1
Vraag
2
Reacties
snefkens

Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Connectbox omruilen voor de Ubee UBC1318ZG ivm latency etc

Hallo,

 

Ik zou graag mijn connectbox willen omruilen voor de Ubee UBC1318ZG. Ik ervaar problemen met latency , lag spikes etc. Heb al contact gezocht met de klantenservice, alleen die kennen PUMA6 chipsets niet en kunnen niks voor mij betekenen.

 

Even voor de details:

 

Ik heb een POA 01-UPC splitter waar de kabel binnen komt. De connectbox staat in bridge modus en daarna heb ik een Netgear R6400 router er op zitten. Ik heb mijn pc bedraad met een CAT6 kabel aangesloten en dan alsnog ervaar ik problemen. Ik heb een foto toegevoegd van DSL report en mijn aansluiting.

31 Reacties 31
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@snefkens Dan doen we het op de ouderwetse manier haha! Deze afspraken heb ik beschikbaar: 

 

do 03-02-2022 12:00-18:00 uur

vr 04-02-2022 12:00-18:00 uur

vr 04-02-2022 17:00-22:00 uur

ma 07-02-2022 12:00-18:00 uur

ma 07-02-2022 17:00-22:00 uur

di 08-02-2022 8:00-13:00 uur

di 08-02-2022 12:00-18:00 uur

di 08-02-2022 17:00-22:00 uur

wo 09-02-2022 8:00-13:00 uur

wo 09-02-2022 12:00-18:00 uur

wo 09-02-2022 17:00-22:00 uur

do 10-02-2022 8:00-13:00 uur

do 10-02-2022 12:00-18:00 uur

 

Ik ontvang het liefste 2 mogelijkheden omdat er ondertussen afspraken kunnen vervallen. 

snefkens
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@LotteIk krijg net een sms bericht binnen en heb hem gewijzigd! Bedankt!

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@snefkens Super! Geniet van je dag. 

snefkens
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@LotteBedankt, Jij ook!

snefkens
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Lotte 

 

Ik zie nu dat de monteur 50 euro kost. Maar het lijkt mij niet dat ik dit moet betalen aangezien het probleem ligt bij het signaal wat naar binnen komt?

 

Werk en kosten
Voor het vaste bedrag van € 50 bent u zeker van een oplossing. Al het nodige werk en materiaal zijn inbegrepen, ook de voorrijkosten. De reparaties aan het Ziggo netwerk, apparatuur die u van ons leent of aan het eerste aansluitpunt in huis zijn natuurlijk altijd voor onze rekening. De enige uitzondering is een signaalversterker, die verkoopt de monteur tegen kostprijs. Alle kosten zijn inclusief btw en zetten we op uw maandelijkse factuur. Op de reparatie krijgt u 28 dagen garantie, op gebruikt materiaal 2 jaar.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@snefkens Ik snap dat je schrikt van de e-mail. De monteur rekent alleen kosten wanneer de storing wordt veroorzaakt door eigen apparatuur of binnenhuis bekabeling. Je hebt het nodige uitgesloten dus dit moet goed zitten. Wil je echt geen risico lopen dan kan ik altijd nieuwe materialen opsturen. 

snefkens
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Lotte @Bert Allebei bedankt voor de hulp. Er is uiteindelijk kabel schade bij ons geconstateerd, er is 6 meter kabel vanaf buiten af opnieuw aangelegd. De problemen lijken nu opgelost te zijn. De volgende waardes krijg ik momenteel:

 

Zijn onderstaande rode cijfers nog problematisch?

 

snefkens_0-1649408175035.png

 

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)38.983454868540018
2Goed (Locked)38.983454734902510
3Goed (Locked)38.605132144408519
4Goed (Locked)38.983132144717315
5Goed (Locked)38.605132144169118
6Goed (Locked)38.98313214468488
7Goed (Locked)38.605132144373912
8Goed (Locked)38.605132144762113
9Goed (Locked)38.605132144335910
10Goed (Locked)38.983132144726611
11Goed (Locked)38.983132144576111
12Goed (Locked)38.60513214471299
13Goed (Locked)38.605132145034319
14Goed (Locked)38.98313214495296
15Goed (Locked)38.60513214500308
16Goed (Locked)38.605132144968416
17Goed (Locked)37.636132144617619
18Goed (Locked)37.356132145144511
19Goed (Locked)37.636454736107156
20Goed (Locked)37.3564547361864107
21Goed (Locked)37.356454735560083
22Goed (Locked)37.3564547362142181
23Goed (Locked)37.3564547365699231
24Goed (Locked)37.3564547353647177
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @snefkens, top dat de kabelschade inmiddels opgelost is! Hoe is het afgelopen weekend gegaan? 

snefkens
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@LotteIk heb nu een nieuw probleem, ik krijg nu het volgende in mijn modem:

 

snefkens_0-1649760037349.png

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @snefkens

 

Jammer dat er niemand meer is langs geweest in dit topic om je te helpen.

Ik zie wel dat het modem inmiddels weer 5 dagen online is. Weliswaar in bridge modus, maar het werkt 🙂

Mocht je nog hulp nodig hebben, laat je het dan hier weten?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

nadat je de melding (partial bonding US) kreeg is toen de upstream gewijzigd ?

snefkens
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Jamyla @anoniemforum Inmiddels heb ik de kabel in de muur er uitgehaald en opnieuw er in gestopt en het probleem is verdwenen. Het lijkt er dus op dat de kabel niet goed in de muur zat.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic