Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Laatste tijd valt vaak het internet uit. Ik merk dan dat mijn asus ook meteen zegt dat de netwerkkabel niet aangesloten is naar het modem toe. Wat volgens mij betekent dat mijn giga connectbox aan het herstarten is want meestal na paar min heeft die dan weer connectie.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Patjoew We hebben elkaar telefonisch gesproken. Er komt een ander modem onderweg. Op de doorgegeven momenten is er signaaltechnisch verder niets aan de hand en de problemen zoals je die nu ervaart zijn pas gekomen na de eerste wissel naar je huidige modem. We horen het nog.
Hallo @Patjoew ,
Kan je kijken wat de leasetijd van het modem is?Er zit een bug in de Connectbox giga waardoor deze soms reset.De oplossing is dan een ander modem, een Ubee 1318(zonder wifi) of Sagemcom F3896(met wifi).
Zou je tevens een foto van het AOP kunnen plaatsen?
staat je modem in bridge mode ? dan is er geen lease tijd te zien omdat dit alleen betrekking heeft op de ingebouwde router als deze actief is
Staat idd in bridgemode, leasetijd op mn eigen router geeft aan 4 dagen. Extra informatie telefonie valt dan ook uit overigens.
Misschien kan je het modem ter test direct op het AOP aansluiten, al zie ik niks geks aan de signaal waardes.
In geval van bridge mode zou hij vervangen kunnen worden door een Ubee 1318ZG mits akkoord van een moderator.Dat is een beter modem dan de Arris Connectbox Giga.
Helaas maakt het niks uit. Op dit moment weer dat het modem herstart. Ben naar kast gerend en hij is idd aan het herstarten.
Top klinkt goed ik wacht dan rustig af.
Nieuwe modem is binnen. Alles was weer up en running in 7 min. Oude connectbox alweer in de retour box. Hopelijk ben ik nu van de problemen af ieder geval alvast super bedankt voor het snelle handelen.
het lijkt alleen dat het modem niet in bridge modus staat.
Tijdens gamen ook weer veel package lost.
Moet ik hier nieuw topic voor aanmaken?
Hoi @Patjoew ,
Welke abonnementssnelheid heb je eigenlijk?
Je kan met de klantenservice chatten om het modem in bridge te zetten of dit formulier gebruiken:https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/bridge-modus/bridge-modusformulier
Ik heb 1000 mbit abbo. Na 2 x herstarten is die uiteindelijk nu in bridge mode gegaan. Al heb ik nog wel package loss en iets hogere ping gemiddeld dan hiervoor. Even weekje aankijken
Dat is goed, laat maar weten t.z.t.!
Zou je het modem ter test direct op het AOP kunnen aansluiten?
Als ik de binnenhuis installatie zo zie zou het kunnen dat de omcirkelde kabel het probleem is:
Ik ga het proberen
Top, laat maar weten.
Je kan het beste het modem 24 uur direct op het AOP aangesloten laten om te kijken of er dan uncorrectables ontstaan.
Het lijkt zelfs erger te worden als die direct is aangesloten.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...