1
Vraag
2
Reacties
Sander84

Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Connectbox valt frequent uit

Hallo,

 

Mijn Connectbox valt iedere week op vrijdag rond 13:45u/13:50u uit, reboot zichzelf en start weer opnieuw op. Ik heb meerdere malen contact gehad met Ziggo, modem al enkele keren van de spanning gehaald om te herstarten. Ook heb ik twee monteurs op bezoek gehad die tot nu toe de kabel van wandcontactdoos naar het modem vervangen hebben, en connector in de straatkast vervangen. Helaas zonder resultaat, mijn modem valt nog steeds op vrijdagmiddag uit. Omdat ik de uitval ben gaan bijhouden valt direct op dat het altijd op vrijdagmiddag is, en altijd rond dezelfde tijd. Wie kan mij helpen om te zoeken naar het probleem en hier de vinger op leggen?

 

Alvast dank voor het meedenken,

 

Sander Rutten.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Sander84 Dankjewel voor het bijhouden en terugkoppelen van de uitvalmomenten. Ook ik zie terug dat het modem op onderstaande momenten geen respons teruggaf. 

156 keer geen response, met 2 keer uitval)  
18-06-2021 11:07:51 is internet 20 minuten en 48 seconden inactief geweest
18-06-2021 11:14:32 is internet 4 minuten en 39 seconden inactief geweest


Gek genoeg zie ik op deze momenten geen afwijkingen terug op m.b.t. signaal. Het is dus geen gek idee om het modem eerst te vervangen zoals geopperd door jou. Het is heel goed mogelijk dat er sprake is van een hardwarematig probleem met het huidige modem. Ik zorg ervoor dat je binnen 3 a 4 dagen een nieuwe modem toegestuurd krijgt. Het oude modem ontvangen we graag retour op onderstaande retouradres. 

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070 

5800VB Venray

Mocht het ook met het nieuwe modem nog niet lekker werken, dan plan ik graag alsnog een afpraak met een storingsmonteur in. 

Bekijk in context

60 Reacties 60
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Het zou kunnen dat je Signaal te hoog of te laag is en dan kan een modem ook herstart doen, omdat ie dan naar signaal zoekt.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Sander84
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

6B4A683F-CA9D-4573-A22E-3FFE60818A75.jpeg

Sander84_7-1619258066361.pngSander84_8-1619258084669.png

 

Sander84_3-1619257837116.pngSander84_4-1619257932153.pngSander84_5-1619257964108.pngSander84_6-1619257979179.png

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Op de downstream zit ruis. Wellicht is hier een oorzaak die leidt tot de TRO69 melding, waarbij de configuratie tussen connectbox en CMTS verstoord is. Het tijdstip van de melding komt overeen met het door TS waargenomen tijdstip van uitval.

Het lijkt me verstandig dat een moderator hier op afstand kijkt naar het coaxsegment waarop TS zit aangesloten.

Ik heb het issue neergelegd bij het moderatieteam.

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

@Sander84 Welkom op de Community en goed dat je hier jouw verhaal deelt. @KBX458 heeft je topic onder de aandacht gebracht bij het moderatieteam. Ik zorg ervoor dat ze het storingsbeeld onder de loep nemen. Ze komen hier volgende week op terug.

Metenisweten

Level 7
  • 175Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

@Sander84 het feit dat je geen internet had is te zien bij de melding van 13:55:03 "registration complete".  De Connectbox heeft een reboot gehad. Jammer dat je de historie ervoor niet meer kan zien, omdat je veel van die TRO069 meldingen er bovenop krijgt. De TRO069 heeft te maken met de monitoring op afstand, heb ook wel eens zo'n storm gehad op mijn Connectbox, maar dat leidde in mijn geval niet tot disconnects.

Die Post RS erros zijn idd ruis. In het geval van de Compal gaat het om gecorrigeerde fouten. Dit hoeft niet per se te leiden tot internet issues (ongecorrigeerde fouten zijn "erger"), maar zoals @KBX458 zegt moet je dat wel monitoren en in de gaten houden. Zeker als ze stevig gaan oplopen.

NB: ik heb trouwens hetzelfde issue, dus ik lees je topic met belangstelling. 

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

@Metenisweten 

Je hebt toch niet bij toeval de zelfde CMTS Mac Address 2c:73:a0:78:05:d7 ?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Sander84,

 

Dit is aardig mysterieus aan het worden. Ik vind het vooral opvallend dat het steevast op dezelfde dag en (bijna?) op dezelfde tijd is. Als ik naar het signaal en waardes van afgelopen week kijk, zie ik eigenlijk geen bijzonderheden. Uiteraard vooral gekeken naar de vrijdag, maar ook daar is weinig spannends te zien vlak voor de reboot.

