1
Vraag
2
Reacties
Dylan0510

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connectbox restart vanzelf.

Sinds 2 dagen geleden reset de connectbox zichzelf, ik heb hem al een paar keer zelf gereset, maar geen geluk. Ik zou niet weten wat er aan de hand is, heeft iemand een idee?

Alvast bedankt!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hier is sowieso een monteur nodig.
De oorzaak ligt waarschijnlijk in de zeer ouder eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt, de witte doos.
Je modem kan de Ziggo servers niet bereiken, dit is te zien aan de te hoge upstream waarden.

Deze wordt gratis vervangen door een Ziggo monteur en die kan gelijk kijken of het probleem daarna is opgelost.
Neem contact op met Ziggo voor een monteur: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact

De groene kabel is onder het witte kastje wit geverfd en de historie heet in jouw modem Netwerk log.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en het onderste deel van de Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Dylan0510
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals ik het begreep kwam ziggo je huis binnen met een groene kabel. Toch ben ik een beetje verward met de internet historie, kan ik dat ergens vinden of zoiets
Dylan0510
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hier is sowieso een monteur nodig.
De oorzaak ligt waarschijnlijk in de zeer ouder eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt, de witte doos.
Je modem kan de Ziggo servers niet bereiken, dit is te zien aan de te hoge upstream waarden.

Deze wordt gratis vervangen door een Ziggo monteur en die kan gelijk kijken of het probleem daarna is opgelost.
Neem contact op met Ziggo voor een monteur: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact

De groene kabel is onder het witte kastje wit geverfd en de historie heet in jouw modem Netwerk log.
Dylan0510
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Woops, had niet door dat ik zoveel had gestuurd. Maargoed, hier nog het onderste gedeelte van het Netwerk Log. Ik weet niet of het nog nodig was maar ik zal een afspraak maken met een Monteur, Bedankt voor de reacties. 😃
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Laat SVP het vervolg weten, wij zijn hier altijd nieuwsgierig hoe het uiteindelijk opgelost is.:relaxed:
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Waar gaat die groene/witgeschilderde coax kabel naar toe die aangesloten is op de TRIS? Als die ook weer naar een einddoos gaat met daarop een splitter, dan heb je mogelijk teveel demping en daardoor een te zwak signaal voor de downstream kanalen. Ze zouden overigens bij Ziggo die script kiddie moeten ontslaan die besloten heeft om de DOCSIS log vol te pompen met allerlei zinloze notice meldingen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zou wel blij zijn met wat meer en deze info, dan weet je ook dat je een op de 5 GHz een ander Wifi kanaal moet kiezen wat buiten de radar frequentie ligt.
Het is een gebruikersmodem en geen specialisten modem.
Dylan0510
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor een of andere reden lijkt het internet het gewoon weer stabiel te doen, zodra het weer begint zal ik een monteur laten komen. Bedankt voor de reacties, nu weet ik tenmiste wat de boosdoener kan zijn! 😃
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic