1
Vraag
2
Reacties
Tristan.Nieuwen

Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Connectbox restart zich zomaar

Allereerst nog de beste wensen en een gelukkig nieuwjaar.

Sinds medio maart ben ik klant bij Ziggo. Echter werkt het internet sinds de 2e oproep om thuis te werken steeds slechter. Zonder dat er iets mis is met de bekabeling, aansluiting of iets waar ik invloed op kan hebben valt het internet steeds vaker uit, waarna de router zichzelf herstart. (en sinds gisteravond herstart de router zichzelf niet direct meer al kan dit mijn ongeduld zijn). Begin december kwam dit uit op ongeveer één keer per dag al is het de laatste tijd meer dan 5 keer per dag. Dit is logischerwijs erg frustrerend tijdens het gebruik maken van het internet echter is het onhoudbaar gezien ik net als de rest van nederland thuis moet werken. Gezien het me al vaker dan eens uit een teamsmeeting heeft gegooid wil ik hier graag wat aan doen. 

Op het moment dat het internet reset volgt de connectboxs de “normale” opstartprocedure. Het witte lampje begint te knipperen. Dan worden alle 4 de lampjes rood waarna ze groen beginnen te knipperen. Als dit proces is afgerond is de wifi zichtbaar, maar werkt het nog niet. Het internet via de kabel werkt dan wel. Hierna reset de router zich weer, dit keer echter zonder de rode lampjes. Al worden de lampjes wel weer groen. Dit hele proces duurt ongeveer 10 minuten wat ik erg lang vind.

Ik heb de Ziggo connectboxs die is aangesloten met een coax kabel (het appartement is vrij oud). Mijn vraag is als volgt. Moet ik een monteur vragen om de bekabeling te controleren en repareren of zou een nieuwe router afdoende kunnen zijn? Gezien de pandemie en de werkdruk zou het mij goed uitkomen als een nieuwe connectboxs zou volstaan, maar goed het internet moet het goed doen.

Alvast bedankt voor de tijd en moeite van het lezen en beantwoorden. Onderstaand staan de logs van mijn connectbox wat hopelijk genoeg is voor een antwoord. 

Deze fouten staan er elke keer sinds ik het check, als ik dit google kom ik op het volgende topic uit: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/internet-valt-bijna-elke-dag-uit-meerdere-keren-pe... Op basis van dit topic heb ik alles al geprobeerd waardoor ik tot de conclusie kom dat het gerepareerd zal moeten worden. Ik hoor graag van jullie.

(ik heb op hele specifieke kanalen 17/18/19 enorm veel fouten zitten. Echter ziet dit er al weer anders uit dan een paar dagen geleden.)

Upstream heeft volgens mij totaal geen problemen gezien er nauwelijks fouten in zitten en mijn 25 mb/s upload het altijd goed doet.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tristan.Nieuwen
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Beste allemaal,

Vanmiddag is de monteur langs geweest en hij heeft in een zeer hoog tempo de aansluiting vervangen waarna de router het (sindsdien) goed doet. hij heeft zelfs aangeraden om contact op te nemen met ziggo om de kosten vergoed te krijgen gezien het onderhoud was en niet iets waar ik wat aan kon doen. Ik heb zojuist opgezocht hoeveel fouten er nog zijn en daar heb ik nog een vraag over. 

Het zijn er drastisch minder dan eerder en ze zijn (mooi) verdeeld. is dit een hoeveelheid waar ik me zorgen om moet maken of is er nog iets wat ik moet doen? Zijn tip was “mochten er nog problemen zijn dan moet je een nieuwe modem bestellen". ik hoor graag van jullie!

Bekijk in context

25 Reacties 25
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Je hebt last van:

• Veel signaal verlies op je verbinding: je upstream is tegen het maximum aan op kanaal 3. De downstream is aan de lage kant.
  • Er zit veel ruis op kanalen 17, 18 en 19, fouten na RS gaan flink omhoog.

Kun je foto's maken hoe het modem op het AOP aangesloten zit?

Tristan.Nieuwen
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dag Henno,

Bedankt voor je reactie.

Ik had het kapje er af gehaald omdat ik ergens had gevonden dat dat mogelijk zou helpen, echter had dit geen succes.

Links naar de connectbox en rechts naar de tv.

Ik hoor graag van je.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Is dit de eerste aansluiting van Ziggo?

Heb je een meterkast waar die wellicht zit?

Zie je als je de POA-01 opzij draait daar een groene grondkabel zitten?

De aansluiting, de Tras, op de foto is zeer gedateerd, en de aansluiting erboven ook. Deze bieden niet voldoende afscherming tegen instraling van 3G / 4G / 5G en Digitenne, vandaar die ruis.

Tristan.Nieuwen
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dag Henno,

Dit is inderdaad de eerste aansluiting van ziggo voorzien van de groene kabel. (ik dacht dat de connectbox het niet zou doen als ik een andere zou pakken) In de meterkast zit geen aansluiting. 

Ik had die mogelijkheid online ook gezien en dat lijkt me een juiste conclusie. Al hou ik dan 2 vragen. 1: wat zou een oorzaak kunnen zijn dat ik er tot voor december geen last van heb gehad? en 2: hoe kan ik zorgen dat dit wordt opgelost? moet ik hiervoor een monteur laten komen of kan ik dit anders oplossen?

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

“1: wat zou een oorzaak kunnen zijn dat ik er tot voor december geen last van heb gehad?”

Mazzel gehad.

“2: hoe kan ik zorgen dat dit wordt opgelost? moet ik hiervoor een monteur laten komen”

Ja. Bel Ziggo of vraag aan een moderator hier om een monteur.

Tristan.Nieuwen
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

bedankt voor de antwoorden en goeie raad.