 

Als ik toch iets moet noemen: Je uploadverkeer stijgt wat in die periode. Meestal ligt dat rond de 0, maar op vrijdag steeg deze kort naar 2 Mbps (ver binnen de grenzen, maar wel je 'piek' in die week). Wordt er wellicht een apparaat op dat moment aangesloten of vindt er ergens een synchronisatie plaats? Interessant om dat nader te onderzoeken, vooral omdat de tijd overeen komt met jouw verhaal.

 

Verder heb ik een nauwkeurige meting gestart voor de komende 7 dagen, om nog wat meer inzicht te krijgen in aanstaande vrijdag.

Metenisweten

Level 7
  • 175Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

@jarielcapitain slimme opmerking :-)! Nee zit niet op hetzelfde mac adres van de CMTS. 

Sander84
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Alex

Ik zou op dit moment niet weten wat er op vrijdag middag voor dit probleem kan zorgen. Ik heb van alles op het netwerk aangesloten (draadloos en bekabeld) maar dit zijn gebruikelijke apparaten. Denk aan iPad's, iPhone's, tv’s, Sonos, en gameconsoles.

Ik heb enkele apparaten bekabeld aangesloten op mijn Connect box:

- Omvormer zonnepanelen

- Klik Aan Klik Uit ICS 2000

- Media box Next

- TP link Deco M5 (ingesteld als accespoint t.b.v. WIFI) verder zijn de gameconsoles en de Deco op de bovenverdieping bekabeld aangesloten via een TP link switch TL-SG105 die achter de hoofd Deco zit.

- De WiFi in mijn Connect box is uitgeschakeld.

Metenisweten

Level 7
  • 175Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

@Sander84 : heb je al in je netwerklog gekeken? Ik heb namelijk precies hetzelfde. Perfect internet door de week en vervolgens exact op dezelfde tijd een reboot. Bij mij gaat er een T4 melding aan vooraf. Misschien is dat bij jou ook het geval.

NB: misschien heb jij wel een ander issue, maar uitwisselen van tips kan geen kwaad denk ik zo.

Sander84
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

27DF4A5D-AC87-4AD7-8AE0-17ED3FF36B92.jpeg
3AD35EF9-4F76-4322-B003-2C689A9E4B6C.jpeg
AE4C5282-6EE0-42A8-AAC5-11A94E467196.jpeg

Metenisweten

Level 7
  • 175Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

@Sander84 ik zie hem om 13.48.28 in je log staan! Misschien lopen we tegen hetzelfde aan.  Mijn topic heet "Reboot en T4 melding terug". Lees het gerust eens door. Zat net nog te kijken welke apparatuur je hebt / misschien dat het daar aan ligt. Enige geruststelling: jij hebt hele andere apparatuur :-).

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @Sander84

Bedankt voor jouw uitleg over de opstelling en modem log.

@KBX458 Ik zie dat je in een ander soort gelijk topic hardop hebt meegedacht en diegene voorzien hebt van advies. Zou je hier ook eens willen meedenken? 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Door o.a. de illegal dropped forwardpackets en de geconstateerde kortstondige uploadpiek rond het tijdstip van 13.45 uur op de vrijdagen gaat mijn verdenking uit naar de Klik Aan Klik Uit ICS 2000, omdat deze een internetverbinding heeft.

Het lijkt mij het proberen waard om komende vrijdag 1300 uur, dus ruim voordat het voorval meestal plaatsvindt, deze installatie los te koppelen van je netwerk en af te wachten of er zich weer een uitval voordoet.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hartelijk dank voor jouw expertise @KBX458. Dit zou inderdaad een verklaring kunnen zijn en zeker de moeite waard om te testen. 

@Sander84 Heb je komende vrijdag de mogelijkheid om de tip van @KBX458 te kunnen testen? We zijn erg benieuwd naar de terugkoppeling 🙂

Sander84
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi @Cecilia ik ga a.s. vrijdag de KlikAanKlikUit ICS loskoppelen van mijn netwerk. Ik zal hier een terugkoppeling geven incl. historie overzicht van het netwerk. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Sander84 Hartelijk dank voor je reactie op het bericht van mijn collega @Cecillia Z! We wachten jouw bevindingen na het onkoppelen van de KlikAanKlikUit ICS dan even af. We zijn erg benieuwd naar jouw bevindingen. 

Sander84
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Paul Door onvoorziene omstandigheden is het me vrijdag niet gelukt de KlikAanKlikUit ICS 2000 los te koppelen van het netwerk. Ik probeer het komende vrijdag. Ik kom hier nog op terug. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Sander84 Geen probleem. We wachten je bevindingen dan even af. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic