Goedemiddag,
Ongeveer 2 maanden geleden is de Cisco epc3212 verplicht vervangen door Connectbox. Helaas ervaar ik sinds de wissel naar de Connectbox veel connectie problemen. Met gamen(snelle shooters) merk ik heel duidelijk een flinke achteruitgang in de verbinding. Ook de VPN verbinding naar het werk toe is trager geworden.
Met de Cisco epc3212 modem had ik echt geen enkel probleem.
Na wat zoekwerk blijkt dat Ziggo helaas modems gebruikt met de waardeloze Puma chipset. Snap echt niet waarom deze nog geleverd worden. En nee de software updates lossen de problemen niet op, omdat het een hardware probleem is.
Het thuisnetwerk is allemaal kwaliteitsspullen, met CAT6A kabels. Daar ligt het dus niet aan.
Graag ontvang ik de Ubee UBC1318ZG ter vervangen van de connectbox.
Gebundelde downstream-kanalen | |||||
Kanaal | Frequentie (Hz) | Vermogen (dBmV) | SNR (dB) | Modulatie | Kanaalnummer |
1 | 610000000 | 2 | 37 | 256qam | 2 |
2 | 602000000 | 2 | 37 | 256qam | 1 |
3 | 618000000 | 2 | 37 | 256qam | 3 |
4 | 626000000 | 2 | 37 | 256qam | 4 |
5 | 634000000 | 2 | 37 | 256qam | 5 |
6 | 642000000 | 2 | 37 | 256qam | 6 |
7 | 650000000 | 2 | 37 | 256qam | 7 |
8 | 658000000 | 1 | 37 | 256qam | 8 |
9 | 666000000 | 2 | 37 | 256qam | 9 |
10 | 674000000 | 2 | 36 | 256qam | 10 |
11 | 682000000 | 2 | 37 | 256qam | 11 |
12 | 690000000 | 1 | 37 | 256qam | 12 |
13 | 698000000 | 1 | 37 | 256qam | 13 |
14 | 706000000 | 1 | 37 | 256qam | 14 |
15 | 714000000 | 1 | 36 | 256qam | 15 |
16 | 722000000 | 1 | 37 | 256qam | 16 |
17 | 730000000 | 1 | 37 | 256qam | 17 |
18 | 738000000 | 1 | 37 | 256qam | 18 |
19 | 746000000 | 0 | 37 | 256qam | 19 |
20 | 754000000 | 0 | 36 | 256qam | 20 |
21 | 762000000 | 0 | 36 | 256qam | 21 |
22 | 770000000 | 0 | 36 | 256qam | 22 |
23 | 778000000 | -1 | 36 | 256qam | 23 |
24 | 786000000 | 0 | 36 | 256qam | 24 |
Gebundelde downstream-kanalen | |||||
Kanaal | Locked Status | RxMER (dB) | Pre RS Errors | Post RS Errors | |
1 | Goed (Locked) | 37.356 | 206531428043 | 5192 | |
2 | Goed (Locked) | 37.636 | 206499385323 | 3933 | |
3 | Goed (Locked) | 37.356 | 206455466539 | 4022 | |
4 | Goed (Locked) | 37.356 | 206528829938 | 3360 | |
5 | Goed (Locked) | 37.356 | 206520439797 | 3657 | |
6 | Goed (Locked) | 37.356 | 206389702051 | 3701 | |
7 | Goed (Locked) | 37.636 | 206439551641 | 3526 | |
8 | Goed (Locked) | 37.636 | 206528826170 | 3702 | |
9 | Goed (Locked) | 37.356 | 206389678408 | 3499 | |
10 | Goed (Locked) | 36.610 | 206447938007 | 3786 | |
11 | Goed (Locked) | 37.356 | 206528833499 | 3090 | |
12 | Goed (Locked) | 37.356 | 206528833704 | 2681 | |
13 | Goed (Locked) | 37.356 | 206528824598 | 2556 | |
14 | Goed (Locked) | 37.356 | 206345451281 | 120445 | |
15 | Goed (Locked) | 36.610 | 206372868826 | 20021 | |
16 | Goed (Locked) | 37.356 | 206523841506 | 3344 | |
17 | Goed (Locked) | 37.356 | 206528825338 | 2499 | |
18 | Goed (Locked) | 37.356 | 206447820577 | 2461 | |
19 | Goed (Locked) | 37.356 | 206520284436 | 2481 | |
20 | Goed (Locked) | 36.610 | 206491849311 | 3431 | |
21 | Goed (Locked) | 36.387 | 206528835291 | 4588 | |
22 | Goed (Locked) | 36.610 | 206528836679 | 3686 | |
23 | Goed (Locked) | 36.610 | 206401862581 | 5343 | |
24 | Goed (Locked) | 36.387 | 206528822980 | 7877 |
Gebundelde upstream-kanalen | |||||
Kanaal | Frequentie (Hz) | Vermogen (dBmV) | Symbol Rate (ksps) | Modulatie | Kanaalnummer |
1 | 37100000 | 39 | 5.120 | 64qam | 4 |
2 | 23300000 | 39 | 2.560 | 64qam | 6 |
3 | 30200000 | 39 | 2.560 | 64qam | 5 |
4 | 44000000 | 41 | 5.120 | 64qam | 3 |
5 | 50900000 | 41 | 5.120 | 64qam | 2 |
6 | 57800000 | 41 | 5.120 | 64qam | 1 |
Gebundelde upstream-kanalen | |||||
Kanaal | Kanaal soort | T1 Timeouts | T2 Timeouts | T3 Timeouts | T4 Timeouts |
1 | 2.0 | 0 | 0 | 16 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 14 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 15 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 10 | 0 |
5 | 2.0 | 0 | 0 | 12 | 0 |
6 | 2.0 | 0 | 0 | 9 | 0 |
5-8-2022 00:10 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[95.96.79.156];CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
4-8-2022 17:44 | error | DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
3-8-2022 04:00 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
1-8-2022 05:44 | error | DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
31-7-2022 08:57 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
28-7-2022 17:44 | error | DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
27-7-2022 19:23 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
26-7-2022 09:31 | warning | [AC:22:05:B2:B5:11][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 100 to 44 |
25-7-2022 05:44 | error | DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
24-7-2022 11:42 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
21-7-2022 17:44 | error | DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
20-7-2022 23:26 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
18-7-2022 05:44 | error | DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
17-7-2022 19:11 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14-7-2022 17:44 | error | DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
13-7-2022 06:13 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
11-7-2022 05:44 | error | DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
10-7-2022 21:06 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
7-7-2022 17:44 | error | DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
6-7-2022 16:09 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
4-7-2022 05:44 | error | DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:b9:a9:69;CMTS-MAC=00:a2:89:26:57:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Opgelost! Ga naar oplossing.
De monteur is gisteren geweest. Nieuw AOP is geplaatst. De foutmeldingen in het modem zijn een stuk minder, maar helaas nog steeds aanwezig. Echter blijf ik nog steeds problemen houden met de verbinding wat ik heel erg goed merk tijdens het gamen. Nog steeds een veel hogere ping dan ik eerst had met het Cisco modem, jitter en bufferbloat.
Kun je mij de Ubee UBC1318ZG toesturen zodat ik eindelijk van deze problemen af ben?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @G_S
Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben. Maar dit terzijde.
Op de foto van de meterkast kan ik niet precies ontdekken hoe en waarop het modem is aangesloten en volgens mij heb je een nogal gedateerd AOP (abonnee overname punt).
Duidelijk verhaal, probleem ligt voor jouw modem/router...... maak eerst maar eens een afspraak met een Ziggo monteur, jouw signaal is overduidelijk niet goed agv verouderde aansluitingen. Jouw Cisco-modem kon hier (schijnbaar) goed mee om gaan, de connectbox niet. Ligt overigens niet aan de PUMA chipset 😉.
Dus mijn advies is, plan een monteur in.
Zie twee nieuwe foto's van de aansluiting.
Welke aansluitingen zijn verouderd?
Ziggo heeft dit zelf zo aangesloten in 2014.
Als de connectbox een nieuwere aansluiting nodig heeft waarom komt Ziggo dat dan niet automatisch verzorgen als ik verplicht een nieuwe modem moet gebruiken? Nu zit ik al bijna twee maanden met een **bleep** verbinding......
Waarom liggen de problemen niet aan de puma chipset? Kan het niet een combinatie van het verouderde aansluitingen zijn en de puma chipset?
ziggo weet niet wat voor aansluiting iemand heeft daarvan houden ze geen administratie bij
dit komt pas aan het ligt als er in dit geval dus problemen zijn omdat het te verouderd is
"Waarom liggen de problemen niet aan de puma chipset?" ; Deze chipset zorgt niet voor het binnenkomende signaal. Jouw AOP is 'stralingsgevoelig' tbv 4&5g. Ook zie ik dat jouw modem achter een signaalversterker gepositioneerd is; deze signaal versterker zal de aanwezige ruis alleen maar versterken.
advies : nieuw AOP met splitter, één kabel rechttreeks naar modem, één kabel rechtstreeks naar jouw versteker tbv signaal in huis.
in iedergeval bedankt voor de antwoorden tot nu toe. Zal Ziggo bellen om zo snel mogelijk een monteur te sturen die de aansluiting kan vervangen. Hopelijk lost dat het probleem op. Zonee dan toch wisselen naar een betere Ubee UBC1318ZG.
Blijf het een slechte zaak vinden dat ik verplicht een goede werkende "oude" Cisco modem moet omruilen voor een slechtere connectbox(met waardeloze Puma chipset). Heel het internet staat vol over de Puma chipset, ook op dit forum. Als je zoveel geld betaal voor een internet abonnement verwacht ik wel goed kwaliteitspul(Puma is dat duidelijk niet).
de Ubee UBC1318ZG is een zakelijk modem wat alleen in uitzonderlijke gevallen aan particuliere geleverd wordt.
een moderator kan kosteloos een monteur voor je inplannen die het aop vervangt en het nieuwe aop van een poa-01-b splitter installeer zodat het modem niet meer op de versterker zit
Aop moet idd vervangen worden. Modem via versterker is een no go. Zit ook oude kabel op. Weet niet wat voor een mediabox je hebt. Mocht dit een next zijn of een ci+ dan beter een poa 254 laten plaatsen. Hier zit retour filter in. Zie een tap met meerdere kabels. Iedere open aansluiting in huis kan voor ruis zorgen en dus ook je internet slecht maken. Maar idd ff monteur laten komen zodat hij netjes en volgens de blauw druk aangesloten word
Blijf het een slechte zaak vinden dat ik verplicht een goede werkende "oude" Cisco modem moet omruilen voor een slechtere connectbox(met waardeloze Puma chipset)
Omdat de connectbox meer kanalen heeft, maar ik vind dat de klant gewoon mag kiezen of hij/zij een nieuw modem wilt of niet, oude modems kunnen hergeactiveerd worden, maar dan word die na een paar weken weer geswapt.
Modem hoef je niet terug te sturen na ziggo. Je mag tegen woordig ook je eigen modem plaatsen. Als je graag de cisco wil laat je die plaatsen als eigen modem. Connectbox wel houden want die blijft wel op naam staan.
@tjhslangen schreef:Modem hoef je niet terug te sturen na ziggo. Je mag tegen woordig ook je eigen modem plaatsen. Als je graag de cisco wil laat je die plaatsen als eigen modem. Connectbox wel houden want die blijft wel op naam staan.
Als je hem als eigen modem aanmeld werkt telefoon niet helaas...En als hij als ziggo modem word geactiveerd loop je het risico op nog een automatische swap.
Als Ziggo zorgt dat dat auto-swappen uit te zetten is, is dit probleem opgelost.
als je gewoon het mta mac adres invoert behoort het modem gewoon met telefonie te werken
ps: ziggo modem's kunnen niet geactiveerd worden als eigen modem keuze
ik heb dit geprobeerd met mijn ubee zakelijk modem bij mijn vader en de app zei telkens oeps en later ben ik nadat iemand van de chat er een case van had gemaakt over gebeld en dit zei dat dit onmogelijk was en alleen fritzbox mac adressen worden geacepteerd door de app
wegens problemen met de verbinding wilde ik mijn huidige Ubee UBC1318ZG weer terug en mijn is het wel gelukt om die via de mijn Ziggo app weer actief te krijgen gewoon door hem als nieuwe modem te registreren
vreemd misschien kan een mod eventueel mijn oude ubee als ik het test modem blijf houden toch activeren onder mijn vader zijn ziggo verbinding
via de app lukte het niet en telefonisch waren ze heel verbaasd hoe ik uberhaupt aan dat ubee modem kwam haha 😛
@MR_CHIP schreef:via de app lukte het niet en telefonisch waren ze heel verbaasd hoe ik uberhaupt aan dat ubee modem kwam haha 😛
De klantenservice is niet altijd op de hoogte van modems activeren helaas idd.
Maar een moderator wil het vast wel regelen, al vermoed ik dat jouw test modem wel terug moet...
waarschijnlijk staat het oude Ubee modem dan nog wel op het abonnement waardoor activeren via de app werkte bij mijn.
ik raad je wel aan jou oude modem pas bij je vader te laten installeren zodra de test afgelopen.
of het test modem na afloop retour anders moet het oude modem retour.
misschien kan een moderator wel een Ubee UBC1318ZG voor je vader regelen wel is het zo dat de Ubee UBC1318ZG alleen bij hoge uitzondering aan particuliere geleverd wordt
ik hoop ook dat ze dat kunnen regelen naja hoor het vanzelf wel 😉
@MR_CHIP, een modem wat hoort bij jouw abonnement kunnen we helaas niet activeren bij jouw vader. Wel kunnen we er natuurlijk ook bij jou vader voor zorgen dat de situatie voor de aansluiting en het modem ideaal en werkend is.
@G_S ik kan jou natuurlijk ook helpen met het plannen van een monteur voor het verouderde AOP 🙂
@Madelon hoe kan je me hierbij helpen mag ik je een pb hierover sturen
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.