Ik heb gister geprobeerd telefonisch contact te hebben over deze vraag en ik ben rondgestuurd door een antwoordapparaat zonder resultaat. Kan ik een moderator hier opzoeken en vragen of moet ik wachten tot een van hen deze post ziet?

Tristan.Nieuwen
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb naar ziggo gebeld maar daar is geen mogelijkheid om een monteur aan te vragen. De optie om over internet te praten eindigt in vragen over de mail (die ik niet van ziggo heb). via de site kom ik niet bij een chat terecht als ik de stappen volg, dus ik heb geen idee hoe ik het anders voor elkaar zou krijgen.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Be rt @KBX458 kan een van jullie deze voorleggen bij moderatie?

Tristan.Nieuwen
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

ik kan ondertussen bij de chat, de mogelijkheid om de chat te openen deed het niet dus ik ben het via die weg ook aan het proberen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70335Posts
  • 4896Oplossingen
  • 19861Likes

@Tristan.Nieuwenhuis Op deze link Chatten (ziggo.nl) werkt de chat rechts onderin, zag ik net, wel alleen als er iemand beschikbaar is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70335Posts
  • 4896Oplossingen
  • 19861Likes

@Tristan.Nieuwenhuis Laat hier even weten hoe het verdere verloop is en/of je al contact hebt gehad?

Tristan.Nieuwen
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Bedankt voor alle hulp, op 11-1 komt er een monteur bij mij langs en gaan we op zoek naar een oplossin.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Succes. Laat even weten hoe het afloopt.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7699Posts
  • 2277Oplossingen
  • 3615Likes

Hi @Tristan.Nieuwenhuis 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 
Jij allereerst ook nog de beste wensen voor 2021! 

Het modem hoort natuurlijk niet steeds uit zichzelf te herstarten. Vooral nu tijdens Corona en het verplichte thuiswerken is een stabiele verbinding belangrijker dan ooit tevoren. Ik ben dan ook blij dat je even aan de spreekwoordelijke bel trekt. 

Ontzettend fijn om te zien dat onze Community toppers @Henno en @Be rt je onder hun hoede hebben genomen en er zelfs al een monteur staat ingepland! Maandag 11 januari tussen 12:00 en 18:00 uur staat de afspraak ingepland. Houd je ons op de hoogte na het bezoek van de monteur?

Tristan.Nieuwen
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dag Cecilia,

Bedankt voor het warme welkom. Ik zal jullie op de hoogte houden!

Ik ben nog verder gaan zoeken naar de oorzaak van het probleem en sinds begin september (dus de start van de problemen) staat er een 5G mast vlakbij mijn appartement. Dus ik hoop dat het vervangen van de aansluiting de problemen verhelpt.

Gezien gisteravond tussen half 10 en 11 uur het internet 8 keer is gerestart is de situatie niet echt houdbaar. gelukkig doet het internet het tussen half 9 en 5 redelijk prima.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7699Posts
  • 2277Oplossingen
  • 3615Likes

Hopelijk kom je deze laatste dagen tot het monteursbezoek nog door @Tristan.Nieuwenhuis. Mocht de situatie echt onhoudbaar zijn, dan kan ik ook altijd als je Vodafone Mobiel afneemt een gratis databundel voor je toevoegen, zodat je deze als hotspot kunt gebruiken. Geef dan gerust een gil en plaats je mobiele nummer in jouw Community profiel achter bijvoorbeeld je postcode/huisnummer. 

De 5G mast kan zeker een hele goede oorzaak zijn in jouw situatie. Henno benoemde namelijk al: '’De aansluiting, de Tras, op de foto is zeer gedateerd, en de aansluiting erboven ook. Deze bieden niet voldoende afscherming tegen instraling van 3G / 4G / 5G en Digitenne, vandaar die ruis.'’ 

Een nieuwe techniek en een verouderde aansluiting die daar niet goed tegen beschermd is vaak vragen om problemen. En zoals je zelf al aangeeft zijn de problemen begonnen met de komst van de 5G mast; dus het is zeker realistisch dat dit de oorzaak is. Goed ook dat je even naar veranderingen in je omgeving bent gaan kijken! 

Tristan.Nieuwen
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

telefonisch ben ik klant bij KPN maar bedankt voor het attente aanbod.

Voor ik het weet is het maandag dus dat zal zeker goedkomen. Hebt u enig idee wat het vervangen van een aansluiting inhoud? en of het dan zeker weer goed werkt?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70335Posts
  • 4896Oplossingen
  • 19861Likes
Tristan.Nieuwenhuis wrote:

Hebt u enig idee wat het vervangen van een aansluiting inhoud? en of het dan zeker weer goed werkt?

@Tristan.Nieuwenhuis De eerste aansluitcontactdoos wordt vervangen en in 99,9% van de gevallen werkt alles weer zoals het zou moeten.

Als alles aangesloten is, het modem 30 seconden van de stroom en weer aanzetten, er zouden dan geen Fouten na RS te zien moeten zijn.

Tristan.Nieuwen
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Beste allemaal,

Vanmiddag is de monteur langs geweest en hij heeft in een zeer hoog tempo de aansluiting vervangen waarna de router het (sindsdien) goed doet. hij heeft zelfs aangeraden om contact op te nemen met ziggo om de kosten vergoed te krijgen gezien het onderhoud was en niet iets waar ik wat aan kon doen. Ik heb zojuist opgezocht hoeveel fouten er nog zijn en daar heb ik nog een vraag over. 

Het zijn er drastisch minder dan eerder en ze zijn (mooi) verdeeld. is dit een hoeveelheid waar ik me zorgen om moet maken of is er nog iets wat ik moet doen? Zijn tip was “mochten er nog problemen zijn dan moet je een nieuwe modem bestellen". ik hoor graag van jullie!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic