1
Vraag
2
Reacties
Geertjewh

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Connectbox maakt geen verbinding met epson stylus sx235W

Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe connectbox. Het lukt niet om mijn Epson Stylus sx235W printer via WPS aan de connectbox te koppelen. De servicemedewerker van Ziggo heeft de 5 gigaherz teruggebracht naar 2,4 gigaherz in de hoop dat het daardoor wel zou lukken, maar zonder succes. 
Volgens de servicemedewerker zou het moeten lukken als ik de  printer met behulp van een kabel aansluit. Ik heb inmiddels een printerkabel besteld maar het zou fijn zijn wanneer het ook via wifi zou kunnen. Weet iemand raad?
Geertjewh

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Heel vaak werkt het om een printer opnieuw te installeren alsof het de eerste keer is dat hij geïnstalleerd wordt.

Helaas ken ik de Epson niet en hoop dat er snel iemand langskomt die hier meer van weet.

Bekijk in context

Geertjewh
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb de printer via de kabel opnieuw geïnstalleerd en vervolgens geconfigureerd. Dank voor de tips.  

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Heel vaak werkt het om een printer opnieuw te installeren alsof het de eerste keer is dat hij geïnstalleerd wordt.

Helaas ken ik de Epson niet en hoop dat er snel iemand langskomt die hier meer van weet.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik zou geen WPS gebruiken maar de printer via de PC configureren om met de SSID c.q. het Wi-Fi-netwerk te verbinden, dit is betrouwbaarder.

 

Bij iets oudere Epson-printers zoals de SX235W gaat dit door installeren van Epson Product Setup en vervolgens de instructies volgen om de printer voor Wi-Fi te configureren, hier is de USB-kabel bij nodig.

 

Gescheiden SSID's voor 2,4 en 5 GHz zou niet nodig moeten zijn, een gecombineerde SSID heeft hier in elk geval 10 jaar lang probleemloos gewerkt op een XP-402 en ook op de ET-2810 die ik sinds een half jaar gebruik.

Geertjewh
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dank je wel voor je reactie! 

 

Geertjewh
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dank je wel voor je reactie tobias. Zodra de kabel binnen komt ga ik ermee aan de slag. 

 

Geertjewh
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Het opnieuw installeren van de printer werkte. 

Geertjewh
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb de printer via de kabel opnieuw geïnstalleerd en vervolgens geconfigureerd. Dank voor de tips.  

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Top! Fijn dat je het even liet weten @Geertjewh 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic