1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
paolobolo

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Connectbox start onregelmatig opnieuw op uit zichzelf

Connectbox start op onregelmatige tijden opnieuw op, gaat soms dagen goed en dan weer dagen achter elkaar niet en start dan weer automatisch opnieuw op en soms ook meerdere keren achter elkaar.

Zeer irritant.

 

Aansluiting direct vanuit de buitenmuur in de huiskamer via Abonnee Overname Punt met een POA-01 B splitter erop met 1 uitgang naar het modem en 1 uitgang naar de TV verbindingen (appartement, 4e verdieping).

 

Iemand een oplossing?

 

 

 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
16340000005.338256 qam5
26100000005.540256 qam2
36180000005.338256 qam3
46260000005.138256 qam4
56420000005.438256 qam6
66500000005.340256 qam7
76580000005.440256 qam8
8666000000638256 qam9
96740000006.540256 qam10
106820000006.540256 qam11
116900000006.340256 qam12
126980000006.338256 qam13
137060000006.540256 qam14
147140000006.438256 qam15
157220000006.538256 qam16
167300000006.840256 qam17
177380000006.840256 qam18
187460000006.940256 qam19
19754000000740256 qam20
207620000006.840256 qam21
217700000006.938256 qam22
227780000006.537256 qam23
23826000000740256 qam29


Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1Locked38.6120
2Locked40.330
3Locked38.260
4Locked38.970
5Locked38.940
6Locked40.3110
7Locked40.320
8Locked38.960
9Locked40.350
10Locked40.380
11Locked40.950
12Locked38.940
13Locked40.380
14Locked38.950
15Locked38.970
16Locked40.3190
17Locked40.350
18Locked40.360
19Locked40.350
20Locked40.300
21Locked38.67930
22Locked37.919960112063161
23Locked40.3100
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
paolobolo
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Marije  Monteur is zojuist geweest. Kastje op de muur is vervangen, was er nog 1 uit de jaren 80 en heeft een retourfilter op de antenneversterker gezet.

Nu hopen dat het probleem is opgelost.

Kijk het een weekje aan en zal mijn bevindingen melden.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78834Posts
  • 5326Oplossingen
  • 23556Likes

Er is flink wat storing te zien op je modem, ergens komt 4G 5G signaal je coax netwerk binnen wat het modem verstoord.

Op zoek naar de oorzaak:

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

paolobolo
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor de reactie!

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
14450000047512064 qam2
25880012248.3512064 qam4
33600021946512064 qam3
45200000047.8512064 qam1


Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0000
4ATDMA0000

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
28/01/2022 16:55:16Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/01/2022 16:55:14Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/01/2022 16:55:4noticeLAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/01/2022 16:54:30Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/01/2022 16:54:30Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/01/2022 16:53:40Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/01/2022 16:53:38Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/01/2022 16:52:55Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/01/2022 16:52:54Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/01/2022 16:52:44Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/01/2022 16:52:40Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/01/2022 16:28:29Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/01/2022 16:28:12Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/01/2022 15:25:46Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/01/2022 15:25:42Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/01/2022 15:01:22Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/01/2022 15:01:21Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/01/2022 14:50:29Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/01/2022 14:50:28Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/01/2022 14:50:10Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78834Posts
  • 5326Oplossingen
  • 23556Likes

Je upstream waarden zijn net aan goed.

Als eerste stap:

Zet het modem uit.

Haal de kabel los van het modem en splitter.

Haal het witte kapje van de splitter af en stop de splitter terug in de wandcontactdoos.

Duw de coaxkabel stevig over de aansluiting van het modem en in de splitter.

Zet het modem weer aan en plaats een paar uur later weer eens de downstream waarden.

 

paolobolo
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Okee, gedaan, witte kapje eraf gehaald en opnieuw opgestart.

 

1 1/2 uur later is dit het resultaat:

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

16340000005.438256 qam5
26420000005.438256 qam6
36500000005.540256 qam7
46580000005.538256 qam8
56660000006.338256 qam9
66740000006.540256 qam10
76820000006.540256 qam11
86900000006.440256 qam12
96980000006.338256 qam13
107060000006.538256 qam14
117140000006.538256 qam15
127220000006.538256 qam16
137300000006.840256 qam17
147380000006.840256 qam18
15746000000740256 qam19
16754000000740256 qam20
177620000006.840256 qam21
18770000000738256 qam22
197780000006.637256 qam23
207860000006.836256 qam24
21826000000740256 qam29
228340000007.340256 qam30
23842000000740256 qam31
248500000006.840256 qam32



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked38.6130
2Locked38.950
3Locked40.3110
4Locked38.900
5Locked38.970
6Locked40.350
7Locked40.950
8Locked40.340
9Locked38.950
10Locked38.970
11Locked38.940
12Locked38.940
13Locked40.950
14Locked40.350
15Locked40.360
16Locked40.350
17Locked40.300
18Locked38.9159670
19Locked37.627780773267042
20Locked35.57679995861072
21Locked40.360
22Locked40.3200
23Locked40.340
24Locked40.380
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78834Posts
  • 5326Oplossingen
  • 23556Likes

Dat ziet er zo mogelijk nog slechter uit.

Een Ziggo moderator kan dieper in de systemen kijken en mogelijk een oorzaak vinden van deze problemen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

paolobolo
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Okee, ben benieuwd, dank iig voor je tijd!

 

Wacht het rustig af.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2760Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @paolobolo, ik zie dat je met @Bert al flink wat dingen nagelopen bent. Ik ben nog naar 1 ding benieuwd. Wil je de loggegevens van je modem delen wanneer deze rechtstreeks op het eerste aansluitpunt aangesloten is? Mochten deze hetzelfde resultaat leveren dan plan ik meteen een monteur in. 

paolobolo
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Goedemiddag Lotte,

Bedoel je met "loggegevens van je modem delen wanneer deze rechtstreeks op het eerste aansluitpunt aangesloten is" zonder de splitter ertussen?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2760Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

@paolobolo Yes, dat bedoel ik, excuses voor de onduidelijkheid. 

paolobolo
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Lotte  Nu rechtstreeks aangesloten zonder splitter.

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

16340000009.538256 qam5
26100000008.838256 qam2
36180000008.938256 qam3
4626000000938256 qam4
56420000009.840256 qam6
66500000009.540256 qam7
76660000009.637256 qam9
86740000009.838256 qam10
96820000001040256 qam11
106900000009.640256 qam12
116980000001038256 qam13
1270600000010.540256 qam14
1371400000010.440256 qam15
1472200000010.538256 qam16
1573800000010.440256 qam18
1675400000010.540256 qam20
1776200000010.540256 qam21
1877000000010.638256 qam22
1977800000010.537256 qam23
2078600000010.636256 qam24
218260000001140256 qam29
2283400000011.140256 qam30
2384200000010.938256 qam31
2485000000010.840256 qam32



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked38.6100
2Locked38.980
3Locked38.6120
4Locked38.6120
5Locked40.380
6Locked40.370
7Locked37.690
8Locked38.690
9Locked40.390
10Locked40.380
11Locked38.990
12Locked40.9140
13Locked40.36189200
14Locked38.9153723
15Locked40.3120
16Locked40.340
17Locked40.3100
18Locked38.9190850
19Locked37.9720628690421
20Locked36.32236311577669
21Locked40.3130
22Locked40.3220
23Locked38.9100
24Locked40.315

0

 

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

14450010343.3512064 qam2
25880000044.5512064 qam4
33600000042.5512064 qam3
45200000044512064 qam1



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0000
4ATDMA0000

 

 

paolobolo
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

01/02/2022 16:28:26Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/02/2022 16:27:39noticeLAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/02/2022 16:00:19Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/02/2022 16:00:18Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/02/2022 15:59:43Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/02/2022 15:59:40Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/02/2022 15:59:20Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/02/2022 15:59:18Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/02/2022 15:59:11Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/02/2022 15:59:10Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/02/2022 15:58:40Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/02/2022 15:58:38Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/02/2022 15:58:11Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/02/2022 15:58:11Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/02/2022 15:58:0Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/02/2022 15:58:0Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/02/2022 15:57:47Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/02/2022 15:57:46Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/02/2022 15:57:21Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/02/2022 15:57:20Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:a7:ec:a3;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d6:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 645Oplossingen
  • 1723Likes

Dankjewel voor het sturen, @paolobolo. Ik zie in de systemen terug dat het gaat om de ruisverhouding in de downstream, waar het mis lijkt te gaan. Dit heb ik doorgegeven aan de monteur. 

 

Ik heb nu een afspraak met de monteur voor je ingepland. De afspraak staat nu ingepland op zaterdag 5 februari tussen 08:00 en 13:00 uur. Je krijgt per mail een bevestiging van de afspraak. Ik raad je aan om die nog door te nemen. Als je daar vragen over hebt, stel ze dan gerust! 

paolobolo
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Marije  Monteur is zojuist geweest. Kastje op de muur is vervangen, was er nog 1 uit de jaren 80 en heeft een retourfilter op de antenneversterker gezet.

Nu hopen dat het probleem is opgelost.

Kijk het een weekje aan en zal mijn bevindingen melden.

paolobolo
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Marije @Lotte @Bert  Voor zover ik nu kan oordelen is het probleem opgelost. Modum is niet meer opnieuw opgestart in de tijd dat ik thuis was.

Dank allen voor de hulp.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1552Posts
  • 237Oplossingen
  • 661Likes

Goedemorgen @paolobolo , dat is erg goed nieuws. 
Bedankt voor je terugkoppeling en fijn om te lezen dat het probleem is opgelost dankzij de hulp hier op de Community. 

Wanneer je in de toekomst weer onze hulp kunt gebruiken, dan mag je altijd een nieuw topic aanmaken.