1
Vraag
2
Reacties
DuhEkteEkte

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connectbox verbinding valt steeds weg

Goedenavond Allen.
Wie kan mij helpen. pls

Verbinding van connectbox valt steeds weg. (TG2492LG-ZG) Zowel bedraad als draadloos.
dit gebeurd de afgelopen week een aantal keer per dag. Al meerder dingen geprobeerd.
-bedrading gecontroleerd
-harde reset
-reset in instellingen van box
-fabrieksinstellingen (had niks veranderd maar je weet het nooit met die dingen)
-antieke tv/radio splitter verwijderd. box direct op Ziggo kabel.
Al telefonisch contact opgenomen met Ziggo. Volgens de medewerker niets aan de hand. Alles lijkt ok.

Iemand van jullie wijze menschen een idee wat het kan zijn?

gr Steef
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
DuhEkteEkte Tegenwoordig moeten alle kabels dubbel afgeschermd zijn vanwege de 4G instraling en andere zenders die tegenwoordig allemaal in en om je huis aanwezig zijn.

De verantwoording van het AOP = Abonnee Overname Punt, ligt bij Ziggo en de laatste tijd wil Ziggo dit graag zelf repareren, omdat dit vaak verkeerd ging vroeger en nu.
Na het AOP is alles voor jezelf.

Vraag Ziggo om een monteur om de AOP, wordt waarschijnlijk een hedendaagse nieuwe met een hedendaagse splitter, aan te sluiten.
Meld daar ook even de storingen die je had, mogelijk zit er ook dieper iets wat ze kunnen zien.

Bekijk in context

9 Reacties 9
DuhEkteEkte
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier mijn up/downstream waardes en de foutcodes in de log.
Steefb

Level 20
  • 15824Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes
DuhEkteEkte Je hebt wel heel veel errors, kun je hier een fotootje plaatsen van je AOP (waar Ziggo het huis binnenkomt) en andere coax aansluitingen?
DuhEkteEkte
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ha. Een mede Steef. Dat zijn de beste!

Ik ben nu aan het werk maar zal vanavond een foto plaatsen. Hopen dat je daar nog op kan reageren.

Wel kan ik je alvast vertellen dat de aansluiting in de hoek van de huiskamer binnenkomt. Groene Ziggo draad van zo'n 10 cm. Daarop zit direct de coax van de connectbox aangesloten. Verder geen andere coax aansluitingen aanwezig.

En fijn dat je reageerde. Dank.

Gr steef
DuhEkteEkte
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steefb

Hallo beste Steef.
Hierbij een foto van AOP (weer wat geleerd)

Gr Steef
Steefb

Level 20
  • 15824Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes
Daar heb je het probleem.
Bel de klantenservice maar voor een monteur of probeer het via de chat.

Hier hoort een aop te zitten, als je hier niet zelf aan gesleuteld hebt, wordt die gratis door Ziggo geplaatst.
DuhEkteEkte
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry Steefb.

Ik heb deze AOP dus van de week ertussenuit gehaald. Ik bedoelde met 'tv/radio splitter' in mijn eerste bericht dus de AOP. Ik weet sinds vandaag pas dat dit een AOP is.

Echter gaf de connectbox dezelfde errors toen deze wel aangesloten zat. bijgevoegd een foto van het deel dat ik een aantal jaar geleden van Ziggo heb ontvangen bij een modem en een deel wat er al zat toen ik het huis 10 jaar geleden kocht.

Veranderd dit de zaak?

Excuses voor de verwarring.

Gr Steef
Steefb

Level 20
  • 15824Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes
Oeps. Misschien dat Be rt of een Ziggo moderator nu wat weet te melden?
DuhEkteEkte
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zie nu dat op de kabel van het oude deel cat-1995 staat. nooit van gehoord maar als dit het jaartal aangeeft dan is het wel antiek.

Wel heeft mijn internet het hier al die jaren prima mee gedaan.

Wederom dank voor de moeite.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
DuhEkteEkte Tegenwoordig moeten alle kabels dubbel afgeschermd zijn vanwege de 4G instraling en andere zenders die tegenwoordig allemaal in en om je huis aanwezig zijn.

De verantwoording van het AOP = Abonnee Overname Punt, ligt bij Ziggo en de laatste tijd wil Ziggo dit graag zelf repareren, omdat dit vaak verkeerd ging vroeger en nu.
Na het AOP is alles voor jezelf.

Vraag Ziggo om een monteur om de AOP, wordt waarschijnlijk een hedendaagse nieuwe met een hedendaagse splitter, aan te sluiten.
Meld daar ook even de storingen die je had, mogelijk zit er ook dieper iets wat ze kunnen zien.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic