ook ik ervaar de laatste tijd veel lag tijdens het gamen
schoten die niet aankomen players die opeens heel snel lopen en schokkend lopen
dit is mijn pingplotter tijdens dat ik niks doen
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ah top, sorry. Dan kan ik je bij deze bevestigen dat alles er helemaal tiptop uitziet 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je inmiddels een monteur over de vloer gehad om je oude upc hoofdaansluiting te vervangen?
Dat zou zomaar eens de hoofdoorzaak van je lag kunnen zijn.
Die heb ik al vaker bij gamers voorbij zien komen als oorzaak van lag.
Uiteraard gun ik jou een Ubee maar:
Een Ubee word alleen als uitzondering aan particuliere klanten gegeven als de volledige binneninstalatie hedendaags is en er geen signaal problemen afkomstig zijn van de eindversterker/wijkkast.
Dan zal een moderator beslissen of je in aanmerking komt voor een Ubee.
Foto hoofdaansluiting uit vorige topic van TS:
Tom. wrote:Heb je inmiddels een monteur over de vloer gehad om je oude upc hoofdaansluiting te vervangen?
Dat zou zomaar eens de hoofdoorzaak van je lag kunnen zijn.
Die heb ik al vaker bij gamers voorbij zien komen als oorzaak van lag.
Uiteraard gun ik jou een Ubee maar:
Een Ubee word alleen als uitzondering aan particuliere klanten gegeven als de volledige binneninstalatie hedendaags is en er geen signaal problemen afkomstig zijn van de eindversterker/wijkkast.
Dan zal een moderator beslissen of je in aanmerking komt voor een Ubee.
Foto hoofdaansluiting uit vorige topic van TS:
nee die monteur kan pas komen als ik giganet aanvraag maar dat gaat pas volgend jaar gebeuren maar ik ervaar nu wel deze lag
Heeft de klantenservice dat gezegd?
Deze hoofdaansluiting word namelijk vaak vervangen bij problemen.
Een moderator kan daar over beslissen of je in aanmerking komt voor een monteur die de hoofdaansluiting kostenloos vervangt.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 werkdagen langskomen in ieder topic.
Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.
Tom. wrote:Heeft de klantenservice dat gezegd?
Ik zie deze hoofdaansluiting namelijk vaak vervangen worden bij problemen.
ik wou hem eerst laten vervangen preventief alvast voor giganet toen zij de mensen hier dat dat niet ging en alleen werd gedaan als er problemen in principe zijn er geen problemen tijdens streamen van netflix of downloaden maar nu dus wel blijkbaar tijdens online gamen dus misschien kan er dan toch naar mij signaal worden gekeken door een ziggo moderator en anders een monteur sturen
Een moderator komtbinnen 1-3 werkdagen hier langs om een blik op je signaal te werpen en mochten hun het nodig vinden een monteursafspraak voor je inplannen.
robinjoo19 wrote:ook ik ervaar de laatste tijd veel lag tijdens het gamen
schoten die niet aankomen players die opeens heel snel lopen en schokkend lopen
dit is mijn pingplotter tijdens dat ik niks doen
de ping plotter ziet er prima uit
blijft netjes onder de 30 ms zie maar een kleine piek net boven de 30 maar dat is maar dat is niet constant
zo als @Tom. ook al aangeeft is je hoofdaansluiting verouderd dus dient die vervangen te woorden
anoniemforum wrote:robinjoo19 wrote:ook ik ervaar de laatste tijd veel lag tijdens het gamen
schoten die niet aankomen players die opeens heel snel lopen en schokkend lopen
dit is mijn pingplotter tijdens dat ik niks doen
de ping plotter ziet er prima uit
blijft netjes onder de 30 ms zie maar een kleine piek net boven de 30 maar dat is maar dat is niet constant
zo als @Tom. ook al aangeeft is je hoofdaansluiting verouderd dus dient die vervangen te woorden
moet ik anders een pingplotter plaatsen tijdens het gamen
modem log
23-11-2020 16:18:05 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[80.56.134.181];CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
23-11-2020 15:07:28 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
20-11-2020 15:29:47 | warning | TCS Partial Service;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
20-11-2020 15:29:30 | critical | Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
20-11-2020 15:29:28 | warning | TCS Partial Service;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
20-11-2020 15:29:00 | critical | Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
20-11-2020 15:00:02 | notice | MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
20-11-2020 14:59:50 | warning | Lost MDD Timeout;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
20-11-2020 14:59:44 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19-11-2020 15:25:41 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[80.56.134.181];CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19-11-2020 14:05:06 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19-11-2020 13:55:18 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[80.56.134.181];CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19-11-2020 13:50:57 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19-11-2020 13:32:43 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[80.56.134.181];CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19-11-2020 13:27:17 | notice | REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19-11-2020 13:27:14 | notice | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
19-11-2020 13:27:11 | warning | MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-01-1970 00:01:19 | notice | Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-01-1970 00:05:17 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-01-1970 00:05:00 | warning | B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Upstream bonded channels
Channel | Frequency (Hz) | Power (dBmV) | Symbol Rate (ksps) | Modulation | Channel ID |
---|---|---|---|---|---|
1 | 50900000 | 44 | 5.120 | 64qam | 8 |
2 | 28600000 | 44 | 2.560 | 64qam | 12 |
3 | 57800000 | 45 | 5.120 | 64qam | 7 |
4 | 31800000 | 44 | 2.560 | 64qam | 11 |
5 | 37100000 | 45 | 5.120 | 64qam | 10 |
6 | 44000000 | 45 | 5.120 | 64qam | 9 |
Upstream bonded channels
Channel | Channel Type | T1 Timeouts | T2 Timeouts | T3 Timeouts | T4 Timeouts |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2.0 | 0 | 0 | 9 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 12 | 59 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 11 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 6 | 59 |
5 | 2.0 | 0 | 0 | 13 | 58 |
6 | 2.0 | 0 | 0 | 8 | 59 |
Downstream bonded channels
Channel | Frequency (Hz) | Power (dBmV) | SNR (dB) | Modulation | Channel ID |
---|---|---|---|---|---|
1 | 618000000 | 3 | 36 | 256qam | 3 |
2 | 602000000 | 3 | 37 | 256qam | 1 |
3 | 626000000 | 2 | 36 | 256qam | 4 |
4 | 634000000 | 2 | 36 | 256qam | 5 |
5 | 650000000 | 2 | 36 | 256qam | 7 |
6 | 658000000 | 3 | 36 | 256qam | 8 |
7 | 674000000 | 4 | 36 | 256qam | 10 |
8 | 682000000 | 4 | 36 | 256qam | 11 |
9 | 690000000 | 4 | 36 | 256qam | 12 |
10 | 698000000 | 4 | 36 | 256qam | 13 |
11 | 706000000 | 3 | 35 | 256qam | 14 |
12 | 714000000 | 3 | 35 | 256qam | 15 |
13 | 722000000 | 2 | 35 | 256qam | 16 |
14 | 730000000 | 2 | 36 | 256qam | 17 |
15 | 738000000 | 3 | 35 | 256qam | 18 |
16 | 754000000 | 3 | 35 | 256qam | 20 |
17 | 762000000 | 2 | 35 | 256qam | 21 |
18 | 770000000 | 2 | 35 | 256qam | 22 |
19 | 778000000 | 2 | 35 | 256qam | 23 |
20 | 794000000 | 1 | 35 | 256qam | 25 |
21 | 802000000 | 1 | 35 | 256qam | 26 |
22 | 810000000 | 1 | 35 | 256qam | 27 |
23 | 834000000 | 1 | 35 | 256qam | 30 |
24 | 842000000 | 1 | 34 | 256qam | 31 |
Downstream bonded channels
Channel | Locked Status | RxMER (dB) | Pre RS Errors | Post RS Errors |
---|---|---|---|---|
1 | Locked | 36.610 | 12127646487 | 530 |
2 | Locked | 37.356 | 2749928764 | 41 |
3 | Locked | 36.387 | 2749928579 | 61 |
4 | Locked | 36.387 | 2749927033 | 99 |
5 | Locked | 36.387 | 2749927217 | 106 |
6 | Locked | 36.387 | 2749926771 | 60 |
7 | Locked | 36.387 | 2749928613 | 72 |
8 | Locked | 36.387 | 2749928423 | 65 |
9 | Locked | 36.610 | 2749928561 | 54 |
10 | Locked | 36.610 | 2749928421 | 30 |
11 | Locked | 35.780 | 2749928760 | 194 |
12 | Locked | 35.780 | 2749928964 | 192 |
13 | Locked | 35.595 | 2749930886 | 455 |
14 | Locked | 36.387 | 2749925655 | 109 |
15 | Locked | 35.780 | 2749931852 | 225 |
16 | Locked | 35.595 | 2749932707 | 235 |
17 | Locked | 35.780 | 2749924027 | 299 |
18 | Locked | 35.595 | 2749932791 | 321 |
19 | Locked | 35.780 | 2749929811 | 401 |
20 | Locked | 35.595 | 3167130936 | 1356 |
21 | Locked | 35.595 | 3167130197 | 1592 |
22 | Locked | 35.595 | 3167132113 | 2573 |
23 | Locked | 35.084 | 3167126017 | 6119 |
24 | Locked | 35.084 | 11981325641 | 22708 |
Standard specification compliant | : | DOCSIS 3.0 |
Hardware version | : | 4.01 |
Software version | : | CH7465LG-NCIP-6.12.18.26-3p6-GA-NOSH |
robinjoo19 wrote:anoniemforum wrote:robinjoo19 wrote:ook ik ervaar de laatste tijd veel lag tijdens het gamen
schoten die niet aankomen players die opeens heel snel lopen en schokkend lopen
dit is mijn pingplotter tijdens dat ik niks doen
de ping plotter ziet er prima uit
blijft netjes onder de 30 ms zie maar een kleine piek net boven de 30 maar dat is maar dat is niet constant
zo als @Tom. ook al aangeeft is je hoofdaansluiting verouderd dus dient die vervangen te woorden
moet ik anders een pingplotter plaatsen tijdens het gamen
doe maar dan kunnen we zien of die dan hoger is
heb je een eigen router aan de connectbox aangesloten ? zo ja staat de connectbox in bridge mode
robinjoo19 wrote:Downstream bonded channels
Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) SNR (dB) Modulation Channel ID 1 618000000 3 36 256qam 3 2 602000000 3 37 256qam 1 3 626000000 2 36 256qam 4 4 634000000 2 36 256qam 5 5 650000000 2 36 256qam 7 6 658000000 3 36 256qam 8 7 674000000 4 36 256qam 10 8 682000000 4 36 256qam 11 9 690000000 4 36 256qam 12 10 698000000 4 36 256qam 13 11 706000000 3 35 256qam 14 12 714000000 3 35 256qam 15 13 722000000 2 35 256qam 16 14 730000000 2 36 256qam 17 15 738000000 3 35 256qam 18 16 754000000 3 35 256qam 20 17 762000000 2 35 256qam 21 18 770000000 2 35 256qam 22 19 778000000 2 35 256qam 23 20 794000000 1 35 256qam 25 21 802000000 1 35 256qam 26 22 810000000 1 35 256qam 27 23 834000000 1 35 256qam 30 24 842000000 1 34 256qam 31
Downstream bonded channels
Channel Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors 1 Locked 36.610 12127646487 530 2 Locked 37.356 2749928764 41 3 Locked 36.387 2749928579 61 4 Locked 36.387 2749927033 99 5 Locked 36.387 2749927217 106 6 Locked 36.387 2749926771 60 7 Locked 36.387 2749928613 72 8 Locked 36.387 2749928423 65 9 Locked 36.610 2749928561 54 10 Locked 36.610 2749928421 30 11 Locked 35.780 2749928760 194 12 Locked 35.780 2749928964 192 13 Locked 35.595 2749930886 455 14 Locked 36.387 2749925655 109 15 Locked 35.780 2749931852 225 16 Locked 35.595 2749932707 235 17 Locked 35.780 2749924027 299 18 Locked 35.595 2749932791 321 19 Locked 35.780 2749929811 401 20 Locked 35.595 3167130936 1356 21 Locked 35.595 3167130197 1592 22 Locked 35.595 3167132113 2573 23 Locked 35.084 3167126017 6119 24 Locked 35.084 11981325641 22708
ruis komt waarschijnlijk door de verouderde aop in de meterkast
anoniemforum wrote:robinjoo19 wrote:anoniemforum wrote:robinjoo19 wrote:ook ik ervaar de laatste tijd veel lag tijdens het gamen
schoten die niet aankomen players die opeens heel snel lopen en schokkend lopen
dit is mijn pingplotter tijdens dat ik niks doen
de ping plotter ziet er prima uit
blijft netjes onder de 30 ms zie maar een kleine piek net boven de 30 maar dat is maar dat is niet constant
zo als @Tom. ook al aangeeft is je hoofdaansluiting verouderd dus dient die vervangen te woorden
moet ik anders een pingplotter plaatsen tijdens het gamen
doe maar dan kunnen we zien of die dan hoger is
heb je een eigen router aan de connectbox aangesloten ? zo ja staat de connectbox in bridge mode
ja eigen router netgear nighthawk r7800 ja groen lampje
robinjoo19 wrote:anoniemforum wrote:robinjoo19 wrote:anoniemforum wrote:robinjoo19 wrote:ook ik ervaar de laatste tijd veel lag tijdens het gamen
schoten die niet aankomen players die opeens heel snel lopen en schokkend lopen
dit is mijn pingplotter tijdens dat ik niks doen
de ping plotter ziet er prima uit
blijft netjes onder de 30 ms zie maar een kleine piek net boven de 30 maar dat is maar dat is niet constant
zo als @Tom. ook al aangeeft is je hoofdaansluiting verouderd dus dient die vervangen te woorden
moet ik anders een pingplotter plaatsen tijdens het gamen
doe maar dan kunnen we zien of die dan hoger is
heb je een eigen router aan de connectbox aangesloten ? zo ja staat de connectbox in bridge mode
ja eigen router netgear nighthawk r7800 ja groen lampje
heb je dynamisch QoS ingesteld in de router
en game je bedraad of draadloos?
anoniemforum wrote:robinjoo19 wrote:anoniemforum wrote:robinjoo19 wrote:anoniemforum wrote:robinjoo19 wrote:ook ik ervaar de laatste tijd veel lag tijdens het gamen
schoten die niet aankomen players die opeens heel snel lopen en schokkend lopen
dit is mijn pingplotter tijdens dat ik niks doen
de ping plotter ziet er prima uit
blijft netjes onder de 30 ms zie maar een kleine piek net boven de 30 maar dat is maar dat is niet constant
zo als @Tom. ook al aangeeft is je hoofdaansluiting verouderd dus dient die vervangen te woorden
moet ik anders een pingplotter plaatsen tijdens het gamen
doe maar dan kunnen we zien of die dan hoger is
heb je een eigen router aan de connectbox aangesloten ? zo ja staat de connectbox in bridge mode
ja eigen router netgear nighthawk r7800 ja groen lampje
heb je dynamisch QoS ingesteld in de router
en game je bedraad of draadloos?
ik game op mijn desktop bedraad dus qos staat nu aan maar kan ik uitzetten?
robinjoo19 wrote:anoniemforum wrote:robinjoo19 wrote:anoniemforum wrote:robinjoo19 wrote:anoniemforum wrote:robinjoo19 wrote:ook ik ervaar de laatste tijd veel lag tijdens het gamen
schoten die niet aankomen players die opeens heel snel lopen en schokkend lopen
dit is mijn pingplotter tijdens dat ik niks doen
de ping plotter ziet er prima uit
blijft netjes onder de 30 ms zie maar een kleine piek net boven de 30 maar dat is maar dat is niet constant
zo als @Tom. ook al aangeeft is je hoofdaansluiting verouderd dus dient die vervangen te woorden
moet ik anders een pingplotter plaatsen tijdens het gamen
doe maar dan kunnen we zien of die dan hoger is
heb je een eigen router aan de connectbox aangesloten ? zo ja staat de connectbox in bridge mode
ja eigen router netgear nighthawk r7800 ja groen lampje
heb je dynamisch QoS ingesteld in de router
en game je bedraad of draadloos?
ik game op mijn desktop bedraad dus qos staat nu aan maar kan ik uitzetten?
heb je die ook goed ingesteld?
printscreen
anoniemforum wrote:robinjoo19 wrote:anoniemforum wrote:robinjoo19 wrote:anoniemforum wrote:robinjoo19 wrote:anoniemforum wrote:robinjoo19 wrote:ook ik ervaar de laatste tijd veel lag tijdens het gamen
schoten die niet aankomen players die opeens heel snel lopen en schokkend lopen
dit is mijn pingplotter tijdens dat ik niks doen
de ping plotter ziet er prima uit
blijft netjes onder de 30 ms zie maar een kleine piek net boven de 30 maar dat is maar dat is niet constant
zo als @Tom. ook al aangeeft is je hoofdaansluiting verouderd dus dient die vervangen te woorden
moet ik anders een pingplotter plaatsen tijdens het gamen
doe maar dan kunnen we zien of die dan hoger is
heb je een eigen router aan de connectbox aangesloten ? zo ja staat de connectbox in bridge mode
ja eigen router netgear nighthawk r7800 ja groen lampje
heb je dynamisch QoS ingesteld in de router
en game je bedraad of draadloos?
ik game op mijn desktop bedraad dus qos staat nu aan maar kan ik uitzetten?
heb je die ook goed ingesteld?
printscreen
die heb ik ingesteld op iets onder wat ik maximaal haal met mij abbonement
om de bufferbloat te verminderen
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.