1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
G_S

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Connectbox omruilen voor Ubee UBC1318ZG vanwege problemen

Goedemiddag, 

 

Ongeveer 2 maanden geleden is de Cisco epc3212 verplicht vervangen door Connectbox. Helaas ervaar ik sinds de wissel naar de Connectbox veel connectie problemen. Met gamen(snelle shooters) merk ik heel duidelijk een flinke achteruitgang in de verbinding. Ook de VPN verbinding naar het werk toe is trager geworden.

Met de Cisco epc3212 modem had ik echt geen enkel probleem.

Na wat zoekwerk blijkt dat Ziggo helaas modems gebruikt met de waardeloze Puma chipset. Snap echt niet waarom deze nog geleverd worden. En nee de software updates lossen de problemen niet op, omdat het een hardware probleem is. 

 

Het thuisnetwerk is allemaal kwaliteitsspullen, met CAT6A kabels. Daar ligt het dus niet aan.

 

Graag ontvang ik de Ubee UBC1318ZG ter vervangen van de connectbox. 

 

Gebundelde downstream-kanalen
KanaalFrequentie (Hz)Vermogen (dBmV)SNR (dB)ModulatieKanaalnummer
1610000000237256qam2
2602000000237256qam1
3618000000237256qam3
4626000000237256qam4
5634000000237256qam5
6642000000237256qam6
7650000000237256qam7
8658000000137256qam8
9666000000237256qam9
10674000000236256qam10
11682000000237256qam11
12690000000137256qam12
13698000000137256qam13
14706000000137256qam14
15714000000136256qam15
16722000000137256qam16
17730000000137256qam17
18738000000137256qam18
19746000000037256qam19
20754000000036256qam20
21762000000036256qam21
22770000000036256qam22
23778000000-136256qam23
24786000000036256qam24
      
Gebundelde downstream-kanalen 
KanaalLocked StatusRxMER (dB)Pre RS ErrorsPost RS Errors 
1Goed (Locked)37.3562065314280435192 
2Goed (Locked)37.6362064993853233933 
3Goed (Locked)37.3562064554665394022 
4Goed (Locked)37.3562065288299383360 
5Goed (Locked)37.3562065204397973657 
6Goed (Locked)37.3562063897020513701 
7Goed (Locked)37.6362064395516413526 
8Goed (Locked)37.6362065288261703702 
9Goed (Locked)37.3562063896784083499 
10Goed (Locked)36.6102064479380073786 
11Goed (Locked)37.3562065288334993090 
12Goed (Locked)37.3562065288337042681 
13Goed (Locked)37.3562065288245982556 
14Goed (Locked)37.356206345451281120445 
15Goed (Locked)36.61020637286882620021 
16Goed (Locked)37.3562065238415063344 
17Goed (Locked)37.3562065288253382499 
18Goed (Locked)37.3562064478205772461 
19Goed (Locked)37.3562065202844362481 
20Goed (Locked)36.6102064918493113431 
21Goed (Locked)36.3872065288352914588 
22Goed (Locked)36.6102065288366793686 
23Goed (Locked)36.6102064018625815343 
24Goed (Locked)36.3872065288229807877 

 

Gebundelde upstream-kanalen
KanaalFrequentie (Hz)Vermogen (dBmV)Symbol Rate (ksps)ModulatieKanaalnummer
137100000395.12064qam4
223300000392.56064qam6
330200000392.56064qam5
444000000415.12064qam3
550900000415.12064qam2
657800000415.12064qam1
      
Gebundelde upstream-kanalen
KanaalKanaal soortT1 TimeoutsT2 TimeoutsT3 TimeoutsT4 Timeouts
12.000160
22.000140
32.000150
42.000100
52.000120
62.00090

 

5-8-2022 00:10noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[95.96.79.156];CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
4-8-2022 17:44errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
3-8-2022 04:00criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
1-8-2022 05:44errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-7-2022 08:57criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-7-2022 17:44errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-7-2022 19:23criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26-7-2022 09:31warning[AC:22:05:B2:B5:11][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 100 to 44
25-7-2022 05:44errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-7-2022 11:42criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-7-2022 17:44errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20-7-2022 23:26criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-7-2022 05:44errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-7-2022 19:11criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-7-2022 17:44errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-7-2022 06:13criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-7-2022 05:44errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-7-2022 21:06criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
7-7-2022 17:44errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
6-7-2022 16:09criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
4-7-2022 05:44errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
G_S
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Madelon

De monteur is gisteren geweest. Nieuw AOP is geplaatst. De foutmeldingen in het modem zijn een stuk minder, maar helaas nog steeds aanwezig. Echter blijf ik nog steeds problemen houden met de verbinding wat ik heel erg goed merk tijdens het gamen. Nog steeds een veel hogere ping dan ik eerst had met het Cisco modem, jitter en bufferbloat.  

Kun je mij de Ubee UBC1318ZG toesturen zodat ik eindelijk van deze problemen af ben?

Bekijk in context

28 Reacties 28
Meldingen
Aan Uit
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6852Posts
  • 243Oplossingen
  • 5337Likes

Dag @G_S 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben. Maar dit terzijde.

Op de foto van de meterkast kan ik niet precies ontdekken hoe en waarop het modem is aangesloten en volgens mij heb je een nogal gedateerd AOP (abonnee overname punt).

TLC99

Level 4
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Duidelijk verhaal, probleem ligt voor jouw modem/router...... maak eerst maar eens een afspraak met een Ziggo monteur, jouw signaal is overduidelijk niet goed agv verouderde aansluitingen. Jouw Cisco-modem kon hier (schijnbaar) goed mee om gaan, de connectbox niet. Ligt overigens niet aan de PUMA chipset 😉.

 

Dus mijn advies is, plan een monteur in.

 

 

G_S
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Zie twee nieuwe foto's van de aansluiting.

Welke aansluitingen zijn verouderd?

Ziggo heeft dit zelf zo aangesloten in 2014.

Als de connectbox een nieuwere aansluiting nodig heeft waarom komt Ziggo dat dan niet automatisch verzorgen als ik verplicht een nieuwe modem moet gebruiken? Nu zit ik al bijna twee maanden met een **bleep** verbinding......

 

Waarom liggen de problemen niet aan de puma chipset? Kan het niet een combinatie van het verouderde aansluitingen zijn en de puma chipset?

MR_CHIP

Level 19
  • 13089Posts
  • 139Oplossingen
  • 4350Likes

ziggo weet niet wat voor aansluiting iemand heeft daarvan houden ze geen administratie bij

dit komt pas aan het ligt als er in dit geval dus problemen zijn omdat het te verouderd is 

TLC99

Level 4
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

"Waarom liggen de problemen niet aan de puma chipset?" ; Deze chipset zorgt niet voor het binnenkomende signaal. Jouw AOP is 'stralingsgevoelig' tbv 4&5g. Ook zie ik dat jouw modem achter een signaalversterker gepositioneerd is; deze signaal versterker zal de aanwezige ruis alleen maar versterken.

 

advies : nieuw AOP met splitter, één kabel rechttreeks naar modem, één kabel rechtstreeks naar jouw versteker tbv signaal in huis.

 

G_S
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

in iedergeval bedankt voor de antwoorden tot nu toe. Zal Ziggo bellen om zo snel mogelijk een monteur te sturen die de aansluiting kan vervangen. Hopelijk lost dat het probleem op. Zonee dan toch wisselen naar een betere Ubee UBC1318ZG.

 

Blijf het een slechte zaak vinden dat ik verplicht een goede werkende "oude" Cisco modem moet omruilen voor een slechtere connectbox(met waardeloze Puma chipset). Heel het internet staat vol over de Puma chipset, ook op dit forum. Als je zoveel geld betaal voor een internet abonnement verwacht ik wel goed kwaliteitspul(Puma is dat duidelijk niet).

 

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10649Posts
  • 601Oplossingen
  • 3102Likes

de Ubee UBC1318ZG is een zakelijk modem wat alleen in uitzonderlijke gevallen aan particuliere geleverd wordt.

 

een moderator kan kosteloos een monteur voor je inplannen die het aop vervangt en het nieuwe aop van een poa-01-b splitter installeer zodat het modem niet meer op de versterker zit 

tjhslangen

Level 10
  • 427Posts
  • 23Oplossingen
  • 205Likes

Aop moet idd vervangen worden. Modem via versterker is een no go. Zit ook oude kabel op. Weet niet wat voor een mediabox je hebt. Mocht dit een next zijn of een ci+ dan beter een poa 254 laten plaatsen. Hier zit retour filter in. Zie een tap met meerdere kabels. Iedere open aansluiting in huis kan voor ruis zorgen en dus ook je internet slecht maken. Maar idd ff monteur laten komen zodat hij netjes en volgens de blauw druk aangesloten word

Verwijderd account
Niet van toepassing

 

 

Blijf het een slechte zaak vinden dat ik verplicht een goede werkende "oude" Cisco modem moet omruilen voor een slechtere connectbox(met waardeloze Puma chipset)

 

Omdat de connectbox meer kanalen heeft, maar ik vind dat de klant gewoon mag kiezen of hij/zij een nieuw modem wilt of niet, oude modems kunnen hergeactiveerd worden, maar dan word die na een paar weken weer geswapt.

 

tjhslangen

Level 10
  • 427Posts
  • 23Oplossingen
  • 205Likes

Modem hoef je niet terug te sturen na ziggo. Je mag tegen woordig ook je eigen modem plaatsen. Als je graag de cisco wil laat je die plaatsen als eigen modem. Connectbox wel houden want die blijft wel op naam staan. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

@tjhslangen  schreef:

Modem hoef je niet terug te sturen na ziggo. Je mag tegen woordig ook je eigen modem plaatsen. Als je graag de cisco wil laat je die plaatsen als eigen modem. Connectbox wel houden want die blijft wel op naam staan. 


Als je hem als eigen modem aanmeld werkt telefoon niet helaas...En als hij als ziggo modem word geactiveerd loop je het risico op nog een automatische swap.

Als Ziggo zorgt dat dat auto-swappen uit te zetten is, is dit probleem opgelost.

MR_CHIP

Level 19
  • 13089Posts
  • 139Oplossingen
  • 4350Likes

als je gewoon het mta mac adres invoert behoort het modem gewoon met telefonie te werken 

 

ps: ziggo modem's kunnen niet geactiveerd worden als eigen modem keuze 

ik heb dit geprobeerd met mijn ubee zakelijk modem bij mijn vader en de app zei telkens oeps en later ben ik nadat iemand van de chat er een case van had gemaakt over gebeld en dit zei dat dit onmogelijk was en alleen fritzbox mac adressen worden geacepteerd door de app

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10649Posts
  • 601Oplossingen
  • 3102Likes

@MR_CHIP 

wegens problemen met de verbinding wilde ik mijn huidige Ubee UBC1318ZG weer terug en mijn is het wel gelukt om die via de mijn Ziggo app weer actief te krijgen gewoon door hem als nieuwe modem te registreren 

MR_CHIP

Level 19
  • 13089Posts
  • 139Oplossingen
  • 4350Likes

vreemd misschien kan een mod eventueel mijn oude ubee als ik het test modem blijf houden toch activeren onder mijn vader zijn ziggo verbinding 

 

via de app lukte het niet en telefonisch waren ze heel verbaasd hoe ik uberhaupt aan dat ubee modem kwam haha 😛

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

@MR_CHIP  schreef:

via de app lukte het niet en telefonisch waren ze heel verbaasd hoe ik uberhaupt aan dat ubee modem kwam haha 😛

 


De klantenservice is niet altijd op de hoogte van modems activeren helaas idd.

Maar een moderator wil het vast wel regelen, al vermoed ik dat jouw test modem wel terug moet...

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10649Posts
  • 601Oplossingen
  • 3102Likes

@MR_CHIP 

waarschijnlijk staat het oude Ubee modem dan nog wel op het abonnement waardoor activeren via de app werkte bij mijn.

 

ik raad je wel aan jou oude modem pas bij je vader te laten installeren zodra de test afgelopen.

of het test modem na afloop retour anders moet het oude modem retour.

 

misschien kan een moderator wel een Ubee UBC1318ZG voor je vader regelen wel is het zo dat de Ubee UBC1318ZG alleen bij hoge uitzondering aan particuliere geleverd wordt

MR_CHIP

Level 19
  • 13089Posts
  • 139Oplossingen
  • 4350Likes

ik hoop ook dat ze dat kunnen regelen naja hoor het vanzelf wel 😉

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 420Likes

@MR_CHIP, een modem wat hoort bij jouw abonnement kunnen we helaas niet activeren bij jouw vader. Wel kunnen we er natuurlijk ook bij jou vader voor zorgen dat de situatie voor de aansluiting en het modem ideaal en werkend is. 

@G_S ik kan jou natuurlijk ook helpen met het plannen van een monteur voor het verouderde AOP 🙂 

MR_CHIP

Level 19
  • 13089Posts
  • 139Oplossingen
  • 4350Likes

@Madelon hoe kan je me hierbij helpen mag ik je een pb hierover sturen