Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
dexd
Level 1

Connectbox omzetten naar IPv4

Beste Ziggo Moderator,

 

Zou u mij om willen zetten naar IPv4? Ik wil graag gebruik maken van Port Forwarding, maar deze instelling ontbreekt/greyed-out omdat mijn ConnectBox ingesteld staat op IPv6 DS Lite. Ik heb online gelezen dat een Ziggo Moderator dit kan omzetten.

Ik hoor graag of het mogelijk is en wat u van mij nodig heeft.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @dexd
Een warm welkom op de Ziggo Community!

Jouw vermoeden klopt helemaal! De optie portforwarding is op dit moment greyed-out omdat je modem staat ingesteld op IPv6 DS Lite. Ten behoeve van portforwarding kunnen we het profiel op je modem configureren naar IPv4 Only. Dit heb ik zojuist in gang gezet. Binnen nu en maximaal 24 uur staat je modem ingesteld op IPv4 Only. Schrik niet als het modem hierdoor uit zichzelf gaat opstarten. Vervolgens kun je de gewenste forwards instellen. Laat je ons weten of het is gelukt? 🙂

Bekijk in context

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @ruben2
Maar natuurlijk wil ik ook het profiel op jouw modem naar IPv4 Only configureren. Ik heb dit in werking gezet en binnen nu en maximaal 24 uur is het verwerkt. Schrik niet als je modem hierdoor opnieuw opstart 🙂

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @dexd
Een warm welkom op de Ziggo Community!

Jouw vermoeden klopt helemaal! De optie portforwarding is op dit moment greyed-out omdat je modem staat ingesteld op IPv6 DS Lite. Ten behoeve van portforwarding kunnen we het profiel op je modem configureren naar IPv4 Only. Dit heb ik zojuist in gang gezet. Binnen nu en maximaal 24 uur staat je modem ingesteld op IPv4 Only. Schrik niet als het modem hierdoor uit zichzelf gaat opstarten. Vervolgens kun je de gewenste forwards instellen. Laat je ons weten of het is gelukt? 🙂

0 Kudos
ruben2
Level 2

Beste Cecilia,

 

Mijn moden staat ingesteld op IPv6 DS Lite. Zou je op mijn modem IPv4 Only kunnen configureren? Ik heb dit nodig om port forwarding te gebruiken.

 

Alvast dank en hartelijke groet,

 

Ruben

0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid

Ik heb de moderators een seintje gegeven. Staan postcode en huisnummer in je community-profiel? (Alleen zichtbaar voor moderators)

ruben2
Level 2

Dag KBX458,

 

Dank voor de snelle reactie. Postcode en huisnummer staan in mijn profiel.

 

Groet,

 

Ruben

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @ruben2
Maar natuurlijk wil ik ook het profiel op jouw modem naar IPv4 Only configureren. Ik heb dit in werking gezet en binnen nu en maximaal 24 uur is het verwerkt. Schrik niet als je modem hierdoor opnieuw opstart 🙂

ruben2
Level 2

Hi Cecilia,

 

Dankje!

 

Ruben