Hoi allemaal,
Heb via deze link https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Port-forwarding-Alles-over-port-forwarding-bij-Ziggo/ba... community tips gelezen hoe in een connectbox een poort forwarding in te stellen.
Via deze handleiding heb ik een poort forwarding ingesteld voor testen van een website die mij in huis op een websevertje draait.
Binnen het eigen netwerk kan ik de site goed bereiken maar vanaf buiten af kan ik deze niet benaderen.
Nu heb ik in deze community via https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Port-forwarding/td-p/918618?msclkid=e0210276ceb111eca38619150... gelezen dat een modurator iets moet aanpassen in mijn connectbox.
Zou dit ook op mijn connectbox ingesteld kunnen worden
Alvast hartelijk dank,
Gerrit
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi Bert, bedankt voor het helpen en meedenken maar heb de oorzaak gevonden.
Stom!! maar ging testen met dat intern ip adres, maar je moet natuurlijk met ip adres binnenkomen van de connectbox die op zijn beurt de pakketjes doorstuurt naar mijn webservertje.
Lampje ging branden toen je "intern ipadres en poort" aangaf.
Norgmaal bedankt!!
Gr.Gerrit
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je wel de mogelijkheid om port forward in te stellen in je Connect box?
Zie je het als volgt in je Connect box of is Poort-forwarding niet aanwezig?
Hoi Bert,
Zoals je kunt zien kan ik een poort forwarding instellen, maar van waar de vraag?
Omdat met een bepaalde configuratie de Connect boxen helemaal geen Port-Forward in zich hebben en men zich met regelmaat vergist met port-filtering en je vroeg om het feit dat een Ziggo moderator mogelijk iets moet doen en dat is port-forward beschikbaar maken in je modem, maar die is beschikbaar in je modem.
Heb je UPnP uitstaan?
Zo nee, zet die eens uit, UPnP en handmatig kunnen elkaar bijten.
Na uitzetten, het modem 30 seconden van de stroom.
Werkt het dan nog niet, laat hier eens een schermafbeelding zien met de port-forward instellingen zoals ze nu staan.
Ha! op die manier, dan heb ik het verkeerd begrepen, dacht dat de moderator iets kon enablen om het te laten werken.
Heb UPnP uitgezet maar heeft geen effect gehad.
Helaas is nu niet te zien welke poorten je open hebt naar welk IP adres en is er niets over te zeggen.
Je hoeft dat niet te bedekken, want het zijn je interne gegevens, dat is bij iedereen hetzelfde.
Alleen het externe IP adres is bij iedereen anders.
Hoi Bert, bedankt voor het helpen en meedenken maar heb de oorzaak gevonden.
Stom!! maar ging testen met dat intern ip adres, maar je moet natuurlijk met ip adres binnenkomen van de connectbox die op zijn beurt de pakketjes doorstuurt naar mijn webservertje.
Lampje ging branden toen je "intern ipadres en poort" aangaf.
Norgmaal bedankt!!
Gr.Gerrit
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.