Ik (leo0054) zie bij mijn partner (zij is hier ingelogd als zwaantje52) vreemde gegevens in de netwerk historie. Wat is er aan de hand?
Ik heb voordat ik het onderstaande plaatste de ConnectBox opnieuw opgestart.
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 602000000 | 8 | 38 | 256qam | 1 |
2 | 610000000 | 8 | 38 | 256qam | 2 |
3 | 618000000 | 8 | 38 | 256qam | 3 |
4 | 626000000 | 8 | 38 | 256qam | 4 |
5 | 634000000 | 8 | 38 | 256qam | 5 |
6 | 642000000 | 8 | 38 | 256qam | 6 |
7 | 714000000 | 7 | 37 | 256qam | 15 |
8 | 722000000 | 7 | 37 | 256qam | 16 |
9 | 730000000 | 7 | 37 | 256qam | 17 |
10 | 738000000 | 7 | 37 | 256qam | 18 |
11 | 746000000 | 6 | 37 | 256qam | 19 |
12 | 754000000 | 7 | 37 | 256qam | 20 |
13 | 762000000 | 6 | 37 | 256qam | 21 |
14 | 770000000 | 6 | 37 | 256qam | 22 |
15 | 778000000 | 5 | 37 | 256qam | 23 |
16 | 786000000 | 5 | 37 | 256qam | 24 |
17 | 794000000 | 5 | 37 | 256qam | 25 |
18 | 802000000 | 6 | 37 | 256qam | 26 |
19 | 810000000 | 5 | 37 | 256qam | 27 |
20 | 818000000 | 5 | 37 | 256qam | 28 |
21 | 826000000 | 5 | 37 | 256qam | 29 |
22 | 834000000 | 5 | 37 | 256qam | 30 |
23 | 842000000 | 5 | 37 | 256qam | 31 |
24 | 850000000 | 5 | 37 | 256qam | 32 |
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 | 44500000 | 36 | 5.120 | 64qam | 6 |
2 | 58800000 | 36 | 5.120 | 64qam | 8 |
3 | 36000000 | 35 | 5.120 | 64qam | 7 |
4 | 52000000 | 36 | 5.120 | 64qam | 5 |
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 | 2.0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit kan allerlei oorzaken hebben.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo het huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers en het modem op de foto?
Alles werkt nog zoals het werken moet. Smart TV met humax 5050 en Cisco PVR. Internet heeft ook de juiste snelheid. Hieronder dan de foto's.
Ik vermoed dat het wat door het modem te repareren foutmeldingen zijn, die je niet echt merkt.
Een modem achter een versterker kan vreemde dingen laten zien of je kunt zelfs problemen ervaren.
Daarom is de laatste jaren de standaard aansluitwijze: AOP -> splitter POA-01 B -> 1 uitgang naar het modem en 1 uitgang naar de versterker.
Ziggo stuurt je om die reden gratis een POA-01 B versterker met een nieuwe kabel naar je modem op verzoek.
Of een Ziggo moderator stuurt je die op als ze hier langskomen in dit topic.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat de postcode en het huisnummer van de juiste locatie in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Je schrijft:
Ik heb voordat ik het onderstaande plaatste de ConnectBox opnieuw opgestart.
De netwerkhistorie vermeldt na de opstart de aanmeldingsprocedure die het volgt.
Voor de betekenis van sommige meldingen kun je Google gebruiken en vind je bijvoorbeeld deze uitleg van TRO69.
Zoals je ook schrijft, dat alles goed werkt, valt daaraan niets toe te voegen.
@Ziggomoderator
Kunt u mij een POA-01 B met een nieuwe kabel voor naar de ConnectBox sturen?
Adres staat in "mijn instellingen".
Hi @zwaantje52
Een warm welkom op de Ziggo Community!
Fijn om te zien dat je al zo goed wordt geholpen door onze Community toppers! Zoals @Bert al aangeeft adviseren we inderdaad om het niet (meer) aan te sluiten op de versterker. Wenselijk is om een POA-01 op jouw AOP te plaatsen en vanaf daar het modem aan te sluiten en op de andere uitgang een kabel naar jouw versterker. Vanaf de versterker kun je dan weer meerdere tv's aansluiten.
Bij deze heb ik zoals gevraagd een POA-01 splitter inclusief aansluitkabel voor jouw modem op de post gedaan. Dit wordt binnen enkele dagen bezorgd (brievenbuspakketje). Houd ons vooral op de hoogte als je alles hebt ontvangen en aangesloten. Bij vragen staan we met zijn allen voor je klaar! 🙂
Ik wacht het pakketje af en zal als e.e.a. aangesloten is nog even berichten.
@zwaantje52 Oei! Dat is een domper! In dat geval is het verstandig dat een monteur het AOP vervangt. Ik ben zo brutaal geweest om een afspraak in te plannen voor aanstaande woensdag, 16-06-2021, in het tijdvak 12-00 - 18.00 uur. De bevestiging volgt per e-mail. Schikt de afspraak niet? OF heb je corona gerelateerde klachten? Wijzig dan de afspraak via Mijn Ziggo naar een andere datum en dagdeel.
Bedankt voor de snelle reactie en de ingeplande afspraak voor de monteur. Deze monteurs-afspraak heb ik verzet naar 18-6-2021. Wordt vervolgd.
Goedemiddag @zwaantje52,
Fijn dat de monteurs is langs geweest en het AOP door hem is vervangen. Ervaar je op dit moment ook daadwerkelijk nog problemen met de internetverbinding of deel je de screens puur vanwege het hoge aantal Pre RS errors? Ik zou namelijk niet teveel halen uit de Pre RS error notificaties aangezien alle frames (zowel goede als foute) worden gemeten op de Compal Connectbox. Op dit moment zegt het aantal Pre RS errors dus helemaal niets. Daarom zijn we wel erg benieuwd of de verbinding zelf nu inmiddels goed werkt sinds het bezoek van de monteur.
Ik (leo0054) kan je berichten dat het internet het prima doet. De speedtest ziet er ook goed uit. Gemeten op een Windows 10 home pc met gebruik van de 5GHz band. De cijfers zijn wat laag (zondag 20.22h), dit is normaal gezien dag en tijdstip. Heb een abo van 300.
Dit ziet er heel goed uit, @zwaantje52
Wat super zeg!
Dankjewel voor jouw terugkoppeling!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.