Vraag
Reacties
Aankondigingen
Zwavelstok
Level 1

Connectbox perikelen

Ik gebruik sinds wat maanden een connectbox en er vallen mij een aantal zaken op.

• 5 GHz module valt elke nacht uit. In de morgen een modem reset en de 5 GHz kan weer een dag mee. En ja, deze heeft een ander id dan de 2.4 GHz module.
  • Backup / restore werkt niet optimaal. Als ik een paar apparaten in de DHCP reservering lijst zet, ik maak hier een backup en daarna een restore, dan wordt de data niet gebruikt. Wachtwoord en wifi id's worden wel van de backup gebruikt.
  • Ik kan geen andere DNS servers definiëren voor eigen netwerk.

Misschien iemand een oplossing voor de 5GHz module?
0 Kudos
5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Al even van de stroom gehad of een reset uitgevoerd?
0 Kudos
Zwavelstok
Level 1
Topicstarter
Zie punt 1: In de morgen een modem reset en de 5 GHz kan weer een dag mee. Dit is met de stroom eraf.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
De helpdesk zal ook eerst vragen om een reset met resetknop achterop.
Ik hoop dat het helpt, maar weet dat niet zeker.
Nog niet eerder dit issue hier gezien op het forum.
0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.
Welk kanaal heeft u gekozen? Ik zelf gebruik kanaal 44 t/m kanaal 48 voor mijn div. netwerken . ( om even alles uit te sluiten probeer dit eens)
0 Kudos
Anne H
Community Developer
Community Developer
Hallo Zwavelstok, het 5Ghz dat elke nacht uitvalt (daar ben je na een tijdje ook wel flink klaar mee!) herken ik niet terug in andere reacties. Je kan altijd eens checken of een vast kanaal inde range zoals robbo voorstelt helpt.

Mocht het toch blijven dan zou ik graag willen weten of het op alle apparaten is uitgevallen, of de wifi verbinding helemaal weg is, of dat er wel verbinding is maar geen verkeer heen en weer gaat.

Over je andere 2 punten:

• De Backup / Restore werkt sowieso goed met met poortforwarden en wifi settings. We hebben nog niet eerder gehoord dat DHCP reserveringen niet meegaan, dat zou goed kunnen dat dit niet in de backup wordt meegenomen. Heb je een Arris of Compal Connectbox? Wij zullen dit dan ook testen.
  • DNS servers kun je per apparaat afzonderlijk instellen. Mocht je dit perse centraal willen beheren (kan ik me voorstellen) dan is een losse geavanceerde router handiger.
0 Kudos