1
Vraag
2
Reacties
rhendriks

Level 7
  • 164Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes

Connectbox laatste tijd een aantal keren uitzichzelf herstart

Goedenavond allemaal!

Het valt mij op dat mijn connectbox de laatste tijd nog al eens uitzich zelf herstart.
Ik merkt dit doordat simpelweg de internet en telefonie wegvallen.

Het is nu de afgelopen week 3 keer voorgekomen de laaste keer was vandaag rond 21:15, de televisie blijft het gewoon goed doen. De rest van de tijd heb ik ook een goed snelle internet verbinding (193/20 gemiddeld)

Ik heb een beetje info toegevoegd van de connectbox.
De box staat op IPv4 modes.

alvast bedankt voor het meedenken!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
rhendriks,

Dat ziet er goed uit verder. Het lijkt mij verstandig dat je even chat of belt met Ziggo voor een monteur zodat hij op locatie het 1 en ander kan gaan meten.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ik zie in de door u aangeleverde gegevens, dat zouden meer mensen zo moeten doen, geen enkele indicatie waarom uw modem zichzelf zou moeten herstarten. Wordt de herstart bevestigd in de up-time van de modem of ziet u bij uitval de lampjes knipperen?
rhendriks
Topicstarter
Level 7
  • 164Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes
Jan F. wrote:
Ik zie in de door u aangeleverde gegevens, dat zouden meer mensen zo moeten doen, geen enkele indicatie waarom uw modem zichzelf zou moeten herstarten. Wordt de herstart bevestigd in de up-time van de modem of ziet u bij uitval de lampjes knipperen?

Op het moment van het wegvallwn van het internet ging de conectbox even uit waarnaar hij begon op te starten (groene statusled). Na het opnieuw opstarten werd ook in de uptime bevestigd dat de connectbox opnieuw is opgestart.

Het werd mij dus bevestigd zowel door de lampjes als de webinterface.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Staat er iets in de netwerkhistorie? Anders de helpdesk bellen of via www.ziggo.nl/chat vragen of ze wat dieper in uw modem kunnen kijken.
rhendriks
Topicstarter
Level 7
  • 164Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes
Jan F. wrote:
Staat er iets in de netwerkhistorie? Anders de helpdesk bellen of via www.ziggo.nl/chat vragen of ze wat dieper in uw modem kunnen kijken.


Dag Jan,

Excuses voor mijn late reactie!
hieronder mijn Netwerk log.

-- EDIT: 1 afbeelding was genoeg 😉 --
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
rhendriks,

Kun je eens een foto maken van je AOP? Wat voor kabel gaat er naar je modem?
rhendriks
Topicstarter
Level 7
  • 164Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes
King006 wrote:
rhendriks,

Kun je eens een foto maken van je AOP? Wat voor kabel gaat er naar je modem?


Hierbij een foto van het AOP, de witte kabel met de groene streep (de onderste) gaat naar de connectbox en de andere naar de horizon.

King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
rhendriks,

Dat ziet er goed uit verder. Het lijkt mij verstandig dat je even chat of belt met Ziggo voor een monteur zodat hij op locatie het 1 en ander kan gaan meten.
rhendriks
Topicstarter
Level 7
  • 164Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes
King006 wrote:
rhendriks,

Dat ziet er goed uit verder. Het lijkt mij verstandig dat je even chat of belt met Ziggo voor een monteur zodat hij op locatie het 1 en ander kan gaan meten.


Dag King006 en Jan F.

Inmiddels heb ik even gechat met ziggo, en ik zal de connectbox even proberen zonder extra apparaten. dit is hun advies, sus kijk het even een weekje aan.

Bedankt voor jullie hulp!

Rhendriks
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
rhendriks,

Graag gedaan! hopelijk is dat de oplossing 😉
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey rhendriks . We zijn inmiddels wat dagen verder. Hoe gaat het nu? 🙂
rhendriks
Topicstarter
Level 7
  • 164Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey rhendriks . We zijn inmiddels wat dagen verder. Hoe gaat het nu? 🙂

Dag Lycke

Toevallig is de box eerder vanmiddag nog een keer herstart.... Ik heb alle apparaten afgekoppeld op 1 na maar deze kan ik helaas niet afkoppelen. Maar dit is ook een apparaat van jullie dus dat zal het probleem niet zijn lijkt me.

Inmiddels heb ik de rest ook weer aangesloten, gezien dit niet het probleem was.

rhendriks
rhendriks
Topicstarter
Level 7
  • 164Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes
Dag allemaal!

Inmiddels heb ik nogmaals gebeld met een medewerker van ziggo.

Het viel deze op dat de waarden van de lijn best wel aan de hoge kant waren, maar het zou niet zo'n groot probleem moeten zijn. Na een tijdje te hebben gezocht is er besloten om een nieuwe connecbox te sturen en te proberen of het probleem hiermee is afgedaan. Mocht dit niet het geval zijn kan ik via de helpdesk vragen om een storingsmonteur.

Ook vondt hij het een beetje zinloos om alle apparaten 1 voor 1 te ontkoppelen, omdat er verder geen foutmeldingen in de connectbox te vinden waren.

Ik laat nog wel even weten hoe het gaat met de nieuwe connectbox.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Top. We lezen graag hoe het gaat, rhendriks . tot snel!
rhendriks
Topicstarter
Level 7
  • 164Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes
Dag allemaal!

Goed nieuws! de problemen zijn verholpen sinds de nieuwe box is aangesloten.



Alvast bedankt!

rhendriks
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic