1
Vraag
2
Reacties
Mike038

Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Connectbox statuslampje brandt geel

Vandaag hebben wij een Connectbox geïnstalleerd omdat onze oude modem vervangen moest worden volgens Ziggo.

Op zich is de installatie gelukt, internet werkt, wifi werkt, telefoon werkt, maar… helaas blijft het lampje van de status geel branden. De installatie handleiding spreekt enkel over groen, rood of wit en niet over geel. De klantenservice kon mij telefonisch ook niet echt helpen, want hun enige advies daar was rustig afwachten dan komt het vast goed.

 

Ik heb de diagnose gedaan door in te loggen bij het nieuwe modem en daar is de test geslaagd en heb ik vier groene vinkjes. Maar dus nog steeds een geel lampje bij de status.

 

Wel zie ik bij netwerkhistorie dat er iets niet helemaal goed lijkt te gaan (zie bijgevoegde screenshot).

 

Ik heb vanmiddag via mijn ipad (verbonden met mijn TP-link deco netwerk dat achter de ConnectBox hangt) de F1 kwalificatie gestreamed naar mijn tv en dat ging zonder problemen en zonder haperingen of kwaliteitsverlies.

 

Wie kan mij verderhelpen?

 

p.s.: Ik heb de “bestaande” splitter en de “bestaande” kabel gebruikt en dus niet de nieuwe die in het pakket zaten. Verder loopt het signaal via een door Ziggo enkele jaren geleden bij ons geplaatste versterker.

 

Oplossing
27 Reacties 27
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32784Posts
  • 2329Oplossingen
  • 16584Likes

Dat is wel de bedoeling.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5767Posts
  • 597Oplossingen
  • 3415Likes

Hoe is de afspraak verlopen @Mike038? 🙂

Mike038
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

De monteur komt zaterdag...

Mike038
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

De zeer vriendelijke monteur is zojuist vertrokken. De AOP en de splitter zijn vervangen. Ik heb daarna (mede op zijn verzoek) getest of tv en internet werkten en dat bleek het geval. In aanwezigheid van de monteur ook nog gekeken naar de (foutmeldingen bij) downstream en upstream in de Connect Box. De “fouten na RS” staan bij downstream nu op 0 en bij upstream zijn de “T3 timeouts” ook verdwenen.

Mike038
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
 
Mike038
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@tobiastheebe kun jij voor de zekerheid nog even kijken of de data zo correct lijkt?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32784Posts
  • 2329Oplossingen
  • 16584Likes

Het downstream-vermogen is verbeterd, op de hogere frequenties is het nog iets aan de lage kant, maar het is volledig acceptabel. Verder is inderdaad geen CER (uncorrectable RS errors) en vooralsnog geen instraling meer zichtbaar.

Mike038
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Thnx

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic