1
Vraag
2
Reageer en help mee
Zeus Of Athens

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Connectbox omruilen voor de Ubee UBC1318ZG

Ook wij willen graag onze Connectbox omruilen voor de Ubee UBC1318ZG vanwege PUMA 6 problemen.

Helaas wil de klantenservice niet meewerken, omdat dit niet een standaard modem voor consumenten is.

Zoals meerdere topics hier en op Tweakers aangeven wordt het wel degelijk gedaan voor particulieren, maar je moet de juiste medewerker treffen.

Bijvoorbeeld: https://community.ziggo.nl/community-archief-226/connectbox-ping-spikes-en-packetloss-58638

Jammer dat het beleid niet duidelijk is.

29 Reacties 29
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Mooi dat dit je geholpen heeft!

 

Het oude modem mag retour naar dit adres:

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

Zeus Of Athens
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Moet er nog iets in de doos of kunnen jullie aan de hand van het serienummer zien van wie hij afkomstig is?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Zeus Of Athens,

Het wordt inderdaad gekoppeld aan het serienummer, dus dat komt helemaal goed. Bij het terugsturen krijg je een verzendbewijs, bewaar die nog even (of maak er een fotootje van).

Ser1986

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Mark Ziggo ; Heb als zakelijke klant ook veel last van een verbinding die wegvalt. Ik heb niet de uitgebreide testresultaten zoals de mensen hierboven hebben ingezonden.

Heb regelmatig contact gehad met ziggo klantenservice en dit heeft helaas nooit tot een resultaat geleidt. 

Als ik nu lees dat de zakelijke klanten normaliter recht hebben op een UBEE Modem, en dit modem ook veel issues oplost, dan zou het fijn zijn als ik mijn modem zou kunnen omruilen.

Bedankt

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hoi @Ser1986, als ik jouw verbinding bekijk zie ik een instabiel upstreamsignaal tussen onze centrale en jouw modem. Daar heeft de Puma6 chipset niets mee te maken en ik verwacht dat je met het Ubee modem exact dezelfde problemen zult ervaren.

Het instabiele signaal zie ik niet alleen op jouw modem maar op meer modems in jouw omgeving, dus het lijkt op een verstoring in het netwerk. Ik heb dit doorgestuurd naar ons Netwerkbeheer om verder uit te zoeken en actie te ondernemen om het op te lossen.

 

Los van de signaalproblemen. Het Ubee modem heeft geen wifi terwijl je nu wel de wifi van de Connectbox gebruikt, dus je kunt ze niet zomaar omwisselen zonder een goede wifi oplossing.

Ser1986

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag @Mark Ziggo ; Bedankt voor je snelle reactie. Goed om te horen dat je in ieder geval in staat bent om te zien dat er iets mis is met het signaal.

 

Bedoel je met meer modems in mijn omgeving ook andere buurtgenoten?

 

Ik ben wel van plan om 2 routers aan te schaffen; 1 direct aan mijn Connectbox voor een sterker signaal vanuit de meterkast en 1 op zolder (bekabeld) voor een stabiele verbinding op mijn thuiskantoor). Mocht je nog tips hebben voor een goede router voor deze setup dan hoor ik het graag (privebericht is ook prima hiervoor). 

 

Idealiter een router waar je de instellingen ook goed kan instellen om seamless roaming mogelijk te maken.

 

bedankt!

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Ser1986 wrote:

Bedoel je met meer modems in mijn omgeving ook andere buurtgenoten?

 

Exact! Vanochtend is een monteur in de wijkkast geweest om dit te onderzoeken maar op dat moment was er geen storing meer. Kun je het laten weten als je nog steeds problemen ervaart? (Graag in een nieuw topic, want dit gaat niet over het Ubee modem)

 

Ser1986 wrote:

Ik ben wel van plan om 2 routers aan te schaffen; 1 direct aan mijn Connectbox voor een sterker signaal vanuit de meterkast en 1 op zolder (bekabeld) voor een stabiele verbinding op mijn thuiskantoor). Mocht je nog tips hebben voor een goede router voor deze setup dan hoor ik het graag (privebericht is ook prima hiervoor). 

Idealiter een router waar je de instellingen ook goed kan instellen om seamless roaming mogelijk te maken.

Twee extra routers lijkt me niet nodig, maar je bedoelt misschien iets anders. Een router beheert het lokale netwerk en stuurt het dataverkeer naar het juiste apparaat in huis als een soort verkeersagent, je hebt in principe maar 1 router in je thuisnetwerk nodig.

Een access-point ‘beheert’ niets, maar functioneert alleen als doorgeefluik. Deze zijn perfect om je netwerk en wifi dekking uit te breiden. Je kunt routers ook als access-point configureren, maar routers zijn vaak duurder.

 

Maar als ik op je laatste zin afga ben je op zoek naar een wifi-mesh systeem. Ik heb daar persoonlijk geen ervaring mee en je hebt een hoop keuzes, dit is misschien een goeie gids om je te orienteren: https://tweakers.net/reviews/7852/wifi-best-buy-guide-mei-2020.html

 

 

Soenda

Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Mark Ziggo beste Mark, 

zelf ervaar ik dit soort problemen nu ook al meer dan 2 jaar, waar gaming en andere dingen niet prettig aanvoelt en alles heel sloom is.(500down 40up bekabeld)Denk door pingspikes. Ik heb hier meerdere posts over gedaan en nooit tot een oplossing gekomen. 
 

wat ik wel weet is dat ik dit probleem niet had met het eerste modem/router wat wij van jullie kregen maar dat het probleem later kwam. (Nu hebben we de connectbox)Heb dit probleem op de PS4 maar heb het ook als ik game op een gaming PC. Ik heb alles geprobeerd en weet zelf niks meer dus ik zou erg graag zo’n Ubee modem krijgen of dezelfde die wij kregen toen we klant bij jullie werden  ook al is het om een weekje te testen.

 

Na al deze posts in dit topic te lezen denk ik dat er een best grote kans is dat dit precies het probleem is wat ik ervaar. 


 

 

Soenda

Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Zeus Of Athens hey, deed je die puma6 test op dslreports? En naar welke server? 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Soenda wrote:

@Mark Ziggo beste Mark, 

zelf ervaar ik dit soort problemen nu ook al meer dan 2 jaar, waar gaming en andere dingen niet prettig aanvoelt en alles heel sloom is.(500down 40up bekabeld)Denk door pingspikes. Ik heb hier meerdere posts over gedaan en nooit tot een oplossing gekomen. 

wat ik wel weet is dat ik dit probleem niet had met het eerste modem/router wat wij van jullie kregen maar dat het probleem later kwam. (Nu hebben we de connectbox)Heb dit probleem op de PS4 maar heb het ook als ik game op een gaming PC. Ik heb alles geprobeerd en weet zelf niks meer dus ik zou erg graag zo’n Ubee modem krijgen of dezelfde die wij kregen toen we klant bij jullie werden  ook al is het om een weekje te testen.

Na al deze posts in dit topic te lezen denk ik dat er een best grote kans is dat dit precies het probleem is wat ik ervaar. 

Je kunt het beter bij je eigen topic https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connectbox-omruilen-voor-de-ubee-ubc1318zg-66346  

 houden anders woord het onoverzichtelijk 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic