1
Vraag
2
Reacties
Tristan.Nieuwen

Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Connectbox restart zich zomaar

Allereerst nog de beste wensen en een gelukkig nieuwjaar.

Sinds medio maart ben ik klant bij Ziggo. Echter werkt het internet sinds de 2e oproep om thuis te werken steeds slechter. Zonder dat er iets mis is met de bekabeling, aansluiting of iets waar ik invloed op kan hebben valt het internet steeds vaker uit, waarna de router zichzelf herstart. (en sinds gisteravond herstart de router zichzelf niet direct meer al kan dit mijn ongeduld zijn). Begin december kwam dit uit op ongeveer één keer per dag al is het de laatste tijd meer dan 5 keer per dag. Dit is logischerwijs erg frustrerend tijdens het gebruik maken van het internet echter is het onhoudbaar gezien ik net als de rest van nederland thuis moet werken. Gezien het me al vaker dan eens uit een teamsmeeting heeft gegooid wil ik hier graag wat aan doen. 

Op het moment dat het internet reset volgt de connectboxs de “normale” opstartprocedure. Het witte lampje begint te knipperen. Dan worden alle 4 de lampjes rood waarna ze groen beginnen te knipperen. Als dit proces is afgerond is de wifi zichtbaar, maar werkt het nog niet. Het internet via de kabel werkt dan wel. Hierna reset de router zich weer, dit keer echter zonder de rode lampjes. Al worden de lampjes wel weer groen. Dit hele proces duurt ongeveer 10 minuten wat ik erg lang vind.

Ik heb de Ziggo connectboxs die is aangesloten met een coax kabel (het appartement is vrij oud). Mijn vraag is als volgt. Moet ik een monteur vragen om de bekabeling te controleren en repareren of zou een nieuwe router afdoende kunnen zijn? Gezien de pandemie en de werkdruk zou het mij goed uitkomen als een nieuwe connectboxs zou volstaan, maar goed het internet moet het goed doen.

Alvast bedankt voor de tijd en moeite van het lezen en beantwoorden. Onderstaand staan de logs van mijn connectbox wat hopelijk genoeg is voor een antwoord. 

Deze fouten staan er elke keer sinds ik het check, als ik dit google kom ik op het volgende topic uit: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/internet-valt-bijna-elke-dag-uit-meerdere-keren-pe... Op basis van dit topic heb ik alles al geprobeerd waardoor ik tot de conclusie kom dat het gerepareerd zal moeten worden. Ik hoor graag van jullie.

 

(ik heb op hele specifieke kanalen 17/18/19 enorm veel fouten zitten. Echter ziet dit er al weer anders uit dan een paar dagen geleden.)

Upstream heeft volgens mij totaal geen problemen gezien er nauwelijks fouten in zitten en mijn 25 mb/s upload het altijd goed doet.

 

25 Reacties 25
Henno

Level 17
Expert
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Ik zou het modem nog een keer opnieuw opstarten. Beide kolommen zouden tegen 0 aan moeten blijven, zeker de rechter, en niet mogen oplopen.

Kun je een foto posten van het nieuwe AOP? Deze werkzaamheden zouden gratis moeten zijn.

Tristan.Nieuwen
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

 Ik heb de router zojuist gerestart en de ze blijven meer richting de 0. zie onderstaand. Na hoeveel tijd is het goed om nog een keer te kijken om te zien in hoeverre dit veranderd?

De AOP ziet er nu zo uit. De monteur gaf aan dat het als een betaalde reparatie gepland was maar dat dit onder onderhoud viel. Hij ging dit meenemen in zijn rapport alleen raadde hij mij wel aan dat ik even contact op zou nemen.

 

Henno

Level 17
Expert
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

“Na hoeveel tijd is het goed om nog een keer te kijken om te zien in hoeverre dit veranderd?”

Morgenmiddag. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 12950Posts
  • 1076Oplossingen
  • 5136Likes

Hoe gaat het, @Tristan.Nieuwenhuis ? 🙂 

Tristan.Nieuwen
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Goed!

De problemen lijken opgelost. Ik heb de router op aanraden herstart een aantal dagen geleden en sindsdien staan er nog altijd 0 fouten in. 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 548Likes

Kijk, dat klinkt goed! Mooi dat het opgelost is en dank nog voor je terugkoppeling hier 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Online gamen of bordspellen?

Uitgelicht topic