@marcgelissen Er is wat anders interessants aan het licht gekomen, nadat ik je modem heb uitgelezen.
Ik zie dat er een tweetal Bosch / Siemens / Nefit apparaten verbinding hebben met je wifi netwerk. Niet zo lang geleden speelde er een probleem waarbij de dataverbinding crashte, als deze apparaten zijn opgenomen in je wifi netwerk. Dit was opgelost met de nieuwste firmware van begin april, maar helaas. De problemen zijn weer terug gekomen, omdat we een rollback hebben moeten uitvoeren naar oudere firmware, vanwege wifi performance problemen op de meest recente firmwareversie op de Arris Connectbox.
Wil je het volgende eens proberen?
- Stap 1: stel het gastnetwerk in
- Stap 2: installeer de Home Connect app Home Connect in Google Play Store Home Connect in Apple App Store
- Stap 3: verbind de telefoon of tablet met het gastnetwerk -> Verbind het apparaat waar de Home Connect app op staat met het gastnetwerk.
- Stap 4: verbind de keukenapparatuur via de Home Connect app -> Verbind nu de keukenapparatuur via de Home Connect app met het gastnetwerk. Raadpleeg zo nodig de instructies van de Home Connect app hoe je deze stappen doorloopt.
De stappen heb ik overigens gekopieerd uit dit topic. Het grijze kader, oftewel de melding waarin we aangeven dat het opgelost is, klopt helaas niet meer. Ik heb het aan mijn collega Sander gemeld.
Ik ben benieuwd hoe het hierna werkt. Een monteur behoort altijd tot de mogelijkheden, omdat er hier en daar inderdaad wat zaken zijn die niet lekker lopen.