1
Vraag
2
Reageer en help mee
RuudVoeten

Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes

Connectbox start vanzelf op

Mijn connect box start willekeurig ineens opnieuw op en vanaf gisteravond tot vanochtend vroeg bleef het groene wifi ledje branden.

Connect box defect???

 

22 Reacties 22
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken

hoelang is de kabel tussen de modem  en de hoofdaansluiting

en een printscreen van de down en upstream

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

RuudVoeten
Topicstarter
Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes

Kabels e.d zit wel goed

 

RuudVoeten
Topicstarter
Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes

 

RuudVoeten
Topicstarter
Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken

een foto zegt meer dan 1000 woorden  vandaar we toch een foto er van willen zien ook al is alles goed aangesloten

RuudVoeten
Topicstarter
Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes
anoniemforum wrote:

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken

een foto zegt meer dan 1000 woorden  vandaar we toch een foto er van willen zien ook al is alles goed aangesloten

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
RuudVoeten wrote:
anoniemforum wrote:

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken

een foto zegt meer dan 1000 woorden  vandaar we toch een foto er van willen zien ook al is alles goed aangesloten

 

klopt het dat de kabel van de hoofdaansluiting naar het modem langer is dan 1,5 meter als dat zo is hoe lang is die kabel ?

het modem moet zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting met een coax kabel niet langer dan 1,5 meter

RuudVoeten
Topicstarter
Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes
anoniemforum wrote:
RuudVoeten wrote:
anoniemforum wrote:

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken

een foto zegt meer dan 1000 woorden  vandaar we toch een foto er van willen zien ook al is alles goed aangesloten

 

klopt het dat de kabel van de hoofdaansluiting naar het modem langer is dan 1,5 meter als dat zo is hoe lang is die kabel ?

het modem moet zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting met een coax kabel niet langer dan 1,5 meter

Is al jaren zo aangesloten en ineens gaat de connectbox vreemd doen. (Kabel naar de connectbox is ong. 4 meter lang)

Nee hier geloof ik niets.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
RuudVoeten wrote:
anoniemforum wrote:
RuudVoeten wrote:
anoniemforum wrote:

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken

een foto zegt meer dan 1000 woorden  vandaar we toch een foto er van willen zien ook al is alles goed aangesloten

 

klopt het dat de kabel van de hoofdaansluiting naar het modem langer is dan 1,5 meter als dat zo is hoe lang is die kabel ?

het modem moet zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting met een coax kabel niet langer dan 1,5 meter

Is al jaren zo aangesloten en ineens gaat de connectbox vreemd doen. (Kabel naar de connectbox is ong. 4 meter lang)

Nee hier geloof ik niets.

is een aanbevolen 

sluit het modem eens even om te testen bij het aop aan

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
RuudVoeten wrote:
anoniemforum wrote:

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken

een foto zegt meer dan 1000 woorden  vandaar we toch een foto er van willen zien ook al is alles goed aangesloten

 

Goedemorgen @RuudVoeten . 

Ondanks dat iets al jaren goed werkt, betekent het natuurlijk niet dat het al die tijd optimaal aangesloten is geweest. Op dit moment ervaar je problemen, dus moeten we toch even op zoek naar de oorzaak. 

Ik zie hier een AOP met hieruit 1 kabel. Gaat deze kabel rechtstreeks naar de modem (en heb je dus geen TV/mediabox aangesloten), of zit er nog een splitter/versterker tussen de aansluiting. In dat laatste geval; heb je ook hier een foto van? 

RuudVoeten
Topicstarter
Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes
Lycke Ziggo wrote:
RuudVoeten wrote:
anoniemforum wrote:

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken

een foto zegt meer dan 1000 woorden  vandaar we toch een foto er van willen zien ook al is alles goed aangesloten

 

Goedemorgen @RuudVoeten . 

Ondanks dat iets al jaren goed werkt, betekent het natuurlijk niet dat het al die tijd optimaal aangesloten is geweest. Op dit moment ervaar je problemen, dus moeten we toch even op zoek naar de oorzaak. 

Ik zie hier een AOP met hieruit 1 kabel. Gaat deze kabel rechtstreeks naar de modem (en heb je dus geen TV/mediabox aangesloten), of zit er nog een splitter/versterker tussen de aansluiting. In dat laatste geval; heb je ook hier een foto van? 

Splitter, hangt los om spanning op de kabels te voorkomen

RuudVoeten
Topicstarter
Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes
RuudVoeten wrote:
Lycke Ziggo wrote:
RuudVoeten wrote:
anoniemforum wrote:

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken

een foto zegt meer dan 1000 woorden  vandaar we toch een foto er van willen zien ook al is alles goed aangesloten

 

Goedemorgen @RuudVoeten . 

Ondanks dat iets al jaren goed werkt, betekent het natuurlijk niet dat het al die tijd optimaal aangesloten is geweest. Op dit moment ervaar je problemen, dus moeten we toch even op zoek naar de oorzaak. 

Ik zie hier een AOP met hieruit 1 kabel. Gaat deze kabel rechtstreeks naar de modem (en heb je dus geen TV/mediabox aangesloten), of zit er nog een splitter/versterker tussen de aansluiting. In dat laatste geval; heb je ook hier een foto van? 

Splitter, hangt los om spanning op de kabels te voorkomen

Nu net is de connectbox wederom opnieuw 'opgestart' tenminste groene ledjes gingen branden, en zijn nu weer uit ?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Kan de kabel die van de splitter naar de modem gaat eens rechtstreeks op het AOP? Past dat?
En is dit ook ergens op aangesloten/mee verbonden? 

 

RuudVoeten
Topicstarter
Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes
Lycke Ziggo wrote:

Kan de kabel die van de splitter naar de modem gaat eens rechtstreeks op het AOP? Past dat?
En is dit ook ergens op aangesloten/mee verbonden? 

 

Nee is niet aangesloten

Kabel op het AOP heb ik al eens geprobeerd ism Serkan?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ah, je hebt/had ook contact met Serkan? Wanneer? (dat we even niet door elkaar gaan werken) en wat is er met hem besproken/getest? 

RuudVoeten
Topicstarter
Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes
Lycke Ziggo wrote:

Ah, je hebt/had ook contact met Serkan? Wanneer? (dat we even niet door elkaar gaan werken) en wat is er met hem besproken/getest? 

Serkan heeft toen de connectbox een week gemonitord, maar dit was ongeveer een maand of 4 - 5 geleden toen het probleem zich net voordeed.

Daarvoor herstarte de connectbox op wanneer ik via de telefoon mijn bewakingscamera's bekeek.

Hier is toen een update voor in de connectbox gezet daarna was dit item opgelost.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
RuudVoeten wrote:

Serkan heeft toen de connectbox een week gemonitord, maar dit was ongeveer een maand of 4 - 5 geleden toen het probleem zich net voordeed.

Daarvoor herstarte de connectbox op wanneer ik via de telefoon mijn bewakingscamera's bekeek.

Hier is toen een update voor in de connectbox gezet daarna was dit item opgelost.

was dat ook op het community zou je dan de link willen delen

of was dat via de chat

RuudVoeten
Topicstarter
Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes

Ja was via de chat, 1 op 1 met Serkan.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemiddag @RuudVoeten,

Wat is op dit moment de afstand vanaf het modem tot en met het aansluitpunt? Als ik de foto's bekijk lijkt het erop dat het modem op een behoorlijke afstand
van het aansluitpunt (AOP) verwijderd is. Het modem mag niet verder dan 1.5 meter van het aansluitpunt (AOP) verwijderd zijn. Ik raad dus aan vanaf de eerste aansluitpunt 
alles toch nog eens grondig na te lopen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic