervangen. Deze was erg oud.

Signaal probleem is nu opgelost, waardes zijn nu stukken beter. 

Zie screenshot (uptime 1,5u)

 

Ga kijken of online gaming nu goed gaat, zo niet dan kom ik graag in aanmerking voor een andere modem. 😉

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De downstream is duidelijk verbeterd. Op kanaal 16 en 19 zijn de RS errors nog wel een hoger aantal dan op de andere kanalen.

Harmenm
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Signaal was na het vervangen van het AOP prima, is een connectbox gevoeliger voor storing oid?

Ga ik hier in de praktijk nog iets van merken. (RS errors)

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Zolang deze niet in de duizenden per dag lopen zou het geen problemen moeten opleveren.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hoe gaat het nu @Harmenm? Streamen de games weer soepel?

Harmenm
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

@Mark Het lijkt inderdaad beter te zijn dan voorheen. Zojuist even modem waardes gecheckt. Post errors zijn nu veel minder dan voorheen. Kanaal 24 925 errors na 11 dagen uptime.  

Sta altijd open voor een zuinigere modem, gebruik de connectbox enkel als modem. Ubee zou maar 5W gebruiken, alle beetjes schelen. 🙂

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Regel ik, er komt een Ubee UBC1318ZG jouw kant op! Ook al zegt de standaardmail dat het een Connectbox (tegenwoordig SmartWifi modem) is, het is echt een Ubee.

Harmenm
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Top! Bedankt  Mark. 

Harmenm
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Modem in goede orde ontvangen. Gisteravond aangesloten, verbinding lijkt stukken stabieler. Smokeping is ook een stuk rustiger. Thanks!

 

Hoe stuur in de connectbox terug?  Er zat geen retourlabel in de doos.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Super bedankt voor je terugkoppeling, @Harmenm! Heerlijk om te lezen dat het sinds de aansluiting van het modem al zoveel beter functioneert 🙂 

 

Op deze pagina vind je alles over het terugsturen van apparatuur, inclusief het retouradres waarop je Connectbox welkom is.

 

Ik wens je heel veel plezier van het nieuwe modem en verder vast een prettig weekend! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic