1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
LA-384

Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Connectbox reboot met regelmaat

Een korte situatieschets:

Sinds mijn komst bij Ziggo (ergens in 2013/2014) heb ik gebruik gemaakt van een UBEE (3210?) modem. Dit heeft altijd stabiel gewerkt (behoudens de slechte wifi, maar dat is een ander verhaal). Het AOP zit in de woonkamer, hier wordt het signaal gesplit door een UMU-1006 en gaan er Hirschmann Coax kabels via de kruipruimte naar oa het Ziggo Modem die in de trapkast staat (zo'n 6á7 meter kabel).

Echter heeft dat UBEE modem het onlangs begeven en is het vervangen voor een Connectbox (de Compal CH7465LG-ZG). Sindsdien merk ik dat het modem met enige regelmaat gereset wordt. Ik heb het zelf althans zeker 4 keer gemerkt, doordat het internet er ineens uit lag. Aangezien het modem zo'n 10 minuten doet over een reboot, begint het aardig vervelend te worden.

Ik heb nav eerdere topics hier, de downstream, upstream en historie bekeken. Dit heb ik nogmaals gedaan door de connectbox op de aanbevolen 1,5 meter van AOP te zetten (met korte kabel). Helaas is de historie erg kort, waardoor de melding van de reboot niet in het screenshot staat. De melding was van de strekking "PCD Failure Action = Reboot".

In de bijlage staan de bevindingen.

Waar zou het probleem zich kunnen bevinden? De connectbox? De splitter? of toch het AOP?

43 Reacties 43
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34955Posts
  • 2573Oplossingen
  • 17570Likes

Ik moet nog even op mijn bovenstaande reactie terugkomen. Het blijkt dat de btv 01-SET wel als AOP voldoet indien de C9-buitenkabel in de woonkamer binnenkomt.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @LA-384, heb je nog problemen ervaren of is het sinds het monteursbezoek goed gegaan? 🙂 

LA-384
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

@tobiastheebeZo op het eerste gezicht lijken beide dingen ook aardig gelijk te zijn. De aansluiting komt idd in de woonkamer binnen.

@Marijn-Ik heb nog geen problemen ondervonden, maar heb dan ook nog niet veel tv gekeken. Ik denk dat ik pas over een paar weken er echt zeker van kan zijn. Ik zie het nu als opgelost, vooral ook omdat het signaal sterker is geworden. Mocht ik alsnog problemen ervaren, trek ik hier weer aan de bel.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@LA-384 Goed om te horen! Dan laten we het topic nog even een poosje open, mocht je dan alsnog problemen ervaren dan kunnen we weer even verder kijken. Maar hopelijk blijft het nu stabiel! 🙂