Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
blueline
Level 1

Connectbox omzetten naar ipv4

Naar aanleiding van topic : https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/rare-problemen-na-verhuizing-47239 wil ik graag mijn modem laten omzetten naar ipv4. 

Vraag is wel, wat zijn hier de nadelen van en kan dit ook teruggezet worden als er problemen ontstaan. 

(Ik heb al een “oud” artikel gevonden maar hier staat niets over nadelen in, ook kan ik nergens de chat functionaliteit vinden bij ziggo.nl) 

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
blueline
Level 1
Topicstarter

Contact gehad met Ziggo. Tijdens het gesprek bleek dat de instellingen van de modem niet goed stonden: 

Volgens mijn gegevens stond je modem al op IPv4. Alleen leek dit administratief niet "de juiste" IPv4 te zijn.
We zetten 'm dus voor je goed. Mogelijk verhelpt dat ook de problemen die je ervaarde :thumbup:

 

Modem word nu omgezet naar ipv4. 

 

 

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
blueline
Level 1
Topicstarter

Chat-functionaliteit gevonden. 

blueline
Level 1
Topicstarter

Contact gehad met Ziggo. Tijdens het gesprek bleek dat de instellingen van de modem niet goed stonden: 

Volgens mijn gegevens stond je modem al op IPv4. Alleen leek dit administratief niet "de juiste" IPv4 te zijn.
We zetten 'm dus voor je goed. Mogelijk verhelpt dat ook de problemen die je ervaarde :thumbup:

 

Modem word nu omgezet naar ipv4. 

 

 

0 Kudos
Ga naar reactie
blueline
Level 1
Topicstarter

Nou geverifieerd dat de modem op ipv4 staat. 

Kun je namelijk controleren dat er bij DHCP geen ipv6 instellingen aanwezig staan.

Ook staat er geen ipv6 ipadres bij de pagina: https://www.whatismyip.com

 

Lijkt nu dat het nu beter is.

Internet is nu sneller er alle apparaten reageren nu beter. Lijkt wel dat dit de oplossing is geweest. 

Bedankt Ziggo. 

 

0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Wat top dat je ons hier op de hoogte hield tijdens het IPv4-avontuur. Goed om te lezen dat het is opgelost 🙂 Veel internetplezier weer, @blueline

0 Kudos