1
Vraag
2
Reacties
G_S

Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Connectbox omruilen voor Ubee UBC1318ZG vanwege problemen

Goedemiddag, 

 

Ongeveer 2 maanden geleden is de Cisco epc3212 verplicht vervangen door Connectbox. Helaas ervaar ik sinds de wissel naar de Connectbox veel connectie problemen. Met gamen(snelle shooters) merk ik heel duidelijk een flinke achteruitgang in de verbinding. Ook de VPN verbinding naar het werk toe is trager geworden.

Met de Cisco epc3212 modem had ik echt geen enkel probleem.

Na wat zoekwerk blijkt dat Ziggo helaas modems gebruikt met de waardeloze Puma chipset. Snap echt niet waarom deze nog geleverd worden. En nee de software updates lossen de problemen niet op, omdat het een hardware probleem is. 

 

Het thuisnetwerk is allemaal kwaliteitsspullen, met CAT6A kabels. Daar ligt het dus niet aan.

 

Graag ontvang ik de Ubee UBC1318ZG ter vervangen van de connectbox. 

 

Gebundelde downstream-kanalen
KanaalFrequentie (Hz)Vermogen (dBmV)SNR (dB)ModulatieKanaalnummer
1610000000237256qam2
2602000000237256qam1
3618000000237256qam3
4626000000237256qam4
5634000000237256qam5
6642000000237256qam6
7650000000237256qam7
8658000000137256qam8
9666000000237256qam9
10674000000236256qam10
11682000000237256qam11
12690000000137256qam12
13698000000137256qam13
14706000000137256qam14
15714000000136256qam15
16722000000137256qam16
17730000000137256qam17
18738000000137256qam18
19746000000037256qam19
20754000000036256qam20
21762000000036256qam21
22770000000036256qam22
23778000000-136256qam23
24786000000036256qam24
      
Gebundelde downstream-kanalen 
KanaalLocked StatusRxMER (dB)Pre RS ErrorsPost RS Errors 
1Goed (Locked)37.3562065314280435192 
2Goed (Locked)37.6362064993853233933 
3Goed (Locked)37.3562064554665394022 
4Goed (Locked)37.3562065288299383360 
5Goed (Locked)37.3562065204397973657 
6Goed (Locked)37.3562063897020513701 
7Goed (Locked)37.6362064395516413526 
8Goed (Locked)37.6362065288261703702 
9Goed (Locked)37.3562063896784083499 
10Goed (Locked)36.6102064479380073786 
11Goed (Locked)37.3562065288334993090 
12Goed (Locked)37.3562065288337042681 
13Goed (Locked)37.3562065288245982556 
14Goed (Locked)37.356206345451281120445 
15Goed (Locked)36.61020637286882620021 
16Goed (Locked)37.3562065238415063344 
17Goed (Locked)37.3562065288253382499 
18Goed (Locked)37.3562064478205772461 
19Goed (Locked)37.3562065202844362481 
20Goed (Locked)36.6102064918493113431 
21Goed (Locked)36.3872065288352914588 
22Goed (Locked)36.6102065288366793686 
23Goed (Locked)36.6102064018625815343 
24Goed (Locked)36.3872065288229807877 

 

Gebundelde upstream-kanalen
KanaalFrequentie (Hz)Vermogen (dBmV)Symbol Rate (ksps)ModulatieKanaalnummer
137100000395.12064qam4
223300000392.56064qam6
330200000392.56064qam5
444000000415.12064qam3
550900000415.12064qam2
657800000415.12064qam1
      
Gebundelde upstream-kanalen
KanaalKanaal soortT1 TimeoutsT2 TimeoutsT3 TimeoutsT4 Timeouts
12.000160
22.000140
32.000150
42.000100
52.000120
62.00090

 

5-8-2022 00:10noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[95.96.79.156];CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
4-8-2022 17:44errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
3-8-2022 04:00criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
1-8-2022 05:44errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-7-2022 08:57criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-7-2022 17:44errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-7-2022 19:23criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26-7-2022 09:31warning[AC:22:05:B2:B5:11][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 100 to 44
25-7-2022 05:44errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-7-2022 11:42criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-7-2022 17:44errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20-7-2022 23:26criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-7-2022 05:44errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-7-2022 19:11criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-7-2022 17:44errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-7-2022 06:13criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-7-2022 05:44errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-7-2022 21:06criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
7-7-2022 17:44errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
6-7-2022 16:09criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
4-7-2022 05:44errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28 Reacties 28
G_S
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Madelon,

 

Morgen komt er een monteur langs. Heb dit vrijdag al meteen met Ziggo geregeld.

Hopelijk lost een nieuwe AOP de problemen op. Als de problemen blijven bestaan dan meld ik mij wel weer hier.

G_S
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Madelon

De monteur is gisteren geweest. Nieuw AOP is geplaatst. De foutmeldingen in het modem zijn een stuk minder, maar helaas nog steeds aanwezig. Echter blijf ik nog steeds problemen houden met de verbinding wat ik heel erg goed merk tijdens het gamen. Nog steeds een veel hogere ping dan ik eerst had met het Cisco modem, jitter en bufferbloat.  

Kun je mij de Ubee UBC1318ZG toesturen zodat ik eindelijk van deze problemen af ben?

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2761Posts
  • 394Oplossingen
  • 969Likes

@G_S Goed dat je een bericht stuurt! Ik zie dat je de postcode en het huisnummer uit jouw profiel gehaald zijn. Wil je deze opnieuw toevoegen? Dan zorg ik ervoor dat de UBC1318ZG naar je toe komt. 

G_S
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Lotte: gegevens zijn toegevoegd nu.

Super bedankt!   

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2761Posts
  • 394Oplossingen
  • 969Likes

@G_S Super dat is geregeld! Binnen 2-3 dagen heb je hem in huis. 

G_S
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Lotte 

Hartstikke bedankt. Ik zal laten weten als de problemen hiermee weg zijn(ga ik wel vanuit).

robinjoo19
Expert
Expert
  • 5127Posts
  • 77Oplossingen
  • 1753Likes

@Bert madelon zij eerder dit

@robinjoo19, een modem wat hoort bij jouw abonnement kunnen we helaas niet activeren bij jouw vader. Wel kunnen we er natuurlijk ook bij jou vader voor zorgen dat de situatie voor de aansluiting en het modem ideaal en werkend is. 

 

ik heb haar hierover een pb gestuurd echter nog geen antwoord terug nu begreep ik dat ze een hulp moderator is 

kan jij misschien zeggen hoe ik dit nu moet regelen moet ik wachten op antwoord of moet ik het met een vaste mod oid regelen/bespreken ?

robinjoo19
Expert
Expert
  • 5127Posts
  • 77Oplossingen
  • 1753Likes

of @tobiastheebe kan jij anders de mods een seintje geven of vragen of ik per pb contact mag leggen ik wacht nu een week vanuit madelon antwoord te krijgen en die werkt niet zo vaak dacht ik 

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2761Posts
  • 394Oplossingen
  • 969Likes

Hoi @robinjoo19, we willen je zeker uit de brand helpen! Wil je een eigen topic aanmaken? Daarmee behouden we het overzicht en kunnen we ervoor zorgen dat je een antwoord op jouw vraag krijgt. Zoals @Madelon al aangaf is het helaas niet mogelijk om een modem wat op jouw adres actief heeft gestaan, te activeren op een ander adres maar kijken we graag naar een andere oplossing. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic