1
Vraag
2
Reacties
Pilotter

Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Connectbox sinds 2 dagen instabiel

wij wonen nu nu 1.5 jaar in ons nieuwbouw huis. Heb sinds die tijd ziggo tv/internet.

Dit ging altijd goed tot op een paar dagen geleden. de connect box gooit met name het bekabeld internet eruit. vanmorgen de box gereset, en opnieuw opgestart dan gaat het weer een poosje goed. maar nu wordt het bekabeld internet er weer uitgegooid. 

heb geprobeerd ziggo klanten service te bellen, maar die is praktisch onbereikbaar. 20 min in de wacht, en ben je eindelijk aan de buurt wordt er opgehangen.

heb niks aan het internet systeem veranderd, snap er echt niks van.

56 Reacties 56
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Apart zeg…

Ik heb net een bericht gestuurd hierboven

Pilotter
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

toch bedankt. wacht het wel even af.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Is prima!?

Pilotter
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

wel beetje vooruit gang.... als ik alles van het stroom haal en de modem herstart daarna de wifiboosters en de tv plus mediabox, dan doet het internet het weer een paar uur....

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Hi @Pilotter 

Welkom op de Community!
Er naar dat de internetverbinding ineens zo instabiel is.
Helemaal als dit uit het niets lijkt te komen.

Fijn dat je ondertussen al wel tips van @Tom. hebt gekregen.
Qua signaal en aansluiting zie ik op het eerste oog niet veel bijzonders.
Is de vooruitgang de afgelopen dagen ook merkbaar geweest?

En heb je anders toevallig keukenapparatuur van Bosch, Siemens of Nefit?

Pilotter
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hij is net weer weggevallen door het hele huis. alleen de wifi van de connect box zelf doet het nog. Dus niet bekabeld en de wifi boosters.

 

We hebben geen keuken apparatuur van die merken, of uberhaupt met internet verbonden.

Pilotter
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

het lijkt iets beter te gaan, maar net viel het gewoon weer weg, moest mijn wifi booster resetten.

Pilotter
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

vanmorgen weer geen bekabeld internet. Wifi doet het wel.

 

Het enige wat helpt is Connect box uitzetten. De twee wifi boosters uitzetten en de tv Uitzetten. ( alles losgekoppeld van stroom ). Daarna 1 voor 1 weer opstarten, dan doet het bekabeld netwerk het weer.

Zie wel overal dat de boosters en tv verbinding maken met de Connect box maar niet met internet ( geen DNS server).

Apparaten aangesloten;

 

Connect box

gigabit networking switch

LG smart tv

mediabox next

2 wifi boosters( zwart) met daaraan Phillips Hue  en een Samsung TV

 

draadloos op de connect box;

mobiele telefoons

laptops

Irobot stofzuiger

 

het heeft het altijd gedaan en er is de laatste weken niks bij gekomen.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een deel van het probleem kan in de Boosters liggen je noemt de kleur zwart het gaat dan vermoedelijk om de C7 via Ziggo?

Als je alles uitzet altijd eerst de Connectbox weer aanzeten, als deze klaar is de Switch, daarna de Accespunten en overige apparatuur.

 

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Ik heb ook twee boosters en herken je probleem, maar bij mij alleen na een stroomuitval. De dhcp server in je connectbox  crasht, de connectbox is nogal instabiel met slechte firmware of hardware. Misschien kan ziggo je nieuwe witte wifiboosters van arris geven, maar het is niet zeker dat dit helpt omdat het echte probleem in de connectbox zit. Je kunt ook een pihole nemen, en dhcp op connect-box uitzetten. Dan blijft je internet werken, maar krijg je wel via ipv6 en de connectbox nog steeds reclame binnen. Of een ander apparaat voor dhcp server laten spelen. Zorg wel dat er altijd maar 1 dhcp server in je netwerk is! 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Wlmpie maak het niet onnodig ingewikkeld, met termen waarvan we niet weten of de topic starter deze kent. Pi hole is in weze van oorsprong juist een Advertentie blokkeer service. 

Pilotter
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
RoWi. wrote:

Een deel van het probleem kan in de Boosters liggen je noemt de kleur zwart het gaat dan vermoedelijk om de C7 via Ziggo?

