Het lukt mijn niet om in de connectbox de poorten 7777 en 7778 te openen in forwarding
Volgens ziggo hulplijn staat hij goed ingesteld.
Maar als ik online mijn poorten scan dan staan die er niet bij.
Firewall van de pc staat uit.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Voor zover ik kan nagaan luistert UT99 alleen naar UDP op poort 7777 en 7778. Dit verklaart waarom port scanners (welke alleen met TCP werken) aangeven dat de poorten gesloten zijn.
Ik kom in dit topic wel onderstaande tegen, misschien kun je daar nog naar kijken:
If your server is behind a router/firewall with NAT enabled, don't forget to set the "ServerName" to your external IP:
[UWeb.WebServer]
ServerName=XXX.XXX.XXX.XXX (e.g. 195.130.132.82)
Voor de port forwarding-regel maakt BOTH of UDP in dit geval geen verschil, je kunt UDP laten staan omdat dus niet naar TCP wordt geluisterd. Ik heb zelf geen ervaring met (de configuratie van) een UT99 server, het zou UTWeb.ini moeten zijn.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zijn de poorten bereikbaar vanaf een ander apparaat binnen het LAN, op het interne IP-adres en de interne poorten die je hebt ingesteld in de port forwarding-regel(s)? Met Windows kun je dit controleren met onderstaande commando's in PowerShell, 192.168.178.123 is uiteraard een voorbeeld. Als de poorten alleen naar UDP luisteren, dan kun je dit niet controleren met een port scanner of onderstaande methode. Probeer het ook eens met deze site, daar kun je handmatig 7777 en 7778 opgeven.
Is de gateway (normaliter 192.168.178.1) correct geconfigureerd op het betreffende apparaat? Kun je eventueel de port forwarding-regel(s) plaatsen die je hebt aangemaakt?