Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
rhendriks
Level 7

Connectbox laatste tijd een aantal keren uitzichzelf herstart

Goedenavond allemaal!

Het valt mij op dat mijn connectbox de laatste tijd nog al eens uitzich zelf herstart.
Ik merkt dit doordat simpelweg de internet en telefonie wegvallen.

Het is nu de afgelopen week 3 keer voorgekomen de laaste keer was vandaag rond 21:15, de televisie blijft het gewoon goed doen. De rest van de tijd heb ik ook een goed snelle internet verbinding (193/20 gemiddeld)

Ik heb een beetje info toegevoegd van de connectbox.
De box staat op IPv4 modes.

alvast bedankt voor het meedenken!
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
King006
Level 1
rhendriks,

Dat ziet er goed uit verder. Het lijkt mij verstandig dat je even chat of belt met Ziggo voor een monteur zodat hij op locatie het 1 en ander kan gaan meten.

Bekijk in context

0 Kudos
14 Reacties 14
Jan F.
Level 20
Ik zie in de door u aangeleverde gegevens, dat zouden meer mensen zo moeten doen, geen enkele indicatie waarom uw modem zichzelf zou moeten herstarten. Wordt de herstart bevestigd in de up-time van de modem of ziet u bij uitval de lampjes knipperen?
0 Kudos
rhendriks
Level 7
Topicstarter
Jan F. wrote:
Ik zie in de door u aangeleverde gegevens, dat zouden meer mensen zo moeten doen, geen enkele indicatie waarom uw modem zichzelf zou moeten herstarten. Wordt de herstart bevestigd in de up-time van de modem of ziet u bij uitval de lampjes knipperen?

Op het moment van het wegvallwn van het internet ging de conectbox even uit waarnaar hij begon op te starten (groene statusled). Na het opnieuw opstarten werd ook in de uptime bevestigd dat de connectbox opnieuw is opgestart.

Het werd mij dus bevestigd zowel door de lampjes als de webinterface.
0 Kudos
Jan F.
Level 20
Staat er iets in de netwerkhistorie? Anders de helpdesk bellen of via www.ziggo.nl/chat vragen of ze wat dieper in uw modem kunnen kijken.
0 Kudos
rhendriks
Level 7
Topicstarter
Jan F. wrote:
Staat er iets in de netwerkhistorie? Anders de helpdesk bellen of via www.ziggo.nl/chat vragen of ze wat dieper in uw modem kunnen kijken.


Dag Jan,

Excuses voor mijn late reactie!
hieronder mijn Netwerk log.

-- EDIT: 1 afbeelding was genoeg 😉 --
0 Kudos
King006
Level 1
rhendriks,

Kun je eens een foto maken van je AOP? Wat voor kabel gaat er naar je modem?
0 Kudos
rhendriks
Level 7
Topicstarter
King006 wrote:
rhendriks,

Kun je eens een foto maken van je AOP? Wat voor kabel gaat er naar je modem?


Hierbij een foto van het AOP, de witte kabel met de groene streep (de onderste) gaat naar de connectbox en de andere naar de horizon.

0 Kudos
King006
Level 1
rhendriks,

Dat ziet er goed uit verder. Het lijkt mij verstandig dat je even chat of belt met Ziggo voor een monteur zodat hij op locatie het 1 en ander kan gaan meten.
0 Kudos
rhendriks
Level 7
Topicstarter
King006 wrote:
rhendriks,

Dat ziet er goed uit verder. Het lijkt mij verstandig dat je even chat of belt met Ziggo voor een monteur zodat hij op locatie het 1 en ander kan gaan meten.


Dag King006 en Jan F.

Inmiddels heb ik even gechat met ziggo, en ik zal de connectbox even proberen zonder extra apparaten. dit is hun advies, sus kijk het even een weekje aan.

Bedankt voor jullie hulp!

Rhendriks
King006
Level 1
rhendriks,

Graag gedaan! hopelijk is dat de oplossing 😉
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Hey rhendriks . We zijn inmiddels wat dagen verder. Hoe gaat het nu? 🙂
0 Kudos
rhendriks
Level 7
Topicstarter
Lycke Ziggo wrote:
Hey rhendriks . We zijn inmiddels wat dagen verder. Hoe gaat het nu? 🙂

Dag Lycke

Toevallig is de box eerder vanmiddag nog een keer herstart.... Ik heb alle apparaten afgekoppeld op 1 na maar deze kan ik helaas niet afkoppelen. Maar dit is ook een apparaat van jullie dus dat zal het probleem niet zijn lijkt me.

Inmiddels heb ik de rest ook weer aangesloten, gezien dit niet het probleem was.

rhendriks
0 Kudos
rhendriks
Level 7
Topicstarter
Dag allemaal!

Inmiddels heb ik nogmaals gebeld met een medewerker van ziggo.

Het viel deze op dat de waarden van de lijn best wel aan de hoge kant waren, maar het zou niet zo'n groot probleem moeten zijn. Na een tijdje te hebben gezocht is er besloten om een nieuwe connecbox te sturen en te proberen of het probleem hiermee is afgedaan. Mocht dit niet het geval zijn kan ik via de helpdesk vragen om een storingsmonteur.

Ook vondt hij het een beetje zinloos om alle apparaten 1 voor 1 te ontkoppelen, omdat er verder geen foutmeldingen in de connectbox te vinden waren.

Ik laat nog wel even weten hoe het gaat met de nieuwe connectbox.
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Top. We lezen graag hoe het gaat, rhendriks . tot snel!
0 Kudos
rhendriks
Level 7
Topicstarter
Dag allemaal!

Goed nieuws! de problemen zijn verholpen sinds de nieuwe box is aangesloten.



Alvast bedankt!

rhendriks
0 Kudos