Als je alles uitzet altijd eerst de Connectbox weer aanzeten, als deze klaar is de Switch, daarna de Accespunten en overige apparatuur.

 

Ja het zijn de zwarte wifi boosters geleverd door Ziggo.

Pilotter
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Wlmpie wrote:

Ik heb ook twee boosters en herken je probleem, maar bij mij alleen na een stroomuitval. De dhcp server in je connectbox  crasht, de connectbox is nogal instabiel met slechte firmware of hardware. Misschien kan ziggo je nieuwe witte wifiboosters van arris geven, maar het is niet zeker dat dit helpt omdat het echte probleem in de connectbox zit. Je kunt ook een pihole nemen, en dhcp op connect-box uitzetten. Dan blijft je internet werken, maar krijg je wel via ipv6 en de connectbox nog steeds reclame binnen. Of een ander apparaat voor dhcp server laten spelen. Zorg wel dat er altijd maar 1 dhcp server in je netwerk is! 

Hier snap ik niet al te veel van. Begrijp ook niet hoe het probleem is ontstaan. Heb toch ruim 1,5 jaar de Connect box en de boosters. Altijd zonder problemen. Begint nu vervelend te worden, daar het onbetrouwbaar wordt. Doet het soms een dag goed maar dan toch weer wordt je wakker, komt thuis, of tijdens gebruik "hoppa"geen internet.

Pilotter
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
RoWi. wrote:

Een deel van het probleem kan in de Boosters liggen je noemt de kleur zwart het gaat dan vermoedelijk om de C7 via Ziggo?

Als je alles uitzet altijd eerst de Connectbox weer aanzeten, als deze klaar is de Switch, daarna de Accespunten en overige apparatuur.

 

Zal dit even doen, maar heb dit al eerder gedaan,dan vliegt het er na een tijdje toch weer uit.

Pilotter
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Wlmpie wrote:

Ik heb ook twee boosters en herken je probleem, maar bij mij alleen na een stroomuitval. De dhcp server in je connectbox  crasht, de connectbox is nogal instabiel met slechte firmware of hardware. Misschien kan ziggo je nieuwe witte wifiboosters van arris geven, maar het is niet zeker dat dit helpt omdat het echte probleem in de connectbox zit. Je kunt ook een pihole nemen, en dhcp op connect-box uitzetten. Dan blijft je internet werken, maar krijg je wel via ipv6 en de connectbox nog steeds reclame binnen. Of een ander apparaat voor dhcp server laten spelen. Zorg wel dat er altijd maar 1 dhcp server in je netwerk is! 

LG en mediabox gaan niet via de boosters, daar verlies ik ook het bekabeld internet op.

Pilotter
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

en vanmorgen weer het bedraad netwerk eruit, wifi van de connect box doet het wel.

TV beneden had wel bedraad internet, maar de booster boven niet. De tweede booster had ik gister al uitgezet. Kan het zijn dat het in de booster zit?

 

 

 

kan iemand mij hierbij helpen??

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Pilotter de C7 kunnen zeker roet in het eten gooien. Je bent niet de enige waar deze problemen geven, of het daar aan ligt of de Connectbox (Compal) laat ik even in het midden.

Als je beide boosters tijdelijk afgekoppeld laat treden er dan ook problemen op?

Pilotter
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@RoWi.  ja heb nu een dag de boosters eraf gehad en alles was ok, heb nu beide er weer aan hangen. Heb sinds gister morgen geen problemen meer gehad. Ik ga het proberen terug te lijden naar de boosters.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Pilotter wrote:

@RoWi.  ja heb nu een dag de boosters eraf gehad en alles was ok, heb nu beide er weer aan hangen. Heb sinds gister morgen geen problemen meer gehad. Ik ga het proberen terug te lijden naar de boosters.

Mogelijk heb je iets aan wat in dit topic wordt genoemd.

Stel verdere vragen hier in dit topic voor het overzicht.

Pilotter
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Erik P Ziggo , na 1.5 dag geen problemen te hebben gehad. viel het bekabeld internet weer weg.

lijkt nu toch erop dat de connect box dit doet. wifiboosters en tv zien het modem wel maar hebben geen internet. 

heb ook het idee dat het gebeurd als er wat meer aparaten te gelijk aan staan..

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic