Beste forum,
Mijn connectbox valt nu al sinds ong 3-4 weken om de haverklap uit, soms gaat het een momentje goed, en soms is het elke 10 minuten (waarbij steeds een 10 minuten lang durende reset nodig is)
Dit is natuurlijk ontzettend irritant, en heb het volgende al geprobeerd;
Aan/uit (duh)
Hard reset
Terug naar fabrieksinstelling
Verschillende dingetjes die andere forum dingen hadden gezegd.
Splitter dingen (eraf/erop)
Aangezien ik dadelijk examens moet maken met dit internet, zou het natuurlijk verschrikkelijk zijn als die uitvalt om zon random moment.
Aangezien er bij elke van deze topics om deze foto's wordt gevraagd heb ik die er ook maar bij geplaatst. Ook zit ik maar een half jaar nu bij Ziggo, dus ik neem aan dat de apparatuur niet nu al gefrituurd is.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik adviseer je om met Ziggo een afspraak te maken voor een installatiemonteur die het AOP voor je vervangt. Het huidige exemplaar is namelijk verouderd. Je kunt een afspraak regelen via een moderator, die binnen 2-3 dagen langskomt in dit topic.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik zie kanaaluitval in de downstream (RCS partial service) en flink wat ruis op kanaal 22 t/m 24 door instraling van 5G.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting), splitter(s), versterker (indien aanwezig) en bekabeling?
Hij deed het even een paar dagen weer random goed en is zojuist uitgevallen, dus hierbij de fotos;
Het splitter ding heb ik eraf gehaald want ik maak niet gebruik van een coax naar de tv, alleen eentje naar de connectbox. Had ergens gelezen dat het miss beter werkte met een directe connectie zoals dit, maar het helpt niet helaas.
Ik adviseer je om met Ziggo een afspraak te maken voor een installatiemonteur die het AOP voor je vervangt. Het huidige exemplaar is namelijk verouderd. Je kunt een afspraak regelen via een moderator, die binnen 2-3 dagen langskomt in dit topic.
Hey @Evanderwolf , van harte welkom hier op de Community!
Een wegvallende verbinding is natuurlijk razend irritant en ik kan mij voorstellen dat je daar graag wat aan wilt doen. Daarbij ben je hier helemaal aan het juiste adres!
Ik zie dat je al geprobeerd hebt om het modem rechtstreeks aan te sluiten op de hoofdaansluiting, zonder splitter er tussen. Je blijft het probleem dan alsnog ervaren. Dat is natuurlijk niet goed en ik sluit mij aan bij het advies dat @tobiastheebe geeft.
Er zou een afspraak ingepland moeten worden met een monteur om naar het AOP te kijken voor je, deze te laten vervangen en het binnenkomende signaal uit te laten meten.
Als je nog geen afspraak hebt gemaakt, help ik je daar graag bij. Op welke dagen komt een afspraak voor jou dan het beste uit en tussen welke van de onderstaande tijden?
Beste Marije
Voor mij zou volgende week maandag (11 jan) mogelijk zijn, beide tijdenstippen mogelijk aangezien ik thuis werk.
Dankjewel!
Dan zal je natuurlijk nét zien dat er op maandag geen afspraken meer beschikbaar zijn 😞
Ik heb nu een afspraak voor je ingepland op dinsdag 12 januari tussen 08:00 en 13:00 uur. Komt dit je niet uit, laat het dan weten. Dan verzet ik de afspraak graag voor je naar een andere dag!
Je krijgt nog een mail ter bevestiging van de afspraak. Ik raad je aan om die nog door te lezen, zodat je ook op de hoogte bent van de voorwaarden van een monteur 😉
Wanneer de monteur is geweest, laat je dan hier weten hoe het daarna gaat?
Is ook prima! Dankjewel
De monteur is gisteren langs geweest en heeft een nieuwe AOP aangesloten, tot zover gaat het nog goed
Fijn om te lezen!
Zou je voor de zekerheid een nieuwe screenshot willen maken van de gegevens op het tabblad Downstream? Zo kunnen we kijken of er nu geen instraling meer is van 5G.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.