Vraag
Reacties
Oplossing
monsieurhilbert
Level 5

Connectbox vervangen door Ubee UBC1813ZG

Hallo,

Ik wil graag mijn Connectbox laten vervangen door een Ubee UBC1318zg.

Begreep dat dat mogelijk was. Ik heb een eigen router achter het Ziggo-modem hangen, maar de snelheid fluctueert heel erg. Zeker nu ik op heb gehoogd naar Internet Max. Daarnaast reboot hij steeds of loopt ie vast. Een kennis van mij heeft hetzelfde probleem gehad en dit is verholpen toen hij die Ubee UBC1318zg ontving.

 

Dus nogmaals, graag ontvang ik dat modem. Alvast bedankt.

0 Kudos
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hoi @monsieurhilbert

Ik zie dat je inmiddels contact hebt met mijn collega Paul en dat er een nieuw modem voor je onderweg is. 

 

Bekijk in context

Ga naar reactie
monsieurhilbert
Level 5
Topicstarter

Sorry voor de late reactie.

Het lijkt erop dat alles een stuk beter werkt.

Dank je wel daarvoor.

Ik mis alleen nog een retourdoos voor het oude modem.

Bekijk in context

22 Reacties 22
Meldingen
Aan Uit
monsieurhilbert
Level 5
Topicstarter

Heb ook last van een klapperende verbinding. Spontaan valt internet uit. En komt even later weer terug.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Een Connect box wordt alleen vervangen door Ziggo als alle andere mogelijke oorzaken van je klachten zijn uitgesloten, anders heeft een modem wissel geen zin, mocht de oorzaak iets anders zijn van de snelheid fluctuatie en de reboot.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

0 Kudos
monsieurhilbert
Level 5
Topicstarter

Screenshot_2022-03-11-15-27-37-117_com.android.chrome.jpg

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

heb je ook een printscreen van de downstream

 

en een foto van de aop (de aansluiting waar de connectbox op zit aangesloten)

0 Kudos
monsieurhilbert
Level 5
Topicstarter
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

zowel het aop als de splitter dient vervangen te worden 

 

een moderator kan kosteloos een monteur voor je inplannen

0 Kudos
monsieurhilbert
Level 5
Topicstarter

Hierbij nog een foto. Volgens mij is er eerder al het een en ander vervangen.

Kan ik eventueel zelf een splitter van Hirschmann kopen? 

Als er toch wat moet veranderen, kan ik dan ook niet aub gelijk een Ubee modem krijgen? Ik lees dat die veel stabieler zijn.

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

splitter zelf aanschaffen heeft geen nut wegens dat die niet op het huidige aop past

 

een monteur zal het aop moeten vervangen en vervangt dan ook gelijk de splitter door een poa-01-b

 

de Ubee modem is een zakelijk modem en wordt alleen in uitzonderlijke gevallen aan particuliere geleverd

maar dan moeten wel alle mogelijke oorzaken uitgesloten zijn

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@monsieurhilbert "Als er toch wat moet veranderen, kan ik dan ook niet aub gelijk een Ubee modem krijgen? Ik lees dat die veel stabieler zijn."

Dat is onjuist, alleen in heel specifieke gevallen zijn die stabieler.

Ik heb 3 varianten van de Connect box in huis gehad en met geen van drieën problemen gehad wat de verbinding betreft met allerlei bedrade en via wifi verbonden apparaten.

Behalve met 1 apparaat waar de wifi geen goede verbinding maakte en dat lag aan de hardware en software van het apparaat zelf.

0 Kudos
monsieurhilbert
Level 5
Topicstarter

Moet ik zelf op zoek gaan naar een moderator?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@monsieurhilbert Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

@monsieurhilbert een fijne hulptroepen heb je gehad met @Bert en @anoniemforum
Sorry dat het wat langer duurde voordat je een reactie van ons moderators krijgt. 

Stap 1: Monteur voor vervangen AOP: die staat nu op de rol voor 17 maart tussen 8-00 - 13:00 uur. Past die afspraak? Zo niet, verzet deze via Mijn Ziggo. 
Stap 2: Of de monteur gelijk een Ubee installeren kan? Dat verwacht ik niet, de signaalproblemen op je huidige modem komen voort uit deze hoofdaansluiting. 

Ik hoor het graag hoe het gaat met de verbinding 2-3 dagen nadat de monteur is geweest. 

monsieurhilbert
Level 5
Topicstarter

Mag ik vragen waarom ik nu kosten moet betalen voor het monteursbezoek? Ik neem overigens aan dat hij niet alleen het AOP vervangt, maar ook de splitter.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@monsieurhilbert In de mail staat:

 

Bert_0-1647354209471.png

 

monsieurhilbert
Level 5
Topicstarter

Sorry, iets te snel gelezen. Corona doet rare dingen met je.

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

84142DCB-6761-41D5-B460-647448073D2B.jpeg

 even een reactie op jou reactie in het topic Eindelijk IPv6 in Bridge modus... 

 

 is het witte kapje van de splitter ?

 

kun je een printscreen maken van de down en upstream 

0 Kudos
monsieurhilbert
Level 5
Topicstarter
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hoi @monsieurhilbert

Ik zie dat je inmiddels contact hebt met mijn collega Paul en dat er een nieuw modem voor je onderweg is. 

 

Ga naar reactie
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

waardes zijn prima

0 Kudos