1
Vraag
2
Reacties
voorng

Level 2
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Connectbox poort forwarding geen toegang vanaf buitenaf

Hoi allemaal,

 

Heb via deze link https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Port-forwarding-Alles-over-port-forwarding-bij-Ziggo/ba... community tips gelezen hoe in een connectbox een poort forwarding in te stellen. 

Via deze handleiding heb ik een poort forwarding ingesteld voor testen van een website die mij in huis op een websevertje draait. 

Binnen het eigen netwerk kan ik de site goed bereiken maar vanaf buiten af kan ik deze niet benaderen. 

Nu heb ik in deze community via https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Port-forwarding/td-p/918618?msclkid=e0210276ceb111eca38619150...  gelezen dat een modurator iets moet aanpassen in mijn connectbox. 

Zou dit ook op mijn connectbox ingesteld kunnen worden

Alvast hartelijk dank, 

Gerrit 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
voorng
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Bert, bedankt voor het helpen en meedenken maar heb de oorzaak gevonden. 

Stom!! maar ging testen met dat intern ip adres, maar je moet natuurlijk met ip adres binnenkomen van de connectbox die op zijn beurt de pakketjes doorstuurt naar mijn webservertje. 

Lampje ging branden toen je "intern ipadres en poort" aangaf.

Norgmaal bedankt!!

Gr.Gerrit

 

 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je wel de mogelijkheid om port forward in te stellen in je Connect box?

Zie je het als volgt in je Connect box of is Poort-forwarding niet aanwezig?

 

Bert_0-1652005060127.png

 

voorng
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Bert,

Zoals je kunt zien kan ik een poort forwarding instellen, maar van waar de vraag?

voorng_0-1652112537940.png

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Omdat met een bepaalde configuratie de Connect boxen helemaal geen Port-Forward in zich hebben en men zich met regelmaat vergist met port-filtering en je vroeg om het feit dat een Ziggo moderator mogelijk iets moet doen en dat is port-forward beschikbaar maken in je modem, maar die is beschikbaar in je modem.

 

Heb je UPnP uitstaan?

Zo nee, zet die eens uit, UPnP en handmatig kunnen elkaar bijten.

Na uitzetten, het modem 30 seconden van de stroom.

 

Werkt het dan nog niet, laat hier eens een schermafbeelding zien met de port-forward instellingen zoals ze nu staan.

voorng
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Ha! op die manier, dan heb ik het verkeerd begrepen, dacht dat de moderator iets kon enablen om het te laten werken. 

Heb UPnP uitgezet maar heeft geen effect gehad.

voorng_0-1652168305497.jpeg

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Helaas is nu niet te zien welke poorten je open hebt naar welk IP adres en is er niets over te zeggen.

Je hoeft dat niet te bedekken, want het zijn je interne gegevens, dat is bij iedereen hetzelfde.

Alleen het externe IP adres is bij iedereen anders.

voorng
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Bert, bedankt voor het helpen en meedenken maar heb de oorzaak gevonden. 

Stom!! maar ging testen met dat intern ip adres, maar je moet natuurlijk met ip adres binnenkomen van de connectbox die op zijn beurt de pakketjes doorstuurt naar mijn webservertje. 

Lampje ging branden toen je "intern ipadres en poort" aangaf.

Norgmaal bedankt!!

Gr.Gerrit

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic