Vandaag hebben wij een Connectbox geïnstalleerd omdat onze oude modem vervangen moest worden volgens Ziggo.
Op zich is de installatie gelukt, internet werkt, wifi werkt, telefoon werkt, maar… helaas blijft het lampje van de status geel branden. De installatie handleiding spreekt enkel over groen, rood of wit en niet over geel. De klantenservice kon mij telefonisch ook niet echt helpen, want hun enige advies daar was rustig afwachten dan komt het vast goed.
Ik heb de diagnose gedaan door in te loggen bij het nieuwe modem en daar is de test geslaagd en heb ik vier groene vinkjes. Maar dus nog steeds een geel lampje bij de status.
Wel zie ik bij netwerkhistorie dat er iets niet helemaal goed lijkt te gaan (zie bijgevoegde screenshot).
Ik heb vanmiddag via mijn ipad (verbonden met mijn TP-link deco netwerk dat achter de ConnectBox hangt) de F1 kwalificatie gestreamed naar mijn tv en dat ging zonder problemen en zonder haperingen of kwaliteitsverlies.
Wie kan mij verderhelpen?
p.s.: Ik heb de “bestaande” splitter en de “bestaande” kabel gebruikt en dus niet de nieuwe die in het pakket zaten. Verder loopt het signaal via een door Ziggo enkele jaren geleden bij ons geplaatste versterker.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat is wel de bedoeling.
Hoe is de afspraak verlopen @Mike038? 🙂
De monteur komt zaterdag...
De zeer vriendelijke monteur is zojuist vertrokken. De AOP en de splitter zijn vervangen. Ik heb daarna (mede op zijn verzoek) getest of tv en internet werkten en dat bleek het geval. In aanwezigheid van de monteur ook nog gekeken naar de (foutmeldingen bij) downstream en upstream in de Connect Box. De “fouten na RS” staan bij downstream nu op 0 en bij upstream zijn de “T3 timeouts” ook verdwenen.
@tobiastheebe kun jij voor de zekerheid nog even kijken of de data zo correct lijkt?
Het downstream-vermogen is verbeterd, op de hogere frequenties is het nog iets aan de lage kant, maar het is volledig acceptabel. Verder is inderdaad geen CER (uncorrectable RS errors) en vooralsnog geen instraling meer zichtbaar.
Thnx
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.