Vandaag hebben wij een Connectbox geïnstalleerd omdat onze oude modem vervangen moest worden volgens Ziggo.
Op zich is de installatie gelukt, internet werkt, wifi werkt, telefoon werkt, maar… helaas blijft het lampje van de status geel branden. De installatie handleiding spreekt enkel over groen, rood of wit en niet over geel. De klantenservice kon mij telefonisch ook niet echt helpen, want hun enige advies daar was rustig afwachten dan komt het vast goed.
Ik heb de diagnose gedaan door in te loggen bij het nieuwe modem en daar is de test geslaagd en heb ik vier groene vinkjes. Maar dus nog steeds een geel lampje bij de status.
Wel zie ik bij netwerkhistorie dat er iets niet helemaal goed lijkt te gaan (zie bijgevoegde screenshot).
Ik heb vanmiddag via mijn ipad (verbonden met mijn TP-link deco netwerk dat achter de ConnectBox hangt) de F1 kwalificatie gestreamed naar mijn tv en dat ging zonder problemen en zonder haperingen of kwaliteitsverlies.
Wie kan mij verderhelpen?
p.s.: Ik heb de “bestaande” splitter en de “bestaande” kabel gebruikt en dus niet de nieuwe die in het pakket zaten. Verder loopt het signaal via een door Ziggo enkele jaren geleden bij ons geplaatste versterker.