1
Vraag
2
Reacties
marcgelissen

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Connectbox is instabiel

Onze connectbox valt regelmatig uit en dan is er geen internet meer via de kabel en via de wifi. Vervolgens moet je de connectbox resetten en duurt het een aantal minuten voordat de verbinding terugkomt. Als die eenmaal op de Wifi terugkomt valt de wifi verbinding daarna nog een keer een paar minuten terug en komt daarna weer in de lucht. Dan is de snelheid goed totdat de volgende keer alles weer wegvalt. Is er iemand die hiermee kan helpen? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
marcgelissen
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Erik,

Ik moet zeggen dat de verbinding veel stabieler is sinds ik de ovens uitgeschakeld heb. Ik denk dat de combinatie van een nieuw POA en kabel toch veel hebben opgelost en dat de ovens daarna nog een boosdoener waren. Ik probeer ze later vandaag eens even op het guest network te zetten maar het ziet er goed uit.

Dank je

 

Bekijk in context

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

marcgelissen
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dank je wel voor je bericht. Zie bijgaand de waarden en de foto.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Hier is en nieuwe splitter nodig met een nieuwe korte kabel naar je modem als eerste stap.

Ziggo kan je die gratis toesturen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Dank voor de goede zorgen @Bert

@marcgelissen Een splitter + modem is besteld en heb je binnen uiterlijk 5 werkdagen in huis. In dit stappenplan lees je hoe je huidige signaalverdeler loshaalt. Reset na de installatie van de spullen ook altijd even je modem door deze 1 minuut stroomloos te maken. Laat je ons weten als het probleem met zowel bekabeld als draadloos internet zich hierna nog voordoet?

marcgelissen
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Top! Bedankt.

marcgelissen
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb inmiddels het nieuwe POA punt en kabel geïnstalleerd maar het resultaat is helaas nog gelijk. Ik denk echt dat het aan de connectbox ligt. Is het mogelijk om deze te vervangen?

 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @marcgelissen! Hopelijk heb je een goed weekend gehad 🙂 Erg jammer dat het probleem nog steeds aanwezig is ondanks het aansluiten van de nieuwe splitter en kabel. We hadden anders gehoopt!

Zou je, alvorens we het modem omwisselen, nog eenmaal de eerder gevraagde modem waardes met ons willen delen? Ik ben benieuwd of daar nog verschil te zien is na het aansluiten van de nieuwe splitter en kabel. Als dat alles er goed uitziet kunnen we uiteraard nog zorgen voor een vervangend modem. Dank alvast!

marcgelissen
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Erik,

Bedankt voor je snelle reactie. 

Ga ik doen. Ik ben nu op kantoor maar zal vanavond de waardes nog een keer uitlezen en opsturen.

marcgelissen
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hier zijn de gegevens.

Alvast bedankt.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het modem heeft moeite in de upstream om de CMTS te bereiken. Dit blijkt uit het verhogen van de frequenties.

Ook de diverse andere meldingen in het log wijzen op een probleem in het coaxsegment.

Een ander modem gaat hier waarschijnlijk geen uitkomst brengen. Een storings- of netwerkmonteur lijkt me 

de aangewezen weg @Erik S 

 

marcgelissen
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Bedoel je dan het coaxsegment na de POA? Die heb ik namelijk ook vervangen.  

Of zit het dan in de kabel die mijn huis binnenkomt. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Met coaxsegment wordt bedoeld het deel vanaf AOP tot wijk/straatkast waarop je zit aangesloten.

marcgelissen
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Erik S Z moet ik nog wat doen om een monteur te plannen?

Alvast bedankt.

 

Groetjes

 

Marc

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik heb de moderators een reminder gestuurd. 

Zelf geen acties ondernemen. Zaken gaan dan langs elkaar heen lopen.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@marcgelissen Er is wat anders interessants aan het licht gekomen, nadat ik je modem heb uitgelezen.

Ik zie dat er een tweetal Bosch / Siemens / Nefit apparaten verbinding hebben met je wifi netwerk. Niet zo lang geleden speelde er een probleem waarbij de dataverbinding crashte, als deze apparaten zijn opgenomen in je wifi netwerk. Dit was opgelost met de nieuwste firmware van begin april, maar helaas. De problemen zijn weer terug gekomen, omdat we een rollback hebben moeten uitvoeren naar oudere firmware, vanwege wifi performance problemen op de meest recente firmwareversie op de Arris Connectbox. 

Wil je het volgende eens proberen? 

  • Stap 1: stel het gastnetwerk in
  • Stap 2: installeer de Home Connect app Home Connect in Google Play Store Home Connect in Apple App Store
  • Stap 3: verbind de telefoon of tablet met het gastnetwerk -> Verbind het apparaat waar de Home Connect app op staat met het gastnetwerk.
  • Stap 4: verbind de keukenapparatuur via de Home Connect app -> Verbind nu de keukenapparatuur via de Home Connect app met het gastnetwerk. Raadpleeg zo nodig de instructies van de Home Connect app hoe je deze stappen doorloopt.

De stappen heb ik overigens gekopieerd uit dit topic. Het grijze kader, oftewel de melding waarin we aangeven dat het opgelost is, klopt helaas niet meer. Ik heb het aan mijn collega Sander gemeld.

Ik ben benieuwd hoe het hierna werkt. Een monteur behoort altijd tot de mogelijkheden, omdat er hier en daar inderdaad wat zaken zijn die niet lekker lopen. 

marcgelissen
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hallo,

 

Klopt inderdaad dat er Siemens apparatuur op aangesloten is maar dit is pas zeer recent. Ik heb om het goed te testen de Siemens apparatuur eens even van de internetverbinding verwijderd en zal even monitoren of dit helpt. Ik denk echter dat dit niet het probleem is aangezien we al lang de instabiliteit problemen hebben en de apparatuur pas 2 maanden aanwezig is. Ben benieuwd.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Alright, bedankt voor je toelichting @marcgelissen. Wel fijn dat je ondanks je vermoeden dit wil testen en monitoren. 
Je bevindingen lezen we graag. Een afspraak met een monteur maken kan altijd 🙂

marcgelissen
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Erik,

Ik moet zeggen dat de verbinding veel stabieler is sinds ik de ovens uitgeschakeld heb. Ik denk dat de combinatie van een nieuw POA en kabel toch veel hebben opgelost en dat de ovens daarna nog een boosdoener waren. Ik probeer ze later vandaag eens even op het guest network te zetten maar het ziet er goed uit.

Dank je

 

marcgelissen
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

De verbinding blijft stabiel. Fantastisch. Bedankt voor de hulp!! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic