1
Vraag
2
Reacties
Pilotter

Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Connectbox sinds 2 dagen instabiel

wij wonen nu nu 1.5 jaar in ons nieuwbouw huis. Heb sinds die tijd ziggo tv/internet.

Dit ging altijd goed tot op een paar dagen geleden. de connect box gooit met name het bekabeld internet eruit. vanmorgen de box gereset, en opnieuw opgestart dan gaat het weer een poosje goed. maar nu wordt het bekabeld internet er weer uitgegooid. 

heb geprobeerd ziggo klanten service te bellen, maar die is praktisch onbereikbaar. 20 min in de wacht, en ben je eindelijk aan de buurt wordt er opgehangen.

heb niks aan het internet systeem veranderd, snap er echt niks van.

56 Reacties 56
Pilotter
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
RoWi. wrote:
Pilotter wrote:

@RoWi.  ja heb nu een dag de boosters eraf gehad en alles was ok, heb nu beide er weer aan hangen. Heb sinds gister morgen geen problemen meer gehad. Ik ga het proberen terug te lijden naar de boosters.

Mogelijk heb je iets aan wat in dit topic wordt genoemd.

Stel verdere vragen hier in dit topic voor het overzicht.

@Rowi Ik heb ook de C7's erachter hangen via een switch bedraad. Zal ik dan IPv6 uitmoeten zetten? Hij staat nu op stateless (slaac). heb beide settings al eens geprobeerd, maar bedraad internet blijft uitvallen. 1 a 2 keer per dag 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

 Dit zijn nog niet de updates waarop we hadden gehoopt natuurlijk @Pilotter 
Als je wil kunnen we zoals @RoWi. suggereert je naar IPV4 zetten.

En begrijp ik het goed dat je de wifiboosters bekabeld op de switch hebt aangesloten?

Pilotter
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@RoWi. 

ja klopt bedraad. staat nu al weer vrolijk 8 uur goed te draaien, en dat is juist het gekke, valt ielater weer een keer uit.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Pilotter als je ipv6 op statefull zet gaat het dan beter? Het was vermoedelijk de bedoeling om Erik P een tag te geven ?

Pilotter
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@RoWi. ,

 

zal het eens proberen op statefull,maar volgens mij had ik die ook gehad. 

na een dag geen uitval, had ik goede hoop en zette de tweede booster bij. maar toch werd het bedraad internet er  weer uitgegooid.

zou het met ( see screenshot ) te maken hebben? anders geef ik het op en ga ik naar alleen IPv4.  Het zegt max 2 apparaten.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hoe dat zit weet ik niet ik zie wel een vreemd regeltje bij config bestand, dat laatste stukje nowifi. Staat jouw connectbox in bridge zover je weet?

Of is dat een terug gezet iets?

Pilotter
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Rowi nee hier heb ik niet om gevraagd. heb er ook niks achter hangen behalve de twee c7's

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Pilotter wrote:

@Rowi nee hier heb ik niet om gevraagd. heb er ook niks achter hangen behalve de twee c7's

De wifi van je Connectbox staat deze uit of aan en zijn de 4 poorten bruikbaar?

De TLV 11 fout uit je eerste screenshots kan door deze config file worden veroorzaakt vermoed ik. 

@Erik P Ziggo kan jij daar iets mee?

Pilotter
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@RoWi. Ja wifi van de connect box doet het altijd. ( gecontroleerd zonder de C7's ) als het bedraad netwerk eruit ligt is dit het enige wat ik heb.

 

Poorten doen het , in ieder geval 1 en 2 als het bedraad werkt.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4348Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@Pilotter Zuur dat het nog altijd instabiel is. Eerder gaf je aan dat de problemen niet spelen als je de boosters hebt losgekoppeld. Had je je apparatuur tijdens deze test rechtstreeks op het modem aangesloten? Of op de switch? Heb je de boosters op de WAN of LAN poort aangesloten? Heb je de optie om de switch er eens tussen uit te halen en 1 of beide wifibooster met een utp kabel direct op het modem aan te sluiten? 

Pilotter
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Vincent Ziggo ga ik doen, maar ik zit nu in het buitenland en met de huidige covid denk ik pas na vier weken weer thuis te zijn...... ik kom dan weer in de lucht.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4348Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@Pilotter Oef! Dat is niet niks! Dat je er later op terugkomt, is geen probleem. Zodra je er weer bent, horen we graag van je. Veel sterkte en denk goed om jezelf  .

Pilotter
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Vincent Ziggo en @RoWi. ben weer terug…… nog steeds problemen, nu de switch er tussen uitgehaald en de boosters direct op de Ziggo Connect box aangesloten via utp. Nog steeds hetzelfde probleem. Kan zo maar uitvallen na een dag goed functioneren.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

Heb je nog steeds de vreemde waarden zoals een maand geleden die cijfers lijken mij namelijk niet goed.  Vooral downstream lijkt het fout te gaan daar horen zover ik weet geen min waarden te staan.

Kan en wil je deze nog eens posten, de meeste recente waarden.

Voor de herhaling en duidelijkheid, de gehele verbinding valt weg ook bedraad?

Pilotter
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Rowi  nu al 4 dagen geen probleem……

 

 

Pilotter
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

wat betreft wifi en de connect box die doen het dan nog wel.

Pilotter
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

ben uiteindelijk maar naar nieuw abonnement gegaan en nieuwere apparaten, dat was de enige oplossing…..case closed

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic