1
Vraag
2
Reageer en help mee
Dave5

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Connectbox omruilverzoek naar een UBC1318zg

Goedemiddag,

 

Sinds kort valt onze internetverbinding weg en de CB is behoorlijk warm door de dag heen. Hierdoor ben ik even gaan lezen door het forum en voel mijn oog op het UBC1318 modem die word aangeboden voor vooral zakelijke klanten.

 

Nu zijn wij sindsdien zakelijke klant, en als ik hierdoor de problemen kan oplossen van een wegvallende verbinding, een betere chipset en een betere verbinding/latency voor mijn game hobby, versla ik enkele vliegen in 1 klap en ben ik direct in de chat met een medewerker een gesprek gestart en heb zo mijn "case" voor te dragen.

 

Deze stemde hier mee toe en beloofde mij het UBC1318 modem toe te sturen. 2 dagen later heb ik een ziggo pakketje gekregen met hier een tot mijn verbazing een CB Giga erin. Toch maar weer in de chat gesproken met alweer een andere medewerker die mij vertelde dat ze een swap kon doen van de CB giga naar de UBC1318, maar dat deze eerst geactiveerd moest worden.

 

Ook dit heb ik gedaan en vandaag weer contact opgenomen om na te vragen of dan nu eindelijk het originele verzoek kon worden gedaan om het UBC1318 modem te krijgen toegestuurd. In de chat werd dit wederom bevestigd. Na nog 2 minuten te hebben gepraat kreeg ik opeens te horen dat een andere medewerker dit verzoek heeft geweigerd met de reden "het huidige modem voldoet aan alle eisen". Na mijn vraag waarom dit dan eerst 3x word toegezegd kreeg ik als antwoord "de werkwijze is blijkbaar aangepast"

 

Is er wellicht hier iemand, ziggo of forumbezoeker, die mij kan vertellen of ik alsnog het UBC1318 modem kan krijgen toegestuurd? Dit staat duidelijk op de site dat deze (voornamelijk) voor zakelijke klanten is en niet dat ik nog aan tig andere eisen moet voldoen. Want met antwoorden als "want voor de cb kunnen wij de beste service leveren" heb ik niets aan.

 

Hopelijk kan iemand mij hier in verder helpen?

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

De UBC1318 wordt aan consumenten alleen aangeboden als alle andere mogelijke oorzaken zijn uitgesloten voor de problemen die ervaren worden.

 

Wat ervaar je precies voor problemen?

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Dave5
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Heeft dit op dit moment nog nut? Ik heb de cb Giga moeten aansluiten/activeren omdat de chatmedewerker mij had medegedeeld dat dit eerst moest gebeuren zodat deze geactiveerd staat in het systeem van ziggo. De oude cb is als het goed is vandaag op de post retour gegaan.

 

Anders ga ik ermee aan de slag!

 

Edit: Het gaat mij om het principe. Ik geef mijn problemen aan. Ik krijg iets anders toegestuurd dat wat mij in 1e instantie word beloofd, en na zoveel keer navragen kan het opeens niet meer.

 

Verder had ik last van wegvallende verbinding, trage verbinding, en een hoge latency tijdens game sessies, om je vragen even snel nog te beantwoorden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Dave5 Edit: Ja, dat heeft zeker nut, want er zal duidelijk uitgesloten moeten zijn dat de oorzaak toch niet ergens anders ligt, anders heeft een nieuw modem geen nut.

 

Als je Ziggo wilt houden aan hun woord, dan zul je contact moeten opnemen met Ziggo zakelijk.

Dit is het consumentenforum van Ziggo en Ziggo moderators kunnen niet in alle systemen van Ziggo zakelijk, maar je mogelijk wel helpen als alles duidelijk is.

 

Wil je je zaak hier hard kunnen maken, dat de Giga box niet geschikt is voor wat je ermee wil doen, beantwoord dan de vragen, dat werkt het snelst, is mijn ervaring op dit forum.

Dave5
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Bert  Hieronder de screens/bestanden waar u om vroeg

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Modem moet idd geactiveerd zijn om te kunnen swappen. In jou geval even ziggo zakelijk bellen en niet via de chat. Via ziggo zakelijk krijg je iets makkelijker voor elkaar. Je weet dat ubee geen wifi geeft dus een eigen wifi router er achter moet

Dave5
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@tjhslangen  Bedankt voor de tip. Dan ga ik het nog eenmaal via de zakelijke telefoon proberen. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Toevoeging: het AOP (TRAS-10/1000) is verouderd en dient te worden vervangen door een TRISZ-DG300, hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk.

 

In hoeverre is de vierwegsplitter rechts op de foto (nog) in gebruik? Deze is namelijk van lage kwaliteit en kan in elk geval het beste worden vervangen door een kwalitatief betere driewegsplitter, zoals een ESX-03 of 3DSS3, met een nieuwe IEC/F-kabel vanaf de POA-01-B.

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

@tobiastheebe 3 weg splitter gebruiken wij zelden nog in het veld. Alleen interne monteurs van ziggo hebben nog 3 weg. Hier word meestal een versterker geplaatst. Aop moet idd vervangen worden. Liefste een poa 254 met retour als er geen mediabox xl staat. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

@tjhslangen POA-254 + FRA-752X zou in dit geval ook mijn voorkeur hebben.

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Als aop vervangen word en is goede monteur die zal idd hem er tussen uithalen en versterker plaatsen en cons vervangen. Mijn advies ook alles wat niet gebruikt word aan kabels er afhalen. Elke open aansluit zorg voor problemen. Niet alleen in huis maar ook het netwerk terug in

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Couldn't agree more. Compressiestekkers i.p.v. de opdraaistekkers zouden ook een goede verbetering zijn, alsook het vervangen van verouderde contactdozen door btv 01-SET's, voor zover deze in gebruik zijn.

Dave5
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Heren bedankt voor de info!. Wij gaan vanaf dit weekend 2 weekjes op vakantie, ik ga hier bij terugkomst werk van maken dat de AOP door een monteur word vervangen dat de rest ook word vernieuwd!

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Dave5 welkom op de Ziggo Community. Fijn dat één en ander nu duidelijk is en dat je vooruit kunt. 

Kuren zijn nooit leuk. We horen graag wanneer we de monteur kunnen sturen. Eerst lekker op vakantie, geniet ervan! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic