Naar aanleiding van topic : https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/rare-problemen-na-verhuizing-47239 wil ik graag mijn modem laten omzetten naar ipv4.
Vraag is wel, wat zijn hier de nadelen van en kan dit ook teruggezet worden als er problemen ontstaan.
(Ik heb al een “oud” artikel gevonden maar hier staat niets over nadelen in, ook kan ik nergens de chat functionaliteit vinden bij ziggo.nl)
Opgelost! Ga naar oplossing.
Contact gehad met Ziggo. Tijdens het gesprek bleek dat de instellingen van de modem niet goed stonden:
Volgens mijn gegevens stond je modem al op IPv4. Alleen leek dit administratief niet "de juiste" IPv4 te zijn.
We zetten 'm dus voor je goed. Mogelijk verhelpt dat ook de problemen die je ervaarde
Modem word nu omgezet naar ipv4.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Chat-functionaliteit gevonden.
Contact gehad met Ziggo. Tijdens het gesprek bleek dat de instellingen van de modem niet goed stonden:
Volgens mijn gegevens stond je modem al op IPv4. Alleen leek dit administratief niet "de juiste" IPv4 te zijn.
We zetten 'm dus voor je goed. Mogelijk verhelpt dat ook de problemen die je ervaarde
Modem word nu omgezet naar ipv4.
Nou geverifieerd dat de modem op ipv4 staat.
Kun je namelijk controleren dat er bij DHCP geen ipv6 instellingen aanwezig staan.
Ook staat er geen ipv6 ipadres bij de pagina: https://www.whatismyip.com
Lijkt nu dat het nu beter is.
Internet is nu sneller er alle apparaten reageren nu beter. Lijkt wel dat dit de oplossing is geweest.
Bedankt Ziggo.
Wat top dat je ons hier op de hoogte hield tijdens het IPv4-avontuur. Goed om te lezen dat het is opgelost 🙂 Veel internetplezier weer, @blueline!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.