1
Vraag
2
Reacties
Patjoew

Level 6
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Connectbox lijkt vaak te herstarten

Laatste tijd valt vaak het internet uit. Ik merk dan dat mijn asus ook meteen zegt dat de netwerkkabel niet aangesloten is naar het modem toe. Wat volgens mij betekent dat mijn giga connectbox aan het herstarten is want meestal na paar min heeft die dan weer connectie.

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1145Posts
  • 190Oplossingen
  • 537Likes

@Patjoew dat specifieke nieuwe modem komt jouw kant op! @Visser_ heeft dit goed gezien dat dit een goede oplossing is. 

Bekijk in context

David
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 2932Posts
  • 302Oplossingen
  • 1292Likes

@Patjoew We hebben elkaar telefonisch gesproken. Er komt een ander modem onderweg. Op de doorgegeven momenten is er signaaltechnisch verder niets aan de hand en de problemen zoals je die nu ervaart zijn pas gekomen na de eerste wissel naar je huidige modem. We horen het nog. 

Bekijk in context

62 Reacties 62
Visser_

Level 17
  • 3188Posts
  • 103Oplossingen
  • 1444Likes

Hallo @Patjoew ,

Kan je kijken wat de leasetijd van het modem is?Er zit een bug in de Connectbox giga waardoor deze soms reset.De oplossing is dan een ander modem, een Ubee 1318(zonder wifi) of Sagemcom F3896(met wifi).

 

Zou je tevens een foto van het AOP kunnen plaatsen?

Patjoew
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

 

niet zo heel lang geleden allemaal laten vervangen. Ik kan de lease info nergens meer vinden elk tabje volgens mij doorgeweest. Stond altijd bij informatie toch?

MR_CHIP

Level 18
  • 9197Posts
  • 117Oplossingen
  • 3158Likes

staat je modem in bridge mode ? dan is er geen lease tijd te zien omdat dit alleen betrekking heeft op de ingebouwde router als deze actief is 

Patjoew
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Staat idd in bridgemode, leasetijd op mn eigen router geeft aan 4 dagen. Extra informatie telefonie valt dan ook uit overigens. 

Visser_

Level 17
  • 3188Posts
  • 103Oplossingen
  • 1444Likes

Misschien kan je het modem ter test direct op het AOP aansluiten, al zie ik niks geks aan de signaal waardes.

 

In geval van bridge mode zou hij vervangen kunnen worden door een Ubee 1318ZG mits akkoord van een moderator.Dat is een beter modem dan de Arris Connectbox Giga.

Patjoew
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Helaas maakt het niks uit. Op dit moment weer dat het modem herstart. Ben naar kast gerend en hij is idd aan het herstarten. 

Visser_

Level 17
  • 3188Posts
  • 103Oplossingen
  • 1444Likes

Duidelijk @Patjoew , dan kan een moderator hopelijk een Ubee 1318ZG voor je regelen.

 

 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1145Posts
  • 190Oplossingen
  • 537Likes

@Patjoew dat specifieke nieuwe modem komt jouw kant op! @Visser_ heeft dit goed gezien dat dit een goede oplossing is. 

Patjoew
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Top klinkt goed ik wacht dan rustig af. 

Patjoew
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Nieuwe modem is binnen. Alles was weer up en running in 7 min. Oude connectbox alweer in de retour box. Hopelijk ben ik nu van de problemen af ieder geval alvast super bedankt voor het snelle handelen. 

Patjoew
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

IMG_1410.jpeg

het lijkt alleen dat het modem niet in bridge modus staat. 

IMG_1411.jpeg

Tijdens gamen ook weer veel package lost. 

IMG_1412.jpeg

Moet ik hier nieuw topic voor aanmaken?

Visser_

Level 17
  • 3188Posts
  • 103Oplossingen
  • 1444Likes

Hoi @Patjoew ,

Welke abonnementssnelheid heb je eigenlijk?

 

Je kan met de klantenservice chatten om het modem in bridge te zetten of dit formulier gebruiken:https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/bridge-modus/bridge-modusformulier

 

Patjoew
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Ik heb 1000 mbit abbo. Na 2 x herstarten is die uiteindelijk nu in bridge mode gegaan. Al heb ik nog wel package loss en iets hogere ping gemiddeld dan hiervoor. Even weekje aankijken

Visser_

Level 17
  • 3188Posts
  • 103Oplossingen
  • 1444Likes

Dat is goed, laat maar weten t.z.t.!

Patjoew
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Met nieuwe modem heb ik toch weer last van package lost en geeft nu ook uncorrectable errors

Visser_

Level 17
  • 3188Posts
  • 103Oplossingen
  • 1444Likes

@Patjoew,

 

Zou je het modem ter test direct op het AOP kunnen aansluiten?

Als ik de binnenhuis installatie zo zie zou het kunnen dat de omcirkelde kabel het probleem is:

Visser__0-1684127600575.png

 

 

Patjoew
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Ik ga het proberen

Visser_

Level 17
  • 3188Posts
  • 103Oplossingen
  • 1444Likes

Top, laat maar weten.

Je kan het beste het modem 24 uur direct op het AOP aangesloten laten om te kijken of er dan uncorrectables ontstaan.

Patjoew
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

IMG_1419.jpegHet lijkt zelfs erger te worden als die direct is aangesloten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic