1
Vraag
2
Reacties
Kilroy

Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Connectbox valt steeds uit

SInds afgelopen weekend is de connectbox een paar keer uitgevallen. Internet en telefoon stopt er dan ineens mee.

Nadat de connectbox na een minuut of 5 weer opgestart is, werkt alles weer, maar nu heb ik al sinds 18:15 geen internet meer. Alle websites geven weer dat de site niet bereikbaar is. Na het opstarten heb ik dus wel weer telefoon en ook een verbinding met de connectbox, maar er is geen internetverbinding. Ook de connectbox zelf is niet te bereiken. Hij is al een aantal keer spontaan opnieuw opgestart en zojuist heb ik de spanning er 5 minuten afgehaald, maar het probleem blijft.

Als ik verbinding maak met het gast-netwerk heb ik wel gewoon internet, maar ook dan kan ik de connectbox niet bereiken om te resetten ofzo.

Zou de connectbox stuk zijn?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Sinds gisteren is het volgens mij niet meer voorgekomen. Alle apparaten hebben tot nu toe gewoon verbinding en ik kan weer inloggen op de connectbox.

Tijdens de uitval kregen sommige apparaten ook geen verbinding met het standaard netwerk. Mijn telefoon gaf bijvoorbeeld aan geen ip adres te krijgen en mijn tv kreeg helemaal geen verbinding. Mijn chromebook kreeg wel verbinding, maar daarmee kon ik alleen google.nl laden en resultaten zoeken. Alle andere websites kregen de melding dat het adres onbereikbaar was. Via mijn eigen router kreeg ik wel verbinding, maar die gaf aan dat er geen internet beschikbaar was.

Via het gastnetwerk waren wel alle sites zonder problemen bereikbaar, op de connectbox na. Het is alleen erg veel werk om alle apparaten op een ander netwerk aan te melden. Dan merk je ook pas hoeveel apparaten tegenwoordig verbonden zijn.

Ook de telefoonlijn is er een tijdje mee gestopt, maar ook die werkt nu weer gewoon. Televisie heeft geen storing gehad.

Volgens de check op storingen kwam ook niet naar voren dat die hier ergens zou zijn, dus hoop ik niet dat de connectbox nu alweer hapert.

Bekijk in context

17 Reacties 17
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream/historie-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?

Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Internet-en-connectbox-vallen-steeds-uit/td-p/749144/highlight...

Dit is mijn topic van vorig jaar met afbeeldingen en eigenlijk hetzelfde probleem. Ik kan dit keer alleen geen downstream/upstream gegevens plaatsen, want ik kom nu niet eens in de connectbox. Als ik via het hoofdnetwerk in de connectbox wil inloggen krijg ik de melding dat deze site niet bereikbaar is en ERR_ADDRESS_UNREACHABLE.

Het AOP is vorig jaar nog goed bevonden door de monteur en de bekabeling had ik ook daarvoor vervangen. Aangezien het iedere keer niet ligt aan mijn eigen installatie, maar ik wel al een paar keer voor niets alles heb vervangen, ga ik dat dit keer niet doen. Het zou dan al de 3e keer zijn dat ik alle kabels vervang en moet doortrekken, terwijl het modem stuk is. Misschien dat er buitenshuis toch iets is dat er iedere keer maar weer voor zorgt de de connectboxen en andere modems kapot gaan?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Ik zie dat ik destijds in dat topic had gereageerd.

 

Gebruik je nog dezelfde splitter (POA 01-UPC) of is deze inmiddels vervangen? Kun je controleren of het verschil maakt voor de stabiliteit als je het modem direct op het AOP aansluit en of je dan wel de webinterface kunt bereiken?

Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Ik gebruik nog steeds dezelfde splitter, want deze was volgens de monteur gewoon goed, zo zonder kapje.

Het duurde ff, maar ik heb net achter de bank zitten prutsen om de connectbox direct op de AOP aan te sluiten. Hierna kon ik wel inloggen in de connectbox en diverse sites bezoeken. Vergeten om de up-en downstreams te bekijken helaas.

Hierna heb ik weer de splitter ertussen gezet en nu kan ik weer niet meer in de connectbox komen. Niet de melding dat deze niet bereikbaar is, maar dat het te lang duurt voordat de connectbox reageert.

Zou het dan in de splitter kunnen zitten? Wel vreemd, want het gastnetwerk deed alles wel goed, op het inloggen op de connectbox na uiteraard.

Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Nee, toch weer de melding dat de connectbox en diverse sites onbereikbaar zijn. Zat net ongemerkt toch weer op het gastnetwerk.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De POA 01-UPC is zonder het kapje inderdaad een prima splitter, die verdenk ik niet direct.

 

Ik vermoed een signaalprobleem, bij problemen met de verbinding tussen modem en CMTS is vaak de webinterface traag of onbereikbaar.

