Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
MR_CHIP
Level 19

Connectbox omruilen voor Ubee ubc1318ZG ivm lag

ook ik ervaar de laatste tijd veel lag tijdens het gamen 

schoten die niet aankomen players die opeens heel snel lopen en schokkend lopen

 

 

dit is mijn pingplotter tijdens dat ik niks doen 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Ah top, sorry. Dan kan ik je bij deze bevestigen dat alles er helemaal tiptop uitziet 🙂 

 

Bekijk in context

76 Reacties 76
Meldingen
Aan Uit
Tom.
Level 18

Heb je inmiddels een monteur over de vloer gehad om je oude upc hoofdaansluiting te vervangen?

Dat zou zomaar eens de hoofdoorzaak van je lag kunnen zijn.

Die heb ik al vaker bij gamers voorbij zien komen als oorzaak van lag.

 

Uiteraard gun ik jou een Ubee maar:

Een Ubee word alleen als uitzondering aan particuliere klanten gegeven als de volledige binneninstalatie hedendaags is en er geen signaal problemen afkomstig zijn van de eindversterker/wijkkast.

Dan zal een moderator beslissen of je in aanmerking komt voor een Ubee.

 

Foto hoofdaansluiting uit vorige topic van TS:

 

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19
Topicstarter
Tom. wrote:

Heb je inmiddels een monteur over de vloer gehad om je oude upc hoofdaansluiting te vervangen?

Dat zou zomaar eens de hoofdoorzaak van je lag kunnen zijn.

Die heb ik al vaker bij gamers voorbij zien komen als oorzaak van lag.

 

Uiteraard gun ik jou een Ubee maar:

Een Ubee word alleen als uitzondering aan particuliere klanten gegeven als de volledige binneninstalatie hedendaags is en er geen signaal problemen afkomstig zijn van de eindversterker/wijkkast.

Dan zal een moderator beslissen of je in aanmerking komt voor een Ubee.

 

Foto hoofdaansluiting uit vorige topic van TS:

 

nee die monteur kan pas komen als ik giganet aanvraag maar dat gaat pas volgend jaar gebeuren maar ik ervaar nu wel deze lag

0 Kudos
Tom.
Level 18

Heeft de klantenservice dat gezegd?

Deze hoofdaansluiting word namelijk vaak vervangen bij problemen.

 

Een moderator kan daar over beslissen of je in aanmerking komt voor een monteur die de hoofdaansluiting kostenloos vervangt.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 werkdagen langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

MR_CHIP
Level 19
Topicstarter
Tom. wrote:

Heeft de klantenservice dat gezegd?

Ik zie deze hoofdaansluiting namelijk vaak vervangen worden bij problemen.

ik wou hem eerst laten vervangen preventief alvast voor giganet toen zij de mensen hier dat dat niet ging en alleen werd gedaan als er problemen in principe zijn er geen problemen tijdens streamen van netflix of downloaden maar nu dus wel blijkbaar tijdens online gamen dus misschien kan er dan toch naar mij signaal worden gekeken door een ziggo moderator en anders een monteur sturen

0 Kudos
Tom.
Level 18

Een moderator komtbinnen 1-3 werkdagen hier langs om een blik op je signaal te werpen en mochten hun het nodig vinden een monteursafspraak voor je inplannen.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.
robinjoo19 wrote:

ook ik ervaar de laatste tijd veel lag tijdens het gamen 

schoten die niet aankomen players die opeens heel snel lopen en schokkend lopen

 

 

dit is mijn pingplotter tijdens dat ik niks doen 

 

de ping plotter ziet er prima uit

blijft netjes onder de 30 ms zie maar een kleine piek net boven de 30 maar dat is maar dat is niet constant 

zo als @Tom.  ook al aangeeft is je hoofdaansluiting verouderd dus dient die vervangen te woorden

MR_CHIP
Level 19
Topicstarter
anoniemforum wrote:
robinjoo19 wrote:

ook ik ervaar de laatste tijd veel lag tijdens het gamen 

schoten die niet aankomen players die opeens heel snel lopen en schokkend lopen

 

 

dit is mijn pingplotter tijdens dat ik niks doen 

 

de ping plotter ziet er prima uit

blijft netjes onder de 30 ms zie maar een kleine piek net boven de 30 maar dat is maar dat is niet constant 

zo als @Tom.  ook al aangeeft is je hoofdaansluiting verouderd dus dient die vervangen te woorden

moet ik anders een pingplotter plaatsen tijdens het gamen

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19
Topicstarter

modem log

 

23-11-2020 16:18:05 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[80.56.134.181];CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-11-2020 15:07:28 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20-11-2020 15:29:47 warning TCS Partial Service;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20-11-2020 15:29:30 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20-11-2020 15:29:28 warning TCS Partial Service;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20-11-2020 15:29:00 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20-11-2020 15:00:02 notice MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20-11-2020 14:59:50 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20-11-2020 14:59:44 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-11-2020 15:25:41 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[80.56.134.181];CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-11-2020 14:05:06 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-11-2020 13:55:18 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[80.56.134.181];CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-11-2020 13:50:57 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-11-2020 13:32:43 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[80.56.134.181];CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-11-2020 13:27:17 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-11-2020 13:27:14 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-11-2020 13:27:11 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:19 notice Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:05:17 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:05:00 warning

B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=54:67:51:ee:5f:20;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:02;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19
Topicstarter

Upstream bonded channels

Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulation Channel ID
1 50900000 44 5.120 64qam 8
2 28600000 44 2.560 64qam 12
3 57800000 45 5.120 64qam 7
4 31800000 44 2.560 64qam 11
5 37100000 45 5.120 64qam 10
6 44000000 45 5.120 64qam 9
0 Kudos
MR_CHIP
Level 19
Topicstarter

Upstream bonded channels

Channel Channel Type T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 9 0
2 2.0 0 0 12 59
3 2.0 0 0 11 0
4 2.0 0 0 6 59
5 2.0 0 0 13 58
6 2.0 0 0 8 59
0 Kudos
MR_CHIP
Level 19
Topicstarter

Downstream bonded channels

Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) SNR (dB) Modulation Channel ID
1 618000000 3 36 256qam 3
2 602000000 3 37 256qam 1
3 626000000 2 36 256qam 4
4 634000000 2 36 256qam 5
5 650000000 2 36 256qam 7
6 658000000 3 36 256qam 8
7 674000000 4 36 256qam 10
8 682000000 4 36 256qam 11
9 690000000 4 36 256qam 12
10 698000000 4 36 256qam 13
11 706000000 3 35 256qam 14
12 714000000 3 35 256qam 15
13 722000000 2 35 256qam 16
14 730000000 2 36 256qam 17
15 738000000 3 35 256qam 18
16 754000000 3 35 256qam 20
17 762000000 2 35 256qam 21
18 770000000 2 35 256qam 22
19 778000000 2 35 256qam 23
20 794000000 1 35 256qam 25
21 802000000 1 35 256qam 26
22 810000000 1 35 256qam 27
23 834000000 1 35 256qam 30
24 842000000 1 34 256qam 31

 

Downstream bonded channels

Channel Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Locked 36.610 12127646487 530
2 Locked 37.356 2749928764 41
3 Locked 36.387 2749928579 61
4 Locked 36.387 2749927033 99
5 Locked 36.387 2749927217 106
6 Locked 36.387 2749926771 60
7 Locked 36.387 2749928613 72
8 Locked 36.387 2749928423 65
9 Locked 36.610 2749928561 54
10 Locked 36.610 2749928421 30
11 Locked 35.780 2749928760 194
12 Locked 35.780 2749928964 192
13 Locked 35.595 2749930886 455
14 Locked 36.387 2749925655 109
15 Locked 35.780 2749931852 225
16 Locked 35.595 2749932707 235
17 Locked 35.780 2749924027 299
18 Locked 35.595 2749932791 321
19 Locked 35.780 2749929811 401
20 Locked 35.595 3167130936 1356
21 Locked 35.595 3167130197 1592
22 Locked 35.595 3167132113 2573
23 Locked 35.084 3167126017 6119
24 Locked 35.084 11981325641 22708
0 Kudos
MR_CHIP
Level 19
Topicstarter
Standard specification compliant : DOCSIS 3.0
Hardware version : 4.01
Software version : CH7465LG-NCIP-6.12.18.26-3p6-GA-NOSH
0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.
robinjoo19 wrote:
anoniemforum wrote:
robinjoo19 wrote:

ook ik ervaar de laatste tijd veel lag tijdens het gamen 

schoten die niet aankomen players die opeens heel snel lopen en schokkend lopen

 

 

dit is mijn pingplotter tijdens dat ik niks doen 

 

de ping plotter ziet er prima uit

blijft netjes onder de 30 ms zie maar een kleine piek net boven de 30 maar dat is maar dat is niet constant 

zo als @Tom.  ook al aangeeft is je hoofdaansluiting verouderd dus dient die vervangen te woorden

moet ik anders een pingplotter plaatsen tijdens het gamen

doe maar dan kunnen we zien of die dan hoger is 

heb je een eigen router aan de connectbox aangesloten ? zo ja staat de connectbox in bridge mode

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.
robinjoo19 wrote:

Downstream bonded channels

Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) SNR (dB) Modulation Channel ID
1 618000000 3 36 256qam 3
2 602000000 3 37 256qam 1
3 626000000 2 36 256qam 4
4 634000000 2 36 256qam 5
5 650000000 2 36 256qam 7
6 658000000 3 36 256qam 8
7 674000000 4 36 256qam 10
8 682000000 4 36 256qam 11
9 690000000 4 36 256qam 12
10 698000000 4 36 256qam 13
11 706000000 3 35 256qam 14
12 714000000 3 35 256qam 15
13 722000000 2 35 256qam 16
14 730000000 2 36 256qam 17
15 738000000 3 35 256qam 18
16 754000000 3 35 256qam 20
17 762000000 2 35 256qam 21
18 770000000 2 35 256qam 22
19 778000000 2 35 256qam 23
20 794000000 1 35 256qam 25
21 802000000 1 35 256qam 26
22 810000000 1 35 256qam 27
23 834000000 1 35 256qam 30
24 842000000 1 34 256qam 31

 

Downstream bonded channels

Channel Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Locked 36.610 12127646487 530
2 Locked 37.356 2749928764 41
3 Locked 36.387 2749928579 61
4 Locked 36.387 2749927033 99
5 Locked 36.387 2749927217 106
6 Locked 36.387 2749926771 60
7 Locked 36.387 2749928613 72
8 Locked 36.387 2749928423 65
9 Locked 36.610 2749928561 54
10 Locked 36.610 2749928421 30
11 Locked 35.780 2749928760 194
12 Locked 35.780 2749928964 192
13 Locked 35.595 2749930886 455
14 Locked 36.387 2749925655 109
15 Locked 35.780 2749931852 225
16 Locked 35.595 2749932707 235
17 Locked 35.780 2749924027 299
18 Locked 35.595 2749932791 321
19 Locked 35.780 2749929811 401
20 Locked 35.595 3167130936 1356
21 Locked 35.595 3167130197 1592
22 Locked 35.595 3167132113 2573
23 Locked 35.084 3167126017 6119
24 Locked 35.084 11981325641 22708

ruis komt waarschijnlijk door de verouderde aop in de meterkast

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19
Topicstarter
anoniemforum wrote:
robinjoo19 wrote:
anoniemforum wrote:
robinjoo19 wrote:

ook ik ervaar de laatste tijd veel lag tijdens het gamen 

schoten die niet aankomen players die opeens heel snel lopen en schokkend lopen

 

 

dit is mijn pingplotter tijdens dat ik niks doen 

 

de ping plotter ziet er prima uit

blijft netjes onder de 30 ms zie maar een kleine piek net boven de 30 maar dat is maar dat is niet constant 

zo als @Tom.  ook al aangeeft is je hoofdaansluiting verouderd dus dient die vervangen te woorden

moet ik anders een pingplotter plaatsen tijdens het gamen

doe maar dan kunnen we zien of die dan hoger is 

heb je een eigen router aan de connectbox aangesloten ? zo ja staat de connectbox in bridge mode

ja eigen router netgear nighthawk r7800 ja groen lampje

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.
robinjoo19 wrote:
anoniemforum wrote:
robinjoo19 wrote:
anoniemforum wrote:
robinjoo19 wrote:

ook ik ervaar de laatste tijd veel lag tijdens het gamen 

schoten die niet aankomen players die opeens heel snel lopen en schokkend lopen

 

 

dit is mijn pingplotter tijdens dat ik niks doen 

 

de ping plotter ziet er prima uit

blijft netjes onder de 30 ms zie maar een kleine piek net boven de 30 maar dat is maar dat is niet constant 

zo als @Tom.  ook al aangeeft is je hoofdaansluiting verouderd dus dient die vervangen te woorden

moet ik anders een pingplotter plaatsen tijdens het gamen

doe maar dan kunnen we zien of die dan hoger is 

heb je een eigen router aan de connectbox aangesloten ? zo ja staat de connectbox in bridge mode

ja eigen router netgear nighthawk r7800 ja groen lampje

heb je dynamisch QoS ingesteld in de router

en game je bedraad of draadloos?

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19
Topicstarter
anoniemforum wrote:
robinjoo19 wrote:
anoniemforum wrote:
robinjoo19 wrote:
anoniemforum wrote:
robinjoo19 wrote:

ook ik ervaar de laatste tijd veel lag tijdens het gamen 

schoten die niet aankomen players die opeens heel snel lopen en schokkend lopen

 

 

dit is mijn pingplotter tijdens dat ik niks doen 

 

de ping plotter ziet er prima uit

blijft netjes onder de 30 ms zie maar een kleine piek net boven de 30 maar dat is maar dat is niet constant 

zo als @Tom.  ook al aangeeft is je hoofdaansluiting verouderd dus dient die vervangen te woorden

moet ik anders een pingplotter plaatsen tijdens het gamen

doe maar dan kunnen we zien of die dan hoger is 

heb je een eigen router aan de connectbox aangesloten ? zo ja staat de connectbox in bridge mode

ja eigen router netgear nighthawk r7800 ja groen lampje

heb je dynamisch QoS ingesteld in de router

en game je bedraad of draadloos?

ik game op mijn desktop bedraad dus qos staat nu aan maar kan ik uitzetten?

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.
robinjoo19 wrote:
anoniemforum wrote:
robinjoo19 wrote:
anoniemforum wrote:
robinjoo19 wrote:
anoniemforum wrote:
robinjoo19 wrote:

ook ik ervaar de laatste tijd veel lag tijdens het gamen 

schoten die niet aankomen players die opeens heel snel lopen en schokkend lopen

 

 

dit is mijn pingplotter tijdens dat ik niks doen 

 

de ping plotter ziet er prima uit

blijft netjes onder de 30 ms zie maar een kleine piek net boven de 30 maar dat is maar dat is niet constant 

zo als @Tom.  ook al aangeeft is je hoofdaansluiting verouderd dus dient die vervangen te woorden

moet ik anders een pingplotter plaatsen tijdens het gamen

doe maar dan kunnen we zien of die dan hoger is 

heb je een eigen router aan de connectbox aangesloten ? zo ja staat de connectbox in bridge mode

ja eigen router netgear nighthawk r7800 ja groen lampje

heb je dynamisch QoS ingesteld in de router

en game je bedraad of draadloos?

ik game op mijn desktop bedraad dus qos staat nu aan maar kan ik uitzetten?

heb je die ook goed ingesteld? 

printscreen

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19
Topicstarter
anoniemforum wrote:
robinjoo19 wrote:
anoniemforum wrote:
robinjoo19 wrote:
anoniemforum wrote:
robinjoo19 wrote:
anoniemforum wrote:
robinjoo19 wrote:

ook ik ervaar de laatste tijd veel lag tijdens het gamen 

schoten die niet aankomen players die opeens heel snel lopen en schokkend lopen

 

 

dit is mijn pingplotter tijdens dat ik niks doen 

 

de ping plotter ziet er prima uit

blijft netjes onder de 30 ms zie maar een kleine piek net boven de 30 maar dat is maar dat is niet constant 

zo als @Tom.  ook al aangeeft is je hoofdaansluiting verouderd dus dient die vervangen te woorden

moet ik anders een pingplotter plaatsen tijdens het gamen

doe maar dan kunnen we zien of die dan hoger is 

heb je een eigen router aan de connectbox aangesloten ? zo ja staat de connectbox in bridge mode

ja eigen router netgear nighthawk r7800 ja groen lampje

heb je dynamisch QoS ingesteld in de router

en game je bedraad of draadloos?

ik game op mijn desktop bedraad dus qos staat nu aan maar kan ik uitzetten?

heb je die ook goed ingesteld? 

printscreen

die heb ik ingesteld op iets onder wat ik maximaal haal met mij abbonement

om de bufferbloat te verminderen

 

0 Kudos