1
Vraag
2
Reageer en help mee
acoster

Level 16
  • 1315Posts
  • 56Oplossingen
  • 131Likes

Connectbox ontvangen, installeren of niet?

Waarom weet ik niet precies, maar ik heb een connectbox mogen ontvangen van Ziggo. Verder niks erbij, geen begeleidend schrijven. Ik vermoed dat het te maken heeft met de aanvraag van het MAX-pakket, wat nog dezelfde dag is gecanceld, omdat ik niet in aanmerking kwam voor dat pakket.

Mijn Cisco doet het nog prima, geen problemen mee, dus is de vraag, moet ik de connectbox gaan gebruiken of niet? En zo niet, zou ik hem terug moeten sturen?
Ik zit er niet op te wachten dat ik straks wel problemen heb, als ik het modem installeer.
13 Reacties 13
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Deze vragen al voorgelegd aan de helpdesk via chat? https://www.ziggo.nl/chat

Er wil wel eens iets misgaan in de interne communicatie.
acoster
Topicstarter
Level 16
  • 1315Posts
  • 56Oplossingen
  • 131Likes

Nee, deze vraag heb ik niet via de chat aan de helpdesk voorgelegd, de chat werkt helaas niet (op deze locatie).

Ongetwijfeld zal het een miscommunicatie zijn, vraag me enkel af of Ziggo daar zelf niet achter komt. Je zou toch willen dat als je mensen apparatuur toe stuurt, ze dit ook gaan gebruiken. Anders zonde van de gemaakte kosten.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes

Als je de nieuwe ConnectBox ontvangen hebt weet Ziggo dat en gaan ze uiteindelijk je oude modem deactiveren en de nieuwe activeren.
Dat kan een week of twee duren.
Je merkt dus vanzelf dat het oude modem uitvalt als je geen actie onderneemt.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Nee, deze vraag heb ik niet via de chat aan de helpdesk voorgelegd, de chat werkt helaas niet (op deze locatie).

Mijn Cisco doet het nog prima, geen problemen mee, dus is de vraag, moet ik de connectbox gaan gebruiken of niet? En zo niet, zou ik hem terug moeten sturen?
Ik zit er niet op te wachten dat ik straks wel problemen heb, als ik het modem installeer.

Juist daarom lijkt het me des te belangrijker toch contact op te nemen. Lukt het niet via chat, dan per telefoon.
acoster
Topicstarter
Level 16
  • 1315Posts
  • 56Oplossingen
  • 131Likes

Zou het RobertKoopman ? Spreek je uit ervaring?
Nou..ik ben benieuwd dan... morgen zit ik op de 2 weken...
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3462Likes

Max = 400/40
Cisco Modem/Routers kunnen tot max 250 Mbps Down.
Dat kun je weten: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/

Vandaar dat je een ConnectBox krijgt.
Er is duidelijk iets misgegaan in de communicatie. Vanuit welke kant?
Check this out:
www.ziggo.nl/chat
Gaat sneller dan telefonisch & 24/7 beschikbaar.

Anders kunnen er rare onverwachte dingen gaan gebeuren.
Zoals: geen Internetverbinding meer.
Misschien valt het mee. Afwachten is af te raden, anders haal je die 400 Down nooit.
Gr Han
acoster
Topicstarter
Level 16
  • 1315Posts
  • 56Oplossingen
  • 131Likes

hanh wrote:
Max = 400/40
Cisco Modem/Routers kunnen tot max 250 Mbps Down.


Ik heb compleet, dus 200/20 en dat kan de Cisco makkelijk aan... dat weet ik!

Misschien even goed lezen....
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3462Likes

acoster wrote:
............Ik vermoed dat het te maken heeft met de aanvraag van het MAX-pakket, wat nog dezelfde dag is gecanceld, omdat ik niet in aanmerking kwam voor dat pakket.

Tsja, die cancel zag ik niet.
Voor je download speed heb je de ConnectBox niet nodig,dus.

Als je tevreden bent over je Wifi zou ik het laten zoals het is.
Een ConnectBox kan kuren hebben.

Een Cisco EPC 3925 heeft niet gelijktijdig 2.4 en 5 Ghz Wifi.
Op een Cisco EPC 3928 is gelijktijdig 2.4 en 5 Ghz Wifi wel aanwezig, zoals ook op de ConnectBox.
De theoretische Max Speed van Wifi is op beide Cisco's lager (802.11n) dan op de ConnectBox (802.11ac).

Zie dus maar.

Gr Han
acoster
Topicstarter
Level 16
  • 1315Posts
  • 56Oplossingen
  • 131Likes

Ik zal het weekend eens bellen.
De Wifi van het modem gebruik ik niet, heb mijn eigen AP's, dus daarvoor is het ook niet nodig. Nog geen voordelen gezien om de Connectbox erin te gaan zetten.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3462Likes

Als je Wifi via eigen AP's gebruikt, dan zie ik geen voordeel in een ConnectBox
ten opzichte van de Cisco van nu.
Het is altijd ook een beetje: if it ain't broke, don't fix it.
Als je nu een gelukkig mens bent met die Cisco, dan zou ik het wel weten.

Speculatie: je kreeg de ConnectBox omdat je cancel van het MAX abo
niet helemaal goed is doorgekomen. Dat hoeft verder geen lastige gevolgen te hebben.
Wat je wellicht niet wilt meemaken is, dat de ConnectBox ineens wordt geactiveerd
en Internet via de Cisco niet meer mogelijk is.
Hoe groot dat risico is, kun je maar beter asap proberen te weten komen.
Gebruik zoals gezegd:
www.ziggo.nl/chat
24/7 beschikbaar & snellere response dan via de telefoon.

Succes verder.

Gr Han
acoster
Topicstarter
Level 16
  • 1315Posts
  • 56Oplossingen
  • 131Likes

Helemaal nu ik dit bericht lees:
https://www.nu.nl/internet/5616074/modems-van-vodafoneziggo-klanten-herstarten-spontaan.html
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3462Likes

Er zijn ook gelukkige ConnectBox gebruikers.
Ik zou dat ding niet willen hebben.
Waarom niet? It sucks. Dat is mijn opinie, als niet helemaal gemiddelde klant.
Gr Han
acoster
Topicstarter
Level 16
  • 1315Posts
  • 56Oplossingen
  • 131Likes

Inderdaad...vanmorgen lag mijn modem eruit en kreeg ik een verzoek tot activatie van een modem. Geen controle op of ik het modem heb geïnstalleerd, gewoon activeren.
Dus vanmorgen geen internet, geen telefoon...

En probeer dan maar eens iemand te pakken te krijgen. Telefoon krijg je niemand voor 8 uur te pakken. Facebook messenger reageert 3 uur later en geeft het advies het modem naar fabrieksinstellingen te zetten...:thinking:...
Gelukkig kon ik via de community de url naar de chat vinden, via mijn telefoon (op 4G uiteraard), want deze staat ook niet op de site van Ziggo. En de chat werkte gelukkig..en heeft een medewerker mijn oude modem weer geactiveerd. Van het thuisfront hoor ik dat ze nu weer Wifi hebben...dus het lijkt goed te zijn weer.

Wel vreemd, helemaal omdat ik de bestelling heb geannuleerd, wat volgens de bevestiging binnen 14 dagen gewoon kan en ik een dag na de bestelling ook heb gedaan.
Lopen toch wat processen niet goed bij Ziggo...

En weer een wijze les geleerd, "if it ain't broke, don't fix it"... Als het eenmaal werkt, komt er niet aan, verander niet van pakket, dat vergroot de kans op problemen....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic