Fremde

Level 3
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Connectbox time server niet goed.

Beste forum leden.

Ik heb een security camera hangen,mijn probleem is dat de time server van de connectbox een uur achter loopt, deze onjuiste tijd wordt vermeld in de beelden via ftp op de opslag media.
Hoe kan ik deze synchroniseren naar/met de juiste tijd ?Iemand met een oplossing? B.v.d.
Mvgr.F

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"@Bert Geeft aan dat wij hiervoor nodig zijn. Nou ben ik heel benieuwd hoe en wat wij dit kunnen oplossen. Het lijkt erop dat @Bert meer weet dan ik haha. Kun je dit uitleggen?"

 

@Jamyla Ziggo moet de juiste tijd instellen in de modems.

Het lijkt na iedere zomertijd en wintertijd wijziging weer mis te gaan en het wordt iedere keer wel weer opgelost, maar te laat.

Bekijk in context

Fremde
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Dag Lotte

Heugelijk nieuws!! Gisteren nogmaals naar fabrieks instelling gezet.Daarna niet weer gekeken.., maar nu zie ik in het log het modem weer de juiste tijd heeft!!Hoe kan dit nu...? Heeft hij het toch weer opgepakt,ik liet de moed al zakken... Ik zal de cam weer eens via modem zetten en dan de data tijd weer vergelijken, dit zal nu vast ook weer in orde zijn....Bij deze een screenshot weer.

In ieder geval weer toppie!

Mvgr. F.

Bekijk in context

23 Reacties 23
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hier kun je zelf niets aan doen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Fremde
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Heel jammer....maar bedankt voor uw antwoord!

Gr.F.

(Dan zou je toch verwachten dat je provider daar voor zou moeten zorgdragen...met name voor bedrijven.)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Fremde Heb je een zakelijk abonnement?

Zo ja.

Neem dan contact op met Ziggo zakelijk, daar is een ander service level.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Fremde

 

Erg onhandig als je modem verkeerde tijdinstellingen hanteert. Kan me voorstellen dat dit voor je beveiligingssysteem niet echt handig is.

@Bert Geeft aan dat wij hiervoor nodig zijn. Nou ben ik heel benieuwd hoe en wat wij dit kunnen oplossen. Het lijkt erop dat @Bert meer weet dan ik haha. Kun je dit uitleggen? 🙂

Fremde
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Dag Jamyla,

Ja eventueel handmatig in de configuratie van het connectbox-modem een sntp server kunnen instellen zou handig zijn als dit niet automatisch gaat bij de isp.

Fremde
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Dag Bert,

Ik heb geen zakelijk abbo, maar dit probleem zou geen verschil mogen maken. Het zou gewoon algemeen geen probleem mogen zijn...

Mvgr. F.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"@Bert Geeft aan dat wij hiervoor nodig zijn. Nou ben ik heel benieuwd hoe en wat wij dit kunnen oplossen. Het lijkt erop dat @Bert meer weet dan ik haha. Kun je dit uitleggen?"

 

@Jamyla Ziggo moet de juiste tijd instellen in de modems.

Het lijkt na iedere zomertijd en wintertijd wijziging weer mis te gaan en het wordt iedere keer wel weer opgelost, maar te laat.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Bert en @Fremde

 

Wij hebben helaas geen optie om een tijdstip aan te passen in de interface van het modem.

Het kan zijn dat het modem deze update zelf niet heeft opgepikt vanuit het netwerk. Je kan hiervoor proberen je modem te resetten naar fabrieksinstellingen.

 

Hoe je dat doet, staat beschreven in dit topic
 

Laat je weten of het is gelukt? @Fremde

Fremde
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Dag Jamyla , modem naar fabrieksinstellingen gezet op 12-12-2021 en nogmaals op 16-12-2021.

Helaas zonder resultaat...tijd staat nog steeds een uur achter.

Bedankt voor de moeite.

Mvgr. F.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Aah heel jammer dat de tijd nog een uur achter loopt! Ik zou het heel graag voor je willen aanpassen, maar zoals Jamyla al heeft gezegd kunnen wij dit niet handmatig doen 😞 Sorry voor het ongemak!
Je kunt nog proberen je modem van de stroom te halen en de coaxkabel loskoppelen voor een tijdje en daarna kijken of hij toch de juiste tijd doorgeeft.

Fremde
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Dag Maud, uw advies al eerder  gedaan, mocht ook niet baten.

Nu had ik al problemen eerder met dit modem,de 5G wifi functioneerde niet goed viel aldoor weg, inmiddels wifi uitgeschakeld beide, en een Deco M4 set er achter, dit werkt prima.Maar helaas de time server niet zo als het moest zijn.Nu kan ik dit wel oplossen om dit via een router te doen, maar dit was niet de opzet.

Helaas maar ook bedankt voor uw replay.

Mvgr. F.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

@Femdre kun je je security camera niet vertellen dat hij de tijd moet ophalen bij pool.ntp.org?

Fremde
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Dag Efok, dat is het probleem niet, de camera heeft de juiste tijd.Nu de ftp schijf voor data opslag aan een router gekoppeld die ook de juiste tijd heeft, daar de camera mee verbonden, en nu staat de juiste tijd ook bij de opgeslagen data.

Het probleem ligt echt bij de Connectbox dus...

Mvrg. F.

 

 

 

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Nu snap ik je setup. Dat de tijd van de connnectbox niet klopt is een bekend issue. Werk aan de winkel voor Ziggo.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Fremde Ik wil toch eens gaan kijken wat wij voor je kunnen betekenen. Het mag niet zo zijn dat je camera's niet werken. Heb je voor mij een screenshot van de foute gegevens in de modem GUI? Dan kan ik deze doorzetten naar de juiste afdeling. 

 

Fremde
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Dag Lotte 

De camera werkt wel, dat is geen probleem.Maar als ik hem via de connectbox de gegevens via ftp laat op slaan, staat de tijd van de data een uur te vroeg.Laat ik hem via de wifi van een aangesloten router met statisch ip  (op de connectbox) staat de tijd goed.

(Router en cam staan de tijden goed)

Dus conclusie de timeserver connectbox ook na twee maal reset naar de fabrieks instellingen hebben geen resultaat op geleverd helaas.

Waar wilt u een GUI screenshot van? De "geavanceerde instellingen" ?

Mvgr.F.

 

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Fremde Ah sorry, dan las ik het even verkeerd! Duidelijk, ik snap dat het erg onhandig is. Yes, als je een screenshot hebt van de geavanceerde instellingen dan zou dat enorm helpen! 

Fremde
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Connictbox geav..JPG

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Fremde Dit staat allemaal perfect. Wil je nu wat modem logs delen waarin wij kunnen zien dat de tijd inderdaad een uur achterloopt? Als wij hier in de logs kijken, klopt de tijd namelijk wel.

Uitgelicht topic