Boterkruiden

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Connectbox verliest internet verbinding

Mijn connectbox verliest regelmatig zijn internet verbinding. Hiervoor is al twee keer een monteur langs geweest. Wanneer het internet signaal wegvalt knippert het groene lampje (modem staat in bridge modus).

In eerste instantie kwam de monteur langs omdat mijn huis geen hoofdaansluiting had, alleen een losse groene kabel in de meterkast. Ik woon pas net in dit huis, dus wat het verhaal hier achter is weet ik helaas niet. De problemen met een wegvallende verbinding waren er al toen ik de groene kabel rechtstreeks op de modem aangesloten had, maar dat vond ik niet zo gek. Nadat de hoofdaansluiting geplaatst is door de monteur van Ziggo hielden deze problemen alleen niet op.

Dezelfde monteur is toen nog een keer langsgekomen, hij heeft het signaal naar de wijkkast gemeten en daardoor zijn we er achter gekomen dat de groene kabel in mijn kruipruimte was verlengd, dit was nogal knullig gedaan, dus dat leek een aannemelijke oorzaak voor de problemen. De monteur heeft de kabel opnieuw verlengd en op zijn apparatuur waar we eerst duidelijk konden zien dat er ergens een storing in het signaal zat zagen we nu helemaal niets meer, de kabel is nu dus goed verlengd.

Hierna heb ik een paar dagen geen problemen gehad, maar sinds vannacht is het weer raak. In totaal is vandaag de internet verbinding 3 keer uitgevallen. Als dit gebeurd hersteld de connectbox zich niet zelf, maar moet hij aan en uit gezet worden. Daarna gaat het weer helemaal goed.

Buiten het uitvallen lijkt mijn verbinding prima te werken, ik haal altijd de snelheid van mn abonnement en ook de latency naar externe servers is consistent en laag.

Ik zal hier onder nog wat gegevens uit de connectbox en een afbeelding van mn aansluiting plaatsen. Misschien heeft iemand hier een idee wat er nog meer mis kan zijn?

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1618000000640256qam3
2610000000640256qam2
3602000000640256qam1
4626000000640256qam4
5634000000640256qam5
6642000000640256qam6
7650000000640256qam7
8658000000640256qam8
9666000000640256qam9
10674000000740256qam10
11682000000738256qam11
12690000000740256qam12
13698000000740256qam13
14706000000740256qam14
15714000000740256qam15
16722000000740256qam16
17730000000740256qam17
18738000000740256qam18
19746000000740256qam19
20754000000740256qam20
21762000000740256qam21
22770000000638256qam22
23778000000638256qam23
24786000000638256qam24

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1Goed (Locked)40.94616454720534
2Goed (Locked)40.36616322719834
3Goed (Locked)40.9461632317188
4Goed (Locked)40.36616323265925
5Goed (Locked)40.36616322461941
6Goed (Locked)40.36616322582042
7Goed (Locked)40.36616322860951
8Goed (Locked)40.36616323468939
9Goed (Locked)40.36616323519333
10Goed (Locked)40.36616322443136
11Goed (Locked)38.98316323553139
12Goed (Locked)40.36616323199324
13Goed (Locked)40.36616322668134
14Goed (Locked)40.36616323577416
15Goed (Locked)40.36616323628120
16Goed (Locked)40.36616322797619
17Goed (Locked)40.36616323837729
18Goed (Locked)40.94616323149635
19Goed (Locked)40.94616322795641
20Goed (Locked)40.94616323837141
21Goed (Locked)40.36616322454265
22Goed (Locked)38.98316323153180
23Goed (Locked)38.98316322862295
24Goed (Locked)38.983163238303115

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
137100000405.12064qam4
228600000402.56064qam6
331800000402.56064qam5
457800000425.12064qam1
544000000415.12064qam3
650900000425.12064qam2

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
12.00000
22.00000
32.00000
42.00000
52.00000
62.00000

 

07-06-2021 19:38:40noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=90:5c:44:3c:a2:c1;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:a2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 19:38:31noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=90:5c:44:3c:a2:c1;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:a2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 19:38:28warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:3c:a2:c1;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:a2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:19noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=90:5c:44:3c:a2:c1;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 19:09:26criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:5c:44:3c:a2:c1;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:a2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 19:09:04warningLost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:3c:a2:c1;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:a2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 19:08:58criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=90:5c:44:3c:a2:c1;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:a2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2021 17:28:42criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:3c:a2:c1;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:a2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Boterkruiden
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Er is geen versterker aangesloten.

Vrijdag is er weer een monteur langs geweest, hij heeft in de wijkkast een connector vervangen en hij heeft een nieuwe connectbox aangesloten, sindsdien geen uitval van het internet meer gehad, dus hopelijk is het opgelost!

Bekijk in context

10 Reacties 10
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kun je het witte kapje van de splitter verwijderen daarna de splitter stevig in het aop duwen en de modem 30 seconde van de stroom

https://youtu.be/IH7Wa-ugt4M

Boterkruiden
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb het kapje er af gehaald, stevig aanduwen van de splitter lijkt niet zo veel uit te halen, de splitter gaat niet dieper in de hoofdaansluiting. Ben benieuwd of dit gaat helpen, in ieder geval bedankt!

Boterkruiden
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Helaas, het internet viel net om 10 uur weer uit. In de modem zie ik nu de volgende logs:


08-06-2021 10:01:40 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:5c:44:3c:a2:c1;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:a2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-06-2021 10:01:21 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:3c:a2:c1;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:a2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-06-2021 10:01:15 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=90:5c:44:3c:a2:c1;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:a2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-06-2021 09:36:00 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:3c:a2:c1;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:a2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Boterkruiden
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Vandaag om 12 uur weer een uitval. Heb de connectbox maar uit de bridge modus gehaald, functioneert nu dus weer als router. Het gekke is dat de interface nu in router modus nogsteeds alleen bereikbaar is op 192.168.100.1. Ook na meerdere resets en opnieuw aan en uitzetten van de bridge modus.

Maar goed ik ga weer aankijken of dit misschien effect heeft.

EDIT: Helaas, 14:40 viel het internet weer weg. De modem startte zichzelf deze keer wel opnieuw op, dat heb ik nog niet eerder gezien:

Cable Modem Reboot - PCD_failure_action_REBOOT is triggered : DOCSIS_SNMPAGENT failed;CM-MAC=90:5c:44:3c:a2:c1;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kun je een printscreen maken van de downstream het gedeelte waar de Pre RS Errors Post RS Errors staan

Boterkruiden
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@anoniemforum Yes! Zo te zien heb ik op elk kanaal wel een aantal post-rs errors, niet hele hoge aantallen, maar wel overal...


Boterkruiden
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Gisteren een goede dag gehad, met alleen om 05:00 een uitval van de verbinding. Eerst volgende uitval was vandaag om 13:55. Ik ben bang dat niemand hier een idee heeft wat er aan de hand kan zijn?


01-01-1970 00:01:17 notice Cable Modem Reboot - PCD_failure_action_REBOOT is triggered : DOCSIS_SNMPAGENT failed;CM-MAC=90:5c:44:3c:a2:c1;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-06-2021 13:55:02 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.189 MAC=3C:39:E7:24:C7:82;CM-MAC=90:5c:44:3c:a2:c1;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:a2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-06-2021 13:55:02 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:5c:44:3c:a2:c1;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:a2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-06-2021 13:55:02 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.141 MAC=3C:22:FB:09:DF:4B;CM-MAC=90:5c:44:3c:a2:c1;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:a2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-06-2021 13:55:01 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:5c:44:3c:a2:c1;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:a2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-06-2021 13:55:01 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.141 MAC=3C:22:FB:09:DF:4B;CM-MAC=90:5c:44:3c:a2:c1;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:a2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-06-2021 13:54:58 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:5c:44:3c:a2:c1;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:a2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-06-2021 13:54:57 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.11 MAC=DC:A6:32:12:12:90;CM-MAC=90:5c:44:3c:a2:c1;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:a2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-06-2021 13:54:57 notice TR069 stop ;CM-MAC=90:5c:44:3c:a2:c1;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:a2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-06-2021 13:54:57 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.156 MAC=B8:2C:A0:BD:FE:33;CM-MAC=90:5c:44:3c:a2:c1;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:a2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-06-2021 13:54:37 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:5c:44:3c:a2:c1;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:a2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-06-2021 13:54:13 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:3c:a2:c1;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:a2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-06-2021 13:54:08 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=90:5c:44:3c:a2:c1;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:a2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

is er nog iets van een tv of versterker met tv’s aangesloten?

kun je vand e connector bij de tv’s zelf een foto maken 

en van de versterker als er een versterker aanwezig is

Boterkruiden
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Er is geen versterker aangesloten.

Vrijdag is er weer een monteur langs geweest, hij heeft in de wijkkast een connector vervangen en hij heeft een nieuwe connectbox aangesloten, sindsdien geen uitval van het internet meer gehad, dus hopelijk is het opgelost!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Boterkruiden

 

Bedankt voor je update en dat zijn goede signalen! Ik ga er vanuit dat de verbinding nu gewoon lekker stabiel blijft zoals het hoort 🙂

Uitgelicht topic