 

Heb je de mogelijkheid om het modem langer direct op het AOP aangesloten te laten en alsnog de gegevens te plaatsen?

Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Zal het straks proberen. Er is dan namelijk geen tv en daar worden ze hier niet zo vrolijk van op dit tijdstip...

Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Toch maar weer bezig geweest, maar dit keer helpt rechtstreeks inpluggen ook niet meer. Ik kan niet inloggen op de connectbox.

Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Zojuist alles weer teruggebouwd en nu werkt het weer goed ineens. Snel de gegevens opgeslagen in de pdf-jes, maar volgens mij worden de gegevens bij iedere herstart ververst?

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

In het (helaas beperkte) gedeelte log zie ik alleen signaalonderbrekingen terug om 21:12 en 21:33, vermoedelijk van toen jij de aansluitingen aan het aanpassen was?

 

De 'Pre RS Errors' en 'Post RS Errors' (unerrored codewords en correctable errors) worden inderdaad naar 0 teruggezet bij een tuner reset of reboot.

 

Enige wat mij opvalt aan de downstream-gegevens is veel ruis op kanaal 24, vermoedelijk instraling van 5G, dit kan voor problemen zorgen.

 

Naar verwachting komt morgen of overmorgen een moderator in dit topic langs, het lijkt mij verstandig als het signaal dan verder wordt onderzocht. De moderators hebben namelijk beschikken over meer uitgebreide en historische gegevens.

Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Okee, dan wacht ik dat even af. Bedankt voor je inzet in ieder geval!

Vannacht is de wifi weer uitgeschakeld geweest, want een aantal apparaten gaf aan geen verbinding met internet meer te hebben en een aantal was overgeschakeld naar de mobiele verbinding. Nu kan ik (nog) wel in de connectbox, dus voor de zekerheid in de bijlagen nog de nieuwe up- en downstream gegevens.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Op kanaal 24 zijn de correctable errors duidelijk toegenomen, los daarvan zie ik echter geen problemen. Mogelijk kan een moderator wel iets ontdekken.

Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Okee, nogmaals dank. Ik wacht even een moderator af.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1315Posts
  • 203Oplossingen
  • 662Likes

UItvallers zijn niet tof, fijn dat @tobiastheebe zijn kennis met je deelt. 

Je geeft aan dat veel sites en zelfs modem niet bereikbaar is op bepaalde momenten en dat je op het gastnetwerk probleemloos internet. Dat is niet zoals het hoort. 
Ik kom in het signaal op dat kanaal 24 enkele dipjes tegen. Deze zijn op die specifieke 24e stream en vanaf afgelopen maandag 2 keer richting de ondergrens van de marges. 
Doordat de aansluitingen nog volgens de juiste standaard zijn is er niets direct te vervangen. Ik heb een meting over 2 dagen gestart om te kijken of er hier bijzonderheden uitgehaald worden. 

Heb je er in de afgelopen 24 uur nog deze hinder van gehad? Zijn deze problemen met de verbinding op alle apparaten op datzelfde moment?

Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Sinds gisteren is het volgens mij niet meer voorgekomen. Alle apparaten hebben tot nu toe gewoon verbinding en ik kan weer inloggen op de connectbox.

Tijdens de uitval kregen sommige apparaten ook geen verbinding met het standaard netwerk. Mijn telefoon gaf bijvoorbeeld aan geen ip adres te krijgen en mijn tv kreeg helemaal geen verbinding. Mijn chromebook kreeg wel verbinding, maar daarmee kon ik alleen google.nl laden en resultaten zoeken. Alle andere websites kregen de melding dat het adres onbereikbaar was. Via mijn eigen router kreeg ik wel verbinding, maar die gaf aan dat er geen internet beschikbaar was.

Via het gastnetwerk waren wel alle sites zonder problemen bereikbaar, op de connectbox na. Het is alleen erg veel werk om alle apparaten op een ander netwerk aan te melden. Dan merk je ook pas hoeveel apparaten tegenwoordig verbonden zijn.

Ook de telefoonlijn is er een tijdje mee gestopt, maar ook die werkt nu weer gewoon. Televisie heeft geen storing gehad.

Volgens de check op storingen kwam ook niet naar voren dat die hier ergens zou zijn, dus hoop ik niet dat de connectbox nu alweer hapert.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Haj @Kilroy! Fijn om te lezen dat het afgelopen dagen toch een stuk beter gaat. Ik heb samen met Jos nog even gecheckt en het ziet er vanaf deze kant ook goed uit wat betreft het signaal. Kijk je het aan de komende tijd? Als het toch weer de verkeerde kant op gaat, dan horen we dat uiteraard graag van je! 

Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

De afgelopen dagen is het inderdaad weer goed gegaan. Hoop dat het zo blijft en anders trek ik weer aan de bel.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic