Hallo,
Ik zou graag mijn connectbox willen omruilen voor de Ubee UBC1318ZG. Ik ervaar problemen met latency , lag spikes etc. Heb al contact gezocht met de klantenservice, alleen die kennen PUMA6 chipsets niet en kunnen niks voor mij betekenen.
Even voor de details:
Ik heb een POA 01-UPC splitter waar de kabel binnen komt. De connectbox staat in bridge modus en daarna heb ik een Netgear R6400 router er op zitten. Ik heb mijn pc bedraad met een CAT6 kabel aangesloten en dan alsnog ervaar ik problemen. Ik heb een foto toegevoegd van DSL report en mijn aansluiting.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@snefkens Dan doen we het op de ouderwetse manier haha! Deze afspraken heb ik beschikbaar:
do 03-02-2022 12:00-18:00 uur
vr 04-02-2022 12:00-18:00 uur
vr 04-02-2022 17:00-22:00 uur
ma 07-02-2022 12:00-18:00 uur
ma 07-02-2022 17:00-22:00 uur
di 08-02-2022 8:00-13:00 uur
di 08-02-2022 12:00-18:00 uur
di 08-02-2022 17:00-22:00 uur
wo 09-02-2022 8:00-13:00 uur
wo 09-02-2022 12:00-18:00 uur
wo 09-02-2022 17:00-22:00 uur
do 10-02-2022 8:00-13:00 uur
do 10-02-2022 12:00-18:00 uur
Ik ontvang het liefste 2 mogelijkheden omdat er ondertussen afspraken kunnen vervallen.
@LotteIk krijg net een sms bericht binnen en heb hem gewijzigd! Bedankt!
@snefkens Super! Geniet van je dag.
@LotteBedankt, Jij ook!
Ik zie nu dat de monteur 50 euro kost. Maar het lijkt mij niet dat ik dit moet betalen aangezien het probleem ligt bij het signaal wat naar binnen komt?
Werk en kosten
Voor het vaste bedrag van € 50 bent u zeker van een oplossing. Al het nodige werk en materiaal zijn inbegrepen, ook de voorrijkosten. De reparaties aan het Ziggo netwerk, apparatuur die u van ons leent of aan het eerste aansluitpunt in huis zijn natuurlijk altijd voor onze rekening. De enige uitzondering is een signaalversterker, die verkoopt de monteur tegen kostprijs. Alle kosten zijn inclusief btw en zetten we op uw maandelijkse factuur. Op de reparatie krijgt u 28 dagen garantie, op gebruikt materiaal 2 jaar.
@snefkens Ik snap dat je schrikt van de e-mail. De monteur rekent alleen kosten wanneer de storing wordt veroorzaakt door eigen apparatuur of binnenhuis bekabeling. Je hebt het nodige uitgesloten dus dit moet goed zitten. Wil je echt geen risico lopen dan kan ik altijd nieuwe materialen opsturen.
@Lotte @Bert Allebei bedankt voor de hulp. Er is uiteindelijk kabel schade bij ons geconstateerd, er is 6 meter kabel vanaf buiten af opnieuw aangelegd. De problemen lijken nu opgelost te zijn. De volgende waardes krijg ik momenteel:
Zijn onderstaande rode cijfers nog problematisch?
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 | Goed (Locked) | 38.983 | 4548685400 | 18 |
2 | Goed (Locked) | 38.983 | 4547349025 | 10 |
3 | Goed (Locked) | 38.605 | 1321444085 | 19 |
4 | Goed (Locked) | 38.983 | 1321447173 | 15 |
5 | Goed (Locked) | 38.605 | 1321441691 | 18 |
6 | Goed (Locked) | 38.983 | 1321446848 | 8 |
7 | Goed (Locked) | 38.605 | 1321443739 | 12 |
8 | Goed (Locked) | 38.605 | 1321447621 | 13 |
9 | Goed (Locked) | 38.605 | 1321443359 | 10 |
10 | Goed (Locked) | 38.983 | 1321447266 | 11 |
11 | Goed (Locked) | 38.983 | 1321445761 | 11 |
12 | Goed (Locked) | 38.605 | 1321447129 | 9 |
13 | Goed (Locked) | 38.605 | 1321450343 | 19 |
14 | Goed (Locked) | 38.983 | 1321449529 | 6 |
15 | Goed (Locked) | 38.605 | 1321450030 | 8 |
16 | Goed (Locked) | 38.605 | 1321449684 | 16 |
17 | Goed (Locked) | 37.636 | 1321446176 | 19 |
18 | Goed (Locked) | 37.356 | 1321451445 | 11 |
19 | Goed (Locked) | 37.636 | 4547361071 | 56 |
20 | Goed (Locked) | 37.356 | 4547361864 | 107 |
21 | Goed (Locked) | 37.356 | 4547355600 | 83 |
22 | Goed (Locked) | 37.356 | 4547362142 | 181 |
23 | Goed (Locked) | 37.356 | 4547365699 | 231 |
24 | Goed (Locked) | 37.356 | 4547353647 | 177 |
Goedemorgen @snefkens, top dat de kabelschade inmiddels opgelost is! Hoe is het afgelopen weekend gegaan?
Goedemorgen @snefkens
Jammer dat er niemand meer is langs geweest in dit topic om je te helpen.
Ik zie wel dat het modem inmiddels weer 5 dagen online is. Weliswaar in bridge modus, maar het werkt 🙂
Mocht je nog hulp nodig hebben, laat je het dan hier weten?
nadat je de melding (partial bonding US) kreeg is toen de upstream gewijzigd ?
@Jamyla @anoniemforum Inmiddels heb ik de kabel in de muur er uitgehaald en opnieuw er in gestopt en het probleem is verdwenen. Het lijkt er dus op dat de kabel niet goed in de muur zat.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.