1
Vraag
2
Reacties
zwaantje52

Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Connectbox, netwerk historie

Ik (leo0054) zie bij mijn partner (zij is hier ingelogd als zwaantje52) vreemde gegevens in de netwerk historie. Wat is er aan de hand?

Ik heb voordat ik het onderstaande plaatste de ConnectBox opnieuw opgestart.

zwaantje52_0-1622912984426.png

zwaantje52_2-1622913059266.png

zwaantje52_4-1622913120969.png

zwaantje52_5-1622913178352.png

 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1602000000838256qam1
2610000000838256qam2
3618000000838256qam3
4626000000838256qam4
5634000000838256qam5
6642000000838256qam6
7714000000737256qam15
8722000000737256qam16
9730000000737256qam17
10738000000737256qam18
11746000000637256qam19
12754000000737256qam20
13762000000637256qam21
14770000000637256qam22
15778000000537256qam23
16786000000537256qam24
17794000000537256qam25
18802000000637256qam26
19810000000537256qam27
20818000000537256qam28
21826000000537256qam29
22834000000537256qam30
23842000000537256qam31
24850000000537256qam32

 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

144500000365.12064qam6
258800000365.12064qam8
336000000355.12064qam7
452000000365.12064qam5

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00010
22.00000
32.00000
42.00000

 

 

 

14 Reacties 14
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78391Posts
  • 5307Oplossingen
  • 23380Likes

Dit kan allerlei oorzaken hebben.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo het huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers en het modem op de foto?

zwaantje52
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@Bert 

Alles werkt nog zoals het werken moet.  Smart TV met humax 5050 en Cisco PVR. Internet heeft ook de juiste snelheid. Hieronder dan de foto's.

zwaantje52_0-1622967570740.png

 

zwaantje52_2-1622967633827.png

 

zwaantje52_3-1622967669798.png

 

zwaantje52_4-1622967717872.png

 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78391Posts
  • 5307Oplossingen
  • 23380Likes

Ik vermoed dat het wat door het modem te repareren foutmeldingen zijn, die je niet echt merkt.

Een modem achter een versterker kan vreemde dingen laten zien of je kunt zelfs problemen ervaren.

Daarom is de laatste jaren de standaard aansluitwijze: AOP -> splitter POA-01 B -> 1 uitgang naar het modem en 1 uitgang naar de versterker.

Ziggo stuurt je om die reden gratis een POA-01 B versterker met een nieuwe kabel naar je modem op verzoek.

 

Of een Ziggo moderator stuurt je die op als ze hier langskomen in dit topic.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat de postcode en het huisnummer van de juiste locatie in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Je schrijft:

Ik heb voordat ik het onderstaande plaatste de ConnectBox opnieuw opgestart.

De netwerkhistorie vermeldt na de opstart de aanmeldingsprocedure die het volgt.

Voor de betekenis van sommige meldingen kun je Google gebruiken en vind je bijvoorbeeld deze uitleg van TRO69.

Zoals je ook schrijft, dat alles goed werkt, valt daaraan niets toe te voegen.

zwaantje52
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@Ziggomoderator

Kunt u mij een POA-01 B met een nieuwe kabel voor naar de ConnectBox sturen? 

Adres staat in "mijn instellingen".

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8268Posts
  • 2433Oplossingen
  • 4102Likes

Hi @zwaantje52
Een warm welkom op de Ziggo Community!

Fijn om te zien dat je al zo goed wordt geholpen door onze Community toppers! Zoals @Bert al aangeeft adviseren we inderdaad om het niet (meer) aan te sluiten op de versterker. Wenselijk is om een POA-01 op jouw AOP te plaatsen en vanaf daar het modem aan te sluiten en op de andere uitgang een kabel naar jouw versterker. Vanaf de versterker kun je dan weer meerdere tv's aansluiten. 

Bij deze heb ik zoals gevraagd een POA-01 splitter inclusief aansluitkabel voor jouw modem op de post gedaan. Dit wordt binnen enkele dagen bezorgd (brievenbuspakketje). Houd ons vooral op de hoogte als je alles hebt ontvangen en aangesloten. Bij vragen staan we met zijn allen voor je klaar! 🙂

zwaantje52
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@Cecilia 

Ik wacht het pakketje af en zal als e.e.a. aangesloten is nog even berichten.

zwaantje52
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@Cecilia en @Bert 

Pakketje met POA-01 en kabel ontvangen. Bedankt daarvoor. Echter de AOP heeft een "verdiepte aansluiting" zodat de splitter POA-01 niet voldoende contact maakt. Bestaat er een adapter of moet de AOP vervangen worden? 

 

zwaantje52_0-1623587766869.png

 

zwaantje52_1-1623587805511.png

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4611Posts
  • 609Oplossingen
  • 2336Likes

@zwaantje52 Oei! Dat is een domper! In dat geval is het verstandig dat een monteur het AOP vervangt. Ik ben zo brutaal geweest om een afspraak in te plannen voor aanstaande woensdag, 16-06-2021, in het tijdvak 12-00 - 18.00 uur. De bevestiging volgt per e-mail. Schikt de afspraak niet? OF heb je corona gerelateerde klachten? Wijzig dan de afspraak via Mijn Ziggo naar een andere datum en dagdeel. 

zwaantje52
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@Vincent 

Bedankt voor de snelle reactie en de ingeplande afspraak voor de monteur. Deze monteurs-afspraak heb ik verzet naar 18-6-2021. Wordt vervolgd.

zwaantje52
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@Bert en @Vincent 

Nieuwe AOP is gemonteerd:

zwaantje52_0-1624029611753.png

 

Nieuwe gegevens down en up-stream:

zwaantje52_1-1624029872932.png

 

zwaantje52_3-1624029927996.png

 

zwaantje52_4-1624029969824.png

 

zwaantje52_5-1624030014901.png

Upstream niet aanwezig. "verversen" helpt niet.

zwaantje52_6-1624030276889.png

 

Netwerk historie is niet aanwezig. "Verversen" helpt ook niet.

zwaantje52_7-1624030321821.png

 

Connectbox diverse malen herstart en fabrieksreset gedaan.

 

 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20373Posts
  • 1397Oplossingen
  • 7948Likes

Goedemiddag @zwaantje52,

Fijn dat de monteurs is langs geweest en het AOP door hem is vervangen. Ervaar je op dit moment ook daadwerkelijk nog problemen met de internetverbinding of deel je de screens puur vanwege het hoge aantal Pre RS errors? Ik zou namelijk niet teveel halen uit de Pre RS error notificaties aangezien alle frames (zowel goede als foute) worden gemeten op de Compal Connectbox. Op dit moment zegt het aantal Pre RS errors dus helemaal niets. Daarom zijn we wel erg benieuwd of de verbinding zelf nu inmiddels goed werkt sinds het bezoek van de monteur. 

zwaantje52
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@Paul 

Ik (leo0054) kan je berichten dat het internet het prima doet. De speedtest ziet er ook goed uit. Gemeten op een Windows 10 home pc met gebruik van de 5GHz band. De cijfers zijn wat laag (zondag 20.22h), dit is normaal gezien dag en tijdstip. Heb een abo van 300. 

zwaantje52_0-1624213486092.png

 

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 345Oplossingen
  • 1002Likes

Dit ziet er heel goed uit, @zwaantje52
Wat super zeg!

Dankjewel voor jouw terugkoppeling!