1
Vraag
2
Reageer en help mee
GertW67

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Connectbox start zich zeer regelmatig opnieuw op

2 dagen geleden nieuwe connectbox geïnstalleerd en tgv problemen met koppeling tp-link boosters en steeds opnieuw opstarten vandaag de boel maar opnieuw geïnstalleerd. Na het uitschakelen van wifi op het modem lijkt het probleem met de boosters opgelost. Helaas is er aan het zichzelf opnieuw opstarten nog niet verl veranderd, sterker nog het lijkt alleen maar extremer te worden... In de afgelopen 3 uur is dat al minimaal 6x gebeurd! Om gek van te worden zo langzamerhand en tenzij iemand een quick fix heeft voor dit probleem zit thuiswerken er niet in voor mijn vrouw en/of mezelf. 

Iemand een oplossing bij voorkeur in jip & janneke ??? Hoor graag zsm

6 Reacties 6
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56533Posts
  • 3725Oplossingen
  • 13548Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

GertW67
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Screenshot_20220528-133256_Chrome.jpg

Screenshot_20220528-133256_Chrome.jpg

Screenshot_20220528-133304_Chrome.jpg

Screenshot_20220528-133309_Chrome.jpg

Screenshot_20220528-133316_Chrome.jpg

20220528_134212.jpg

 Hallo Bert, hierbij de gevraagde info en foto. Ter info: ik woon in een appartement en het signaal komt binnen in de meterkast, daarin is ook het modem geplaatst.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56533Posts
  • 3725Oplossingen
  • 13548Likes

Gezien de oude 1e en 2e wandcontactdozen van UPC, zou ik een monteur laten komen om die te vervangen, ik zie instraling van 4G en 5G, dus die zijn niet goed afgeschermd zoals de huidige.

Het Abonnee Overname Punt vervangen is trouwens gratis met de 1e splitter en 1e 2 korte kabels, indien van toepassing, de rest is voor jezelf of tegen kostprijs aan te passen door de Ziggo monteur.

GertW67
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je input Bert 👍

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12258Posts
  • 988Oplossingen
  • 3385Likes

Goedemiddag @GertW67 en een warm welkom op de Community,

Super dat je jouw weg gevonden hebt naar dit forum voor het stellen van je vraag. Zo te lezen heeft onze expert @Bert al het nodige met je nagelopen en uitgesloten. Wat hij aangeeft klopt, het aansluitpunt zoals te zien op de foto's lijkt verouderd te zijn en is niet voldoende afgeschermd. Een monteur kan het aansluitpunt kosteloos voor je komen vervangen. Extra aansluitpunten en kabels in de binnenhuisinstallatie kunnen tegen kostprijs ook direct door de monteur aangesloten worden. 

Ik heb een afspraak met een monteur voor je geregeld op dinsdag 7 juni 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan kun je de afspraak wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je weten hoe het gaat na het monteursbezoek?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12258Posts
  • 988Oplossingen
  • 3385Likes

@GertW67 We zijn heel benieuwd of alles sinds het monteursbezoek naar wens werkt. Laat je het weten als wij je nog ergens mee kunnen helpen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic