Sinds vrijdag voortdurend last van wegvallende connectbox.
Wat tips gevonden in het forum (controleer aansluiting, druk aop-unit goed aan...) maar dat leidt niet echt tot verbetering.
Vooral deze opmerkimng in de logs:
critical No Ranging Response received - T3 time-out
Waarna het ding zichzelf fijn rustig aan gaat restarten.
Als ik signaal heb doet de speedtest zonder problemen ruim 600 Mb down en 40 Mb up, en dat blijft ook zo totdat de boel zichzelf weer gaat resetten.
Geen idee wat hier gaande is, het spul draait inmiddels ruim een jaar zonder problemen (na overstap van KPN).
Omdat er meestal direct gevraagd wordt naar foto's en netwerk status heb ik doie meteen maar toegevoegd.
met vriendelijke groeten,
(hoop dat het modem zich niet gaat resetten als ik dit verstuur...)
(deed het dus wel......)
Bert
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ja, die 5G instraling is ongewijzigd, de monteur heeft allen binnen gekeken en vond dat alles in orde is. Dus verder is er niets aan buitenbekabeling of wijkkast veranderd.
Het nieuwe modem is aanzienlijk sneller (web-interface), dat werkt wel prettiger...
Nieuwe splitter en kabeltje maken geen verschil. Ik zie de pre-rs fouten heel erg snel oplopen, de post-rs blijven wel redelijk constant. Alleen op kanaal 18,19 en 20 lopen die ook op.
Omdat ik verder (nog) geen last van uitval of resetten heb, laat ik het hier maar bij; ik krijg op mijn aansluiting precies wat het abonnement mij belooft. Als het modem weer begint uit te vallen zal ik wellicht weer aan de bel trekken.
@tobiastheebe bedankt voor alle uitgebreide antwoorden!
Persoonlijk zou ik een netwerkmonteur laten komen om ook het traject AOP naar EV na te kijken, maar prima als je het voorlopig in de gaten houdt.
@BertM1 We zijn erg benieuwd wat jouw bevindingen zijn voor wat betreft de verbinding. Als je op dit moment nog problemen ervaart is het denk ik verstandig dat we een monteur laten langskomen die het signaal tussen het AOP en de eind- /groepsverterkers komt controleren.
Ik heb sinds het volledig uitvallen van de verbinding (in het begin van de problemen) eigenlijk geen serieuze uitval meer gezien. Na installatie van het nieuwe modem ook geen uitval, en bij een speedtest altijd 600Mb downstream en 40 Mb upstream. Ik heb sinds het bezoek van de ziggo-monteur, die de vebinding als 'goed' beoordeelde, ondanks de 'slechte' kanalen, niet meer gecheckt of er iets veranderd is in de kanaalkwaliteit. Dat is goed nieuws, want pas als er iets mis is ga je kijken waarom dat zo is.
Een echte 'oplossing' is er dus in feite niet, de paar slechte kanalen zijn nog steeds slecht, maar in mijn verbinding merk ik daar niets van. Voor mij dus geen reden om aan de bel te trekken; ik krijg precies waarvoor ik een abonnement heb afgesloten.
@Paul, fijn dat je er nog even op terugkomt!
@BertM1 Fijn om te lezen dat de verbinding de afgelopen periode goed werkt. Op dit moment ziet de verbinding er ook verder prima uit. Mocht je op termijn toch merken dat er problemen zijn met de snelheid v.d. verbinding, trek dan even opnieuw aan de bel via dit forum.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.