Aapsoldaat

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Connectbox raak regelmatig verbinding met internet kwijt

Beste alle,

 

Ik heb al een aantal jaar dat mijn ConnectBox met regelmaat de connectie verliest. Als ik connectie weer terug krijg is het nog steeds niet stabiel en geeft de online games die ik speel aan dat ik packet loss ervaar. Ik woon in de stad, weet niet of dat hier iets mee te maken heeft.

Soms blijft mijn connectie goed voor een week of twee, maar daarna ervaar ik weer het zelfde: ik verlies connectie meerder malen per dag.

Voor school/werk/stage heb ik internet nodig die stabiel is. 

Als ik bel zeggen de medewerkers dat zij niks kunnen doen en dat het aan mijn kabels liggen (de kabels kunnen 500 mb up aan die door het huis heen liggen)  Ik heb het gevoel dat het aan de connectiebox ligt of aan de kabels buiten huis.

Wat kan ik hier aan doen?

7 Reacties 7
Aapsoldaat
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Aapsoldaat_0-1642189377798.png


Dit is de router status van vandaag alleen al

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Soms past de splitter net niet goed op de aansluiting. Check deze video hoe je dat eenvoudig oplost door het witte kapje eraf te halen.

Hoe haal je het witte kapje van de splitter? Zo du... - Ziggo Community

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31061Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

De log toont signaalonderbrekingen en kanaaluitval in de downstream.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Aapsoldaat
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Aapsoldaat_0-1642253307572.pngAapsoldaat_1-1642253337873.png

 
 

Aapsoldaat_4-1642253486723.png

Aapsoldaat_5-1642253503645.png

 

Bij deze de foto's.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31061Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Het AOP, aftakelement UMU-01/1006 en de TV-kabel zijn (zeer) verouderd en moeten worden vervangen. Voor het AOP is een monteursafspraak noodzakelijk. Ziggo stuurt kosteloos een nieuwe splitter (POA-01-B) met nieuwe modem- en TV-kabels toe.

 

Wat is de geschatte lengte van de TV-kabel? Een kabel van 1,5/3/5 meter wordt kosteloos toegestuurd, een kabel van 7,5/10 meter kun je met klantkorting aanschaffen via Ziggo Randapparatuur.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

Goedemiddag @Aapsoldaat en een warm welkom op de Community, 

Goed dat je met dit probleem even aan de bel trekt d.m.v. dit topic. Zo te lezen hebben onze experts @tobiastheebe en @Steefb al het nodige met je nagelopen en uitgesloten en moet er een storingsmonteur langskomen om kosteloos het aansluitpunt (AOP) en de splitter te komen vervangen. Ik heb hiervoor een afspraak ingepland met een monteur op donderdag 20 januari 2022 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan kun je de afspraak eenvoudig wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden wij het monteursbezoek voor iedereen veilig. 

Laat je na het monteursbezoek onder dit topic weten of alles naar wens werkt?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Aapsoldaat Het is nu al een poos geleden dat de monteur is langs geweest. We zijn heel erg benieuwd naar jouw bevindingen m.b.t. de internetverbindng. Werkt alles inmiddels volledig naar wens?

Uitgelicht topic