1
Vraag
2
Reageer en help mee
Ron2409

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connectbox valt uit

Ik ben recent overgestapt van internet Max naar Giga en heb sindsdien alleen maar problemen. Ik heb de Connectbox als modem gekregen, maar die valt steeds uit en gaat dan opnieuw opstarten, waarna de WiFi weer werkt. Er is ondertussen al een monteur op bezoek geweest en de hoofdaansluiting is vervangen, zonder resultaat. Ik lees dat dit probleem vaker voorkomt bij deze modems en dat er andere modems ter beschikking worden gesteld, zonder WiFi. Ik zou hier graag gebruik van willen maken omdat ik een eigen WiFi router gebruik. Nu ben ik gisteren de hele middag bezig geweest om dit voor mekaar te krijgen, maar dat lukt niet, kunnen jullie

mij helpen?

7 Reacties 7
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Bij gebruik van een eigen router is bridge mode aanbevolen, wat je via dit formulier kunt aanvragen. De UBC1318ZG waar je op doelt is een zakelijk modem en wordt alleen in uitzonderingssituaties toegestuurd, nadat andere mogelijke oorzaken uitgesloten zijn.

 

Er zijn stabiliteitsproblemen vastgesteld met firmware 01.04.055.06 van het SmartWifi modem Giga, deze versie is daarna teruggerold naar 01.02.065.24. Welke versie gebruikt jouw modem? Dit kun je achterhalen via Beheer, Informatie na inloggen op het modem.

 

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Network log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

Ron2409
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je bericht. 
het modem staat in bridge modus en de softwareversie is 01.02.065.24. De OAP is pas vervangen door een monteur van Ziggo en die heeft ook het modem in bridgemodus gezet. Een versterker gebruik ik alleen voor tv en niet voor internet. Bijgaand de foto’s van de upstream en downstream.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

AOP, splitter en kabels zien er prima uit.

 

Kun je een foto van de versterker plaatsen? Dit om na te gaan of de kabels en stekkers in orde zijn.

 

De upstream-waarden zijn prima, maar in de downstream is het vermogen aan de hoge kant (acceptabel maximum is 11 dBmV) en is CER aanwezig op de twee hoogste SC-QAM-kanalen en het OFDM-kanaal, de uncorrectable FEC errors zouden 0 moeten zijn.

 

Kun je ook de gegevens van het tabblad Network log plaatsen?

Ron2409
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zie bijlagen…

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De kabels op de versterkers zijn zo te zien voorzien van nieuwe compressiestekkers door de monteur, dat ziet er prima uit. Voor alle zekerheid kun je de versterker tijdelijk ontkoppelen van de splitter, om te controleren of dit de stabiliteit verbetert. Er is namelijk geen high-pass-/retourbandfilter op de ingang van de versterker geplaatst en de splitter beschikt ook niet over een dergelijk filter.

 

De log laat helaas niet de laatste events zien (dit is een bekende bug van het SmartWifi modem Giga). Ik zie wel vrij regelmatig resets (25-9 20:02 + 20:45, 22-9 7:05, 21-9 7:23) zonder duidelijke aanleiding. Waarschijnlijk is dit de door jouw beschreven uitval? De firmware is teruggezet op 20-9 om 2:24.

 

Als het ontkoppelen van de versterker geen verbetering oplevert, dan lijkt het mij verstandig dat een moderator het signaal verder onderzoekt en eventueel een meerdaagse meting opstart, gezien de ruis die zichtbaar is op de eerste geplaatste screenshots.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Ron2409
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook dat geprobeerd, maar probleem blijft.

De link om de adresgegevens achter te laten werkt helaas niet

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De link zojuist gecontroleerd en deze werkt wel